Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#893865
Kjell eet nu sinds ruim een jaar Duck. In het begin at hij een andere smaak soms nog wel op, maar al heel snel luste hij alleen nog maar de pens compleet.
Als hij niet eet neem ik zijn bak na 10 minuten weg en krijgt hij het 's avonds pas weer terug (of 's morgens als hij het 's avonds niet opgegeten heeft).
Maar als hij iets niet (meer) lust eet hij het ook echt niet meer, zelfs niet na meer dan een week niet gegeten te hebben...

Energique heeft hij ook 1x gegeten (ik wilde toch wel heel graag afwisseling), dus een volle doos besteld (ik had beter moeten weten) en daarna wilde hij het dus absoluut weer niet eten.

Kippevleugels ook 1x en nu niet meer, lever helemaal niet, niertjes niet, hart niet...

Nu heb ik vorige week Smuldier en Rodi gekocht, maar ook dat is tot nu toe nog geen succes (heb pas 2 smaken geprobeerd en nog meer varianten in de vriezer liggen dus ik heb nog hoop...).

Als hij nu iets niet eet probeer ik het nog maar 2 of 3 dagen, en dan zet ik niet meer langer door, want dat heeft volgens mij echt geen zin.

Maar als hij nou echt niets anders lust dan Duck pens compleet, is dat dan een probleem?
Door Barrak
#893870
Op zich is duck compleet dus dat kun je elke dag geven (het beesje moet toch wat te eten hebben). Mijn hond eet niet moeilijk maar 1 van mijn katten wel. Daarmee wissel ik smaken per dag af. Is ze na zo'n 10 a 15 minuten nog niet aan haar eten begonnen dan heeft ze pech en krijgt mijn hond de rest. Verder wissel ik af door af en toe een rauw eitje er door te doen, wat spiervlees erbij en wisselende etenstijden. Een keer om 23.00uur eten ipv om 18.00uur wil ook wel eens werken bij madam. Zalmolie wordt hier ook gewaardeerd. Dit zijn dan tips die ik bij mijn kat gebruik maar moet met je hond ook te gebruiken zijn.
Door sonia
#893881
Ik heb hier 2 honden die ook zo zijn, soms dagen achter elkaar carnibest en dan weer helemaal niet meer moeten, duck ook dagen dat ze het lekker vinden en plots gewoon niet meer willen en ga zo maar door, erg vervelend, dus ik heb verschillende merken in huis, duck, carnibest, runner en smuldier, kenji eet het liefst eend en schelsey pens
Door Lizzy
#893891
Nou ja, liefst heb je natuurlijk dat ze ook andere smaken of zelfs merken eten. Maar als het niet lukt, ja, dan houd het op... Je zou twee keer per week een rauw eitje met schil erbij kunnen geven. En dan bijv. 1 keer per week een blikje vette vis zoals zalm, makreel, sardien (afwisselen). En probeer er af en toe wat stukjes spiervlees doorheen te sneaken. Liefst een vleessoort die niet in Duck zit zoals lamsvlees of geitenvlees ofzo.
Door *Natasja*
#893894
Heb je al geprobeerd om er een blikje vis doorheen te mengen? Als dat lukt, zou je sowieso al 1 keer per week een andere smaak/merk kunnen geven. Of met een rauw eitje erdoorheen, dat wil ook weleens wonderen doen. Dan zou je dus al 3 keer per week een andere smaak hebben.
Door Cindy de Wolf
#894338
Mss een totaal andere KVV zoals Carnibest, Bibi, Bandit? Mijn Jesse weigert ook om Duck en Rodi te eten, energique gaar met lange tanden en als je het verschil ziet tussen een CB/Bibi en Duck/Rodi aan de andere kant vind ik dt niet zo vreemd. ;)
Door Bullmastiff gek
#894556
Wat hier wel eens helpt,, voor mijn kleine hondje,, is gewoon wat van het avondeten erdoor heen doen,,, dan eten ze hier als tijgers.

Mack lust over het algemeen wel alles,,, maar soms heeft ie niet zo' zin,, en dan haal ik het direkt weg.
En krijgt ie het s'avonds.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#894687
Ik heb net een mailtje gestuurd naar Bibi en Bandit.
Hopelijk is dat hier in de buurt ook te verkrijgen/leveren of zo.
Carnibest ga ik ook zeker proberen.

Van ons avondeten lust hij helaas ook zo ongeveer niets, maar toch heel erg bedankt voor het meedenken  :)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#896532
Ik heb heel snel antwoord gekregen op mijn mailtjes.
Helaas is het niet echt in de buurt te verkrijgen, maar dat is geen ramp.
Als ie dat dan wil eten vind ik dat meer dan de moeite waard.

Bandit trekt me trouwens het meest aan, biologisch en zo, klinkt echt heel goed.
Als Kjell dat nou ook eens vindt  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door