Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ikke
#89415
Minstens twee á drie keer per week begint Brendan gras te eten.
Op zich geen probleem maar het zit er amper in en dan kotst hij alles weer uit.
Wat er uitkomt is gras en allemaal wit slijm.
Heeft iemand ook een idee waarom hij dit doet?
Is dit wel goed of moet ik er naar laten kijken door de DA?

groeten Anna2
Door yalla
#89428
Anna, hier is al meerdere malen een topic over geweest misschien moet je eens terug gaan lezen want ik denk dat hier al veel over gezegd en geschreven is.
Door Truus
#89431
Hoi Anna, als je op zoeken klikt en je typt gras eten...dan zie je de topic.
Groetjes Truus.
Door ikke
#89438
Heb net "gras eten"opgezocht.

Staat niets over in.



groetjes Anna2
Door Truus
#89443
Dat snap ik niet ??? Als ik graseten typ, komt er wel informatie.
In de bliotheek staat trouwens ook een stuk van Paul hierover...kijk maar ;)
Door Lupa
#89445
gewoon gras intikken en krigje veel.
Even ter info ;D ;D
heb net een drol opgeruimt van ongeveer 30 cm, het was gras.
naar mijn menig is er niks mis mee dat ze gras eten, want als je goed oplet zoeken ze ook de beste eruit, jonge gras of de toppjes.
Door Mayka
#89459
Mayka eet ook regelmatig gras, maar kots daar niet van. Vanavond heeft ze per ongeluk van een papyrusplant gegeten (staat er voor de katten) en daarna kotste ze dus wel (terwijl wij zaten te eten natuurlijk :P).
Door macho
#89524
hier trekken ze het gras met wortel en al eruit om het op te eten.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#89578
[quote="macho"]
hier trekken ze het gras met wortel en al eruit om het op te eten.
[/quote]

Ja, dat doen die van mij dus ook >:(, ipv een gazonnetje heb ik nu een knolleveld. Ik overweeg zelfs om schokbreekers op mijn grasmaaier te monteren want grasmaaien is tegenwoordig een "schokkende" gebeurtenis ;) ;D
Door ine
#89677
Het valt me wel op, dat het graseten in het vroege voorjaar begint en rond juni juli overgaat!
Bij mijn honden tenminste! ;)
Door casangio
#89743
[quote="Anna2"]
Minstens twee á drie keer per week begint Brendan gras te eten.
Op zich geen probleem maar het zit er amper in en dan kotst hij alles weer uit.
Wat er uitkomt is gras en allemaal wit slijm.
Heeft iemand ook een idee waarom hij dit doet?
Is dit wel goed of moet ik er naar laten kijken door de DA?

groeten Anna2
[/quote]

Hoi Anna2


Mijn drie honden eten ook allemaal gras en mijn vorige honden deden het ook, meestal komt er gal mee dat is dan natuurlijk geel van kleur, maar soms is het wit slijm. Onze lagotto eet het gras op en het komt er niet uit blijkbaar verteerd het ook bij hem want ik zie het ook niet bij zijn uitwerpselen zitten.
Misschien komt dat doordat ie al vanaf pup een barfer is.
Ik heb er anders geen verklaring voor. Misschien dat anderen dat dan wel hebben, wie weet.
Ik heb altijd gedacht dat ze hun galvocht kwijt moesten door gras te eten, maar misschien zit ik hiermee op een verkeerde golflengte ??? ??? ??? Maar je hoeft er echt niet mee naar de da.
groetjes, alma
Door SemBo
#89747
Mijn Bo & Raya eten dagelijks gras. Eerst maakte ik me er ook zorgen over omdat ik gras eten associeerde met het gras eten van een kat die vervolgens haarballen uitbraakte. Bo & Raya braken nooit, heel soms zie ik een uitgepoept grassprietje maar verder nada...

Ik ga ervan uit dat de honden zelf ook wel weten wat ze nodig hebben. Sem eet het nooit en heeft er dus blijkbaar geen behoefte aan...Toch krijgen ze alledrie hetzelfde voedsel.
Door Lizzy
#89750
Volgens mij zijn er zijn diverse redenen waarom honden gras eten. En ik onderscheid zelf de volgende opties:

1)Om het overgeven op te wekken. Dit kan zijn overgeefsel van gal-geel slijm of echt braaksel.

2)Tekort aan vezels en/of een tekort aan basisch voedingsmiddelen (vlees verzuurt het lichaam).

3)Omdat ze het gewoon lekker vinden en het ook heel gezond is. Dit zie je vooral in bepaalde getijden van het jaar bij fris en mals gras. Honden lijken wel koeien.

Bij optie 1 is er vaak spraken van het lege-maag-syndroom. Dit kan makkelijk opgelost worden door de hond 's avonds en 's morgens een hapje eten te geven of door homeopathische middelen of een combinatie van beide.

Bij optie 2 zie je wel eens dat een hond een voeding krijgt waarbij vooral vlees, orgaanvlees en andere dierlijke voedingsmiddelen aanwezig zijn. Optie 2 is moeilijk/niet te onderscheiden van optie 3. Hoewel je ziet bij de optie 2 honden dat zij minder gras gaan eten wanneer je de hoeveelheid groentes/kruiden in de voeding verhoogd. Gaan ze minder gras eten, dan was het optie 2, blijven ze gras eten, dan is het optie 3.

Optie 3: lekker laten gaan dus! Gezond en men denkt zelfs dat honden een vitamine (B17 - die bestaat eigenlijk niet) kunnen halen uit het malse gras.

Niet alle honden eten gras natuurlijk. Maar veel wel. Wolven doen dat ook.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 01 mei 2004, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door