Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#891043
Ze hebben hier gisteren haasbout van Herby gehad. Zowel Bantu als Kay hebben vanmorgen overgegeven, en er zaten stukjes bot bij. Zou dit dan toch te hard zijn????
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#891065
Ik heb er ook wel eens over zitten twijfelen.
Niet dat er hier wordt gespuugd, maar het lijkt me soms best wel hard!
Door - pien -
#891069
trimsalon schreef: Ze hebben hier gisteren haasbout van Herby gehad. Zowel Bantu als Kay hebben vanmorgen overgegeven, en er zaten stukjes bot bij. Zou dit dan toch te hard zijn????
Die 2 van mij hebben het ook op, maar nadat bij Tip (shi tzu kruising)  een botje in zn keel bleef steken, heb ik de volgende keer het bot platgeslagen voor hem.
De vertering ging verder goed  ;)
Door Chubby
#891088
Hier eten de katten het netjes op en heb er nog geen problemen mee gezien. Het dikste deel van het bot laten ze liggen overigens..
Door Boefke
#891141
Als jou hond heeft gespogen met stukjes bot dan duidt dat er wel op dat het voor jouw hond misschien iets te hard was. Hier heeft er 1 moeite met de vertering van botten, de ander veel minder. Wat dus bij de een soms overgeven van stukjes bot oplevert gebeurt bij de ander niet. Misschien volgende keer idd even platslaan deze botten?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#891607
Boefke schreef: Als jou hond heeft gespogen met stukjes bot dan duidt dat er wel op dat het voor jouw hond misschien iets te hard was. Hier heeft er 1 moeite met de vertering van botten, de ander veel minder. Wat dus bij de een soms overgeven van stukjes bot oplevert gebeurt bij de ander niet. Misschien volgende keer idd even platslaan deze botten?
kan inderdaad, want Kay eet sinds kort ook geen zalmkoppen meer. De laatste keer is hij er tot 2 keer toe uitgekomen. Zalmrug geprobeerd, maar ook niet. Dus die haas zou voor Kay idd te hard kunnen zijn.
Bantu heeft gisteren nog een resterend boutje gehad, maar heb hem idd platgeslagen. En dat ging dus wel goed. Weet ik dat in ieder geval voor een volgende keer. Of zou ik hun dan gewoon iets anders geven??
Door tiny
#891740
Als het platgeslagen boutje wel goed gaat, is het toch zonde om wat anders te geven?
Het zijn mooie boutjes van Herby. Hier gaan ze er zonder problemen in ;D
Door tigger
#891744
Tis wel geen haasbout, maar Ginger heeft tot 2 keer toe gespuugd (allemaal kleine scherpe stukjes bot) na het eten van de haaskarkas (rug) van Herby. Ik geef het niet meer, tis voor haar kennelijk veels te hard. De rest van de 2 kilo heb ik in de kliko gegooid, ze hoeft van mij niet koste wat het kost alles te eten.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#893651
Vivian schreef: Tis wel geen haasbout, maar Ginger heeft tot 2 keer toe gespuugd (allemaal kleine scherpe stukjes bot) na het eten van de haaskarkas (rug) van Herby. Ik geef het niet meer, tis voor haar kennelijk veels te hard. De rest van de 2 kilo heb ik in de kliko gegooid, ze hoeft van mij niet koste wat het kost alles te eten.
is toch jammer om het weg te gooien?
Ik zou het dan idd ook meppen. Doe ik dus nu met de haasboutjes ook voor Kay en Bantu
Door roefus
#893766
Toch is het soms ook 'n beetje wennen.
Ik weet dat Lara van haar eerste (halve) konijnenkop ook wat stukjes bot opgaf.
Nu zie ik dat nooit meer.
Gek genoeg heeft ze dat nooit gehad bij de haasboutjes.
En Roefus had dat bij zijn eerste (geiten?) ribben ook wel een beetje.
Ik vond toen ook soms wat scherpe stukjes in zijn ontlasting.
Naderhand heb ik dat nooit meer gezien.

Ik vind de haasboutjes van Herby ontzettend mooi (beter dan de karkassen, hoewel die hier ook goed gegeten worden).
Ze zijn net als de konijn-voorpoten feitelijk gewoon voor menselijk gebruik.
Ik zou ze inderdaad platslaan en dan niet teveel ineens geven.
Laatst gewijzigd door roefus op za 12 jan 2008, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#894545
Mijn katten kunnen de haaskarkassen van Herby vrijwel helemaal wegwerken. Alleen de oudste twee hebben er wat moeite mee maar de twee jongste eten ze helemaal op. Ook de konijnenvoorpoten gaan zo naar binnen bij die twee tijgertjes. Na wat oefening krijgen ze kipkarbo's ook in hun geheel weg, dus inclusief de stevige pootbotten. Had ik echt nooit van katten verwacht!
Door Golum
#897464
Kruimel schreef: Mijn katten kunnen de haaskarkassen van Herby vrijwel helemaal wegwerken. Alleen de oudste twee hebben er wat moeite mee maar de twee jongste eten ze helemaal op. Ook de konijnenvoorpoten gaan zo naar binnen bij die twee tijgertjes. Na wat oefening krijgen ze kipkarbo's ook in hun geheel weg, dus inclusief de stevige pootbotten. Had ik echt nooit van katten verwacht!
:o Wat heb jij voor monsters  ;D
Gollum laat het laatste stukje van de konijnenvoorpoten liggen, ze heeft ze ook wel eens uitgekotst. Schijnbaar toch wat te hard..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door