Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#892148
begrijp ik nu goed dat de enting van mijn hond, die 3 jaar geldig is, nu ook 3 jaar geldig is in zweden??

Ik heb nl van verschillende mensen gehoord dat ze geen 3 jarig termijn accepteren, voordat ik aan de grens sta en mijn honden niet worden toegelaten??

Saskia
Gebruikersavatar
Door pike
#892218
De drie jaar geldt ook voor Zweden. De hond moet wel getiterd zijn. En ontwormd met praziquantel.
Overigens zijn ze tegenwoordig minder streng aan de grens. Zelf werd ik afgelopen jaar met twee honden in de auto gewoon doorgewoven. Ze vroegen alleen of ik hun paspoorten bij me had. Toen ik ja zei mochten we doorrijden, ik hoefde ze niet te voorschijn te halen. :D. Dat heb ik wel anders meegemaakt vroeger.
Door Chaos
#892263
Ja, geldt ook voor Zweden. "The animals has to be revaccinated within certain intervals according to the vaccin manufactorer in order for the protection against rabies to last."
Oftewel, vaccineren volgens schema van de fabrikant. Voor Nobivac is dat dus 3 jaar.
Zie ook http://www.sjv.se/ voor de complete regels
(Klik links bovenin voor engels/duits, das waarschijnlijk makkelijker)
Door oebaya
#893901
Maar heb je wel een titerbepaling? Voor Zweden moet die gebeuren minimaal 120 dagen na enting met rabiës en maximaal 365 dagen na enting met rabiës.
Had ik een hond die nog net binnen de 365 dagen viel, maar absoluut geen titer had. Moest ik dus binnen een jaar toch weer laten enten.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door *Monique
#893987
wij zijn vorig jaar met de honden naar zweden geweets en idd aan de grens ook geen last gehad. Maar idd wel even de titer laten doen
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door