Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zea
#894693
Ik heb er een nieuwe hond bij, een bordeauxdogreu van 3 jaar oud. Hij is streng vermagerd en sinds hij hier woont, gaat het al stukken beter! Van graatje mager is hij nu zeg maar schraal...
Ik geef hem net als mijn Eve nu ook Kvv en dat vind ie super, hij eet meteen zn bak leeg en dat 3 keer op een dag! Hij wou bij zn oude baasje niet eten. Ik heb bijna alle merken kvv wel in de vriezer (behalve duck, want dat eet eve niet) en ik merk dat hij bepaalde merken dus nog niet kan hebben. Hij gaat vreselijk overgeven van de carnibest en enerique. Smuldier/ stawi gaat tot nu toe wel goed. Bij Eve ligt haar basisvoer op Carnibest. Ik vind Stawi op zich wel okay,  maar het is zooo goedkoop (kan ik het wel als goed voer beschouwen?) en Eve is wat dat betreft wat verwend hihhii
Kan ik mijn bordeaux enkel Stawi voeren? zodat ik langzamerhand kan proberen om wat anders te introduceren. Hij komt van brok af en dan zeg maar een variant die je in de supermarkt koopt....troep dus!
Door Fynn
#894706
Hoi

Was hij zo verwaasloosd door zijn andere baasje dan omdat hij zo mager is?
Ik geef smuldier best wel een tijd achter elkaar het is compleet dus kan geen kwaad denk ik.

Succes
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#894709
kan je gerust een ppos geven hoor, heb ik ook gedaan als het maar een complete voeding is!
Dan je hem daarna rustig aan andere merken laten wennen.
ellen
Door zea
#894789
Ik geef meestal de complete variant, en als ik wat anders geef compenseer ik het met barfmateriaal of mengsels
Door Brecht
#894794
als hij op de stawi goed reageert voer je hem dat een tijdje en daarna is een keer iets anders proberen.. Hoe komt het dat ie zo mager is/was???
Door zea
#894804
verwaarlozing door priveomstandigheden vorige baas..... en toen het weer beter ging, zat de hond niet meer goed in zn vel en wilde hij niet meer eten. Maar het kwaliteit voer was dan ook niet geweldig... Nu hij bij mij woont, wordt ie weer hond en stuiterd af en toe boven mn hoofd uit  ;D Hij heeft hier nog maar 2 keer zn eten laten staan, omdat hij zo ontzettend aan het spugen was, verder eet hij gewoon steeds netjes zn bak leeg

Ik heb hem nog niet gewogen, maar hij weegt denk ik een kilo of 45 a 50 op dit moment. hoeveel mag ik hem geven?
Door audier
#894834
Hoi hoi,

Onze bordeauxdog reu weegt 54 kilo en eet een kilo per dag....(kivo)
Hij loopt 3 keer 15 minuten per dag en 1 keer ong.45 minuten..

Vindt wel dat je van de smuldier veel moet geven bij zo'n grote hond....De richtlijn is 30 gram per kilo dus als ie 50 kilo weegt moet ie anderhalve kilo van de smuldier....zijn bijna 4 pakjes.

Die van ons gaat aan de diaree van de carnibest trouwens....

Misschien heb je hier iets aan.........

Groetjes, Karin
Door zea
#894892
Ja dat is ook het nadeel van stawi, hij krijgt hier 3 pakjes per dag (1 per keer) + al het extra's wat hij hier krijgt. Ik voer hier hart, lamssnippers of kippennekken bij (ongeveer 500 gram per dag per hond). Kivo kan ik hier niet krijgen, dat vind ik wel jammer want hoor er goede verhalen over. De honden zijn bij mij de hele dag buiten als ik aan het werk ben en anders loop ik dik anderhalf uur op het strand. Hij is heel actief en ook wel een beetje hyper, dat komt ook niet ten goede van zn dikmaken zeg maar, maar ja hij is in iedergeval weer vrolijk, dat is ook belangrijk!
Laatst gewijzigd door zea op ma 14 jan 2008, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door audier
#894946
Waar in de buurt woon jij dan? Ik dacht dat het hier ook niet te krijgen was maar er zit zelfs iemand heel erg in de buurt......

Groetjes, Karin
Door zea
#895027
Ik woon in de omgeving Leiden en kom tot ongeveer maart regelmatig in omgeving breda, maar dat is straks dus over.
Door audier
#895051
Ik weet niet hoeveel jij tegelijk kwijt kan want volgens mij bezorgen ze ook vanaf een bepaald aantal kilo's. En het aantal hangt dan weer af van welke regio je zit dacht ik.....althans...4 jaar geleden wel....toen hebben wij het ook thuis laten bezorgen. Nu haal ik het op hier in de buurt.

Groetjes, Karin
Door zea
#895057
Nou ja ik ben wel wat beperkt in invriesruimte, maar als ik helemaal leeg ben kan ik er aardig wat instouwen. Ik zal eens bellen, ik had net al op de site zitten neuzen. Het lijkt me wel de moeite waard om te proberen
Door carco
#920482
Hoi

Mag ik hier even op de stawi reageren?
Ik kwam het vandaag in de dierenwinkel tegen hier en heb de komplete versvlees ter afwisseling eens gekocht.
Klopt het inderdaad dat ze hier veel meer van moeten hebben dan van carnibest?
Want als ik op de verpakking kijk mag Brutus het dubbele zo'n beetje van wat hij nu krijgt.
( Dat is trouwens met Duck ook dat die 2-3% vh. lichaamsgewicht niet op gaat.)
Wat moet ik nu aanhouden?

Groetjes: Caroline.
Door arja
#920610
In 's gravendeel zit een verkooppunt van kivo die hetzelfde rekent als kivo zelf, dus 14,50 voor 12 kilo en 52 euro voor 48 kilo, als je dan een beetje ruime vrieskist hebt kan je er heel wat in kwijt hoor en de smuldier van de Jumbo is echt geen rotzooi, zeker niet als je wat afwisselt met andere merken en de compleet geeft ;)
Misschien een idee om met iemand samen te rijden of om de beurt.
( je moet het dan wel even van tevoren bestellen)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door