Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#893777
Ik heb schapenpens van Herby maar ik vind het zo stinken :o veel erger dan runderpens. Ik laat altijd alles in de keuken, in de wasbak ontdooien maar nu ruikt mijn hele huis er naar, naar de stront dus  :boo: Leuk als je zometeen visite krijgt  ;D
Ook de hele vriezer ruikt er naar ::)plus dat het er anders uit ziet, je kan nl dat bruinige laagje er zo met je vingers afhalen, dan trek je zeg maar het vliesje er zo af.
Is dit normaal bij schapenpens?

ehh de hondjes zijn overigens wel zeer tevreden met deze pens  :naughty:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#893810
tja, die ervaring heb ik ook gehad met schapenpens alleen mijn honden moesten er niets van hebben sterker nog, het leek wel of ze bijna stonden te kokken :o :o
Heb nog weken geduurd voor dat de lucht uit m'n vriezer (en uit mijn neus) was!!!!!.
Het ziet er gewoon smerig uit.............
ellen
Door Sietie
#893832
ja klopt dat schapenpens verschrikkelijk stinkt! Dat is echt niet te vergelijken met runderpens :) de ene hond vindt het heerlijk en de nadere loopt er voor weg :-X
Door hellenbanjerbo
#893874
zal ik niet meer zo goed ruiken :o? ik vind schapenpens niet meer of minder stinken dan runderpens en mijn doggiez vinden het net zo lekker.
Door Lizzy
#893898
Ik heb toch met regelmaat schapenpens van het IC. En die is best vuil. Maar die stinkt absoluut niet. Verse, goedbehandelde pens stinkt niet. Die ruikt hooguit een beetje naar schapenpoep. Pens gaat pas goor ruiken als het niet goed behandeld is en de bacterieen het verrottingsproces in werking hebben gezet.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#893909
Nou ik heb ook ervaring met schapenpens van het IC en die vond ik toch sterker ruiken dan de runderpens. Nou moet ik zeggen dat geit af en toe ook sterk ruikt en soms helemaal niet.
Door Elizaw
#894191
En dat je dat laagje er zo vanaf haalt, zegt dat iemand iets?  ::)

Ik heb elders gelezen dat deze pens waarschijnlijk niet gespoeld is.

dat de "normale" pens altijd gespoeld is
dan heb je de gewassen pens, die zien bijna wit(die willen we ook niet)
en dan zou dit alleen leeg geschud zijn, wat overigens moeilijk te verkijgen is in nederland omdat je dit niet zo mag verkopen.

Mijn visite vond het gisterenavond trouwens... :puke: :ras: :yucky:
Door Happy Tail
#894265
wij zijn hier ook bekend met de schapenpens van Herby. Deze pens is geschud en niet gespoeld, dus er blijft meer gras tot poepfase achter. Volgens mij is de pens bij IC wel met water schoongespoeld, dus ruik je minder
Echt stinken vind ik het niet, mijn wederhelft daarentegen wel dus het is ook een persoonlijk iets. Baya moest de eerste keer wel wennen eraan, maar slobbert nu ook de schapenpens er zo in. Ik ontdooi alles in goed zakken. dan gaat alles smiddags de keukenkast in om het op kamertemperatuur te krijgen. In het geval dat er dus schapenpens op het programma staat, doe ik er gewoon een extra zak omheen.


ennnuh je moet je vitise ook geen schapenpens voorzetten :D ;D
Door Fynn
#894291
Ja ik vind schapenpens wel iets sterker ruiken dan runderpens.
Ik ontdooi dat altijd in de schuur naast het huis en ze krijgen het ook buiten te eten.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Minna
#894331
Yep, hier ook schapenpens en het ruikt wel meer dan runderpens. Runderpens komt vers van de slacht zeg maar dus het is net een beetje schoongeschud/ gespoeld maar toch heel vuil, van een andere slager is het vele malen schoner. Pinkki vindt het schapenpens heerlijk, de hele vuile pens kotst ze uit, en de schonere runderpens is volgens haar ook lekker. Voor de rest van de honden maakt niet uit, schapenpens is wel favoriet!  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door