Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#895024
Vanwege allerlei jeuk- en oorklachten ben ik met Maxi aan een eliminatiedieet begonnen. Op zoek naar paardenvlees, want dat had ze nog niet gehad. Eindelijk gevonden en dus 2 dagen geleden begonnen met het dieet. Ze heeft tot nu toe alleen spiervlees gehad. En calcium-magnesium poeder erbij. Maar op die eerste dag dat ze paardenvlees kreeg, is ze ontzettend aan de diarree gegaan. Eerst had het nog wat vorm, was het nog wat papperig, maar het is sinds net gewoon water. Dus moet ik actie gaan ondernemen. Maar wat nu? Zou het kunnen komen door het paardenvlees? Of zou er toevallig nu net een andere oorzaak zijn? Of toch maar accuut stoppen met het voeren van het vlees? Hoe dan verder met het dieet :-\ ? En wat kan ik geven (terwijl ik nu eigenlijk bezig ben met een eliminatiedieet)? 

:confused1:
#895058
Fynn schreef: Hoi
Kan me niet voorstellen dat het van spiervlees van paard is die diarree.
Ik hoor van veel mensen dat hun hond aan de diarree ismisschien heerst er iets.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Ik hoop eigenlijk ook dat het dat niet is, want dan wordt het met dat dieet helemaal lastig. Maar ja, wat dan  :-\ ? Het zou dus eigenlijk echt niet van dat spiervlees kunnen komen... Wel heel toevallig dat het precies komt als ik daarmee start :( . Hoe zit het eigenlijk met het geven van iets van Okugest of zo tijdens het eliminatiedieet? Of iets anders wat ik eventueel zou geven voor de diarree.
#895059
ligt eraan hoe je hond eronder is en hoe lang het duurt en of  er verbetering in de consistentie is.
mijn honden hebben dat ook steeds als ik een nieuwe vleessoort of kvv geef, maar hebben er zelf geen last van, zijn er niet ziek van, hoeven er niet vaker uit en na een dag is het ook weer over en dan hoef je dus niets te doen.
#895063
maddoc schreef: ligt eraan hoe je hond eronder is en hoe lang het duurt en of  er verbetering in de consistentie is.
mijn honden hebben dat ook steeds als ik een nieuwe vleessoort of kvv geef, maar hebben er zelf geen last van, zijn er niet ziek van, hoeven er niet vaker uit en na een dag is het ook weer over en dan hoef je dus niets te doen.
Eigenlijk heeft ze dat nog niet eerder gehad na het geven van een nieuwe diersoort. Het is nu dus 2 dagen en is steeds wateriger geworden. Ze is erg onrustig, moet vaker uit dan normaal. Of ja, ze geeft aan dat ze uit moet. En dan loopt ze heel onrustig te snuffelen, maar hoeft dan niet elke keer te poepen. Dat kan goed 3 uur later komen, maar tot die tijd is ze wel steeds onrustig. Als het er net uit is, gaat ze eigenlijk pas rusten.
#895068
Ik heb het met Didot ook gehad.
Hij had last van jeuk , dus eliminatiedieet gedaan. Geit had hij nog nooit gehad,maar daar werd het alleen maar erger van. Paard daarna geprobeerd, ook geen succes., inmiddels was meneer helemaal kaal op de flanken.
Na veel proberen en zelfs vis/rijst een periode brok :P zijn we erachter dat hij niet tegen grazers kan.
Natuurlijk kan het ook een virus zijn , maar dan moet het toch wel weer snel wat beter gaan.
Als de jeuk ook nog eens erger wordt weet je het wel  ;)
Is er nog een andere diersoort die je kan proberen, dan zou ik als ik jou was toch die proberen.
#895084
ja dan wordt het anders en missch wel handig om even met paard te stoppen, is het daarvan dan zie je ook snel weer verbetering, had je dat poeder wel al eerder gegeven?
hoorde toevallig vd week nog dat paard als eliminatiedieet ook niet altijd handig is, omdat het blijkbaar toch wel in veel produkten verwerkt zit, en ook in produkten uit de snackindustrie, de frikandellen ed.
heb je ook al struisvogel en eend gevoerd?
Laatst gewijzigd door maddoc op ma 14 jan 2008, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
#895089
pallas schreef: Ik heb het met Didot ook gehad.
Hij had last van jeuk , dus eliminatiedieet gedaan. Geit had hij nog nooit gehad,maar daar werd het alleen maar erger van. Paard daarna geprobeerd, ook geen succes., inmiddels was meneer helemaal kaal op de flanken.
Na veel proberen en zelfs vis/rijst een periode brok :P zijn we erachter dat hij niet tegen grazers kan.
Natuurlijk kan het ook een virus zijn , maar dan moet het toch wel weer snel wat beter gaan.
Als de jeuk ook nog eens erger wordt weet je het wel  ;)
Is er nog een andere diersoort die je kan proberen, dan zou ik als ik jou was toch die proberen.
Geit kan Maxi nou toevallig ook niet goed verdragen. Dat had ik al eerder ondervonden. Maar ja, dat is ook wel heel vet. Paardenvlees leek me toch anders. Kan Didot ook niet tegen rund dan (ook een grazer toch?)? Er zijn niet zo heel veel diersoorten die ik nog kan proberen, ze heeft al best veel gehad (stelde bewust een gevarieerd menu samen >:( ;) ).

Ik kan denk ik na 2 dagen nog niets zeggen over meer/minder jeuk. Ik merk in ieder geval niet dat het erger is.

Mocht het een virus zijn... Gewoon afwachten of het vanzelf beter gaat? Of toch iets doen?
#895092
maddoc schreef: ja dan wordt het anders en missch wel handig om even met paard te stoppen, is het daarvan dan zie je ook snel weer verbetering, had je dat poeder wel al eerder gegeven?
hoorde toevallig vd week nog dat paard als eliminatiedieet ook altijd handig is, omdat het blijkbaar toch wel in veel produkten verwerkt zit, en ook in produkten uit de snackindustrie, de frikandellen ed.
heb je ook al struisvogel en eend gevoerd?
Ik vraag me dus af, dat als ik nu met paard stop en het blijkt daar niet van te zijn, kan ik dan daarna toch opnieuw met een eliminatiedieet met paardenvlees beginnen? En terwijl ik stop, geef ik iets waarvan ik weet dat ze er eerder nooit diarree van kreeg?

Dat poeder had ik nog niet eerder gegeven. Daar begon ik mee toen ik met het paardenvlees begon.

Struisvogel en eend heeft ze allebei al eens gehad.
#895094
zodra je er echt bloed bij ziet, moet je sowieso niet langer afwachten en naar de d'arts.
ik zou toch even stoppen met het paard, dan weet je gelijk waar je aan toe bent, maakt dat geen verschil dan ook handiger d'arts te bezoeken,
en sowieso als het morgen nog zo is, ook.
#895099
nee, je bent nog maar net begonnen, dus dat kan best.
en anders kun je even met het poeder stoppen (paar dagen is niet erg), zou missch ook nog  kunnen, maar de kans dat ze zo op paard reageert is veel groter.
jammer vd struisvogel en eend, ook alle voor handen zijnde vissoorten al gegeven?
#895104
Hier ook diarree: eerst door Giardia, later "per ongeluk" door weet ik veel wat en dat wilde ik bestrijden met Pro Biotica wat de boel alleen maar erger maakte  :-[

Als ik jou was, zou ik stoppen met paard en bijvoorbeeld eend geven.. Dat is m.i. ook meer een "natuurlijk prooidier".. Gaat de diarree daarmee niet snel over, dan zou ik zeker op Giardia en Isosporen testen!
#895108
maddoc schreef: zodra je er echt bloed bij ziet, moet je sowieso niet langer afwachten en naar de d'arts.
ik zou toch even stoppen met het paard, dan weet je gelijk waar je aan toe bent, maakt dat geen verschil dan ook handiger d'arts te bezoeken,
en sowieso als het morgen nog zo is, ook.
Bloed zat er niet bij. Ja, als het morgen nog zo hevig is, dan zal ik dat inderdaad doen.

En ik wist niet dat je ook een eliminatiedieet met vis kon doen  ??? :-[ ? Ze heeft zalm en sardientjes gehad. Meer soorten niet.
#895110
Chubby schreef: Hier ook diarree: eerst door Giardia, later "per ongeluk" door weet ik veel wat en dat wilde ik bestrijden met Pro Biotica wat de boel alleen maar erger maakte  :-[

Als ik jou was, zou ik stoppen met paard en bijvoorbeeld eend geven.. Dat is m.i. ook meer een "natuurlijk prooidier".. Gaat de diarree daarmee niet snel over, dan zou ik zeker op Giardia en Isosporen testen!
Maar ja, ik zit met dat eliminatiedieet... Anders had ik paard gewoon niet meer gegeven. Het ligt nu een beetje anders :-\ .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door