Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#893633
otje gaat langzaam steeds beter barfen, en daar ben ik echt heel blij mee.
kippennekjes heeft ze hier in adam nog niet willen eten, maar vanavond gaan we dat nog eens proberen. en anders weer als we met de vastenavend in boz zitten  ;)

maar er is toch iets raars...
ot eet graag kwartels (en ook muizen en heel graag gerbils), maar alleen met veren!
een gepluimde eet ze slecht. sien daarentegen eet geen kwartels met veren, alleen gepluimde (is makkelijk, kan ot rustig haar gevederde kwartel eten).
op zich geen ramp, maar in adam kan ik bijna niet aan gevederde kwartels komen.

ik mag binnenkort meebestellen bij herby, maar die heeft alleen gepluimde kwartels.

hoe laat ik ot ook gepluimde kwartels eten? veertjes bewaren en deze in de gepluimde kwartel prikken?  ;D
Door flin
#893640
koekje schreef: hoe laat ik ot ook gepluimde kwartels eten? veertjes bewaren en deze in de gepluimde kwartel prikken? ;D
Sien ernaast laten eten?

fotootje (zó zag ik er eerst uit...met veders) boven de kale kwartel hangen... :-\
Gebruikersavatar
Door koekje
#893646
tja, ot is een beetje stom met eten...
ze laat sien rustig haar bordje leeg eten.

als ik gepluimde kwartels voer, dan denkt ot: das geen eten
en sien: ow joepie! dubbel voer
Door flin
#893647
koekje schreef: ze laat sien rustig haar bordje leeg eten.
1 in de bench laten eten, ernaast?
Gebruikersavatar
Door koekje
#893649
dat werkt ook niet, dat soort dingen heb ik al geprobeerd toen ot nog klein was.

het is niet dat ze niet eet, maar ze eet geen gepluimde kwartels. niet vanwege sien, maar omdat ze dan geen veertjes meer hebben.
als het veertjes/vacht heeft, is het eten. haar jachtinstict komt naar boven, en het hele ding wordt grommend naar binnen gewerkt.

ik wil dat ze dat ook met prooien zonder jasje doet.
Door Mieuw
#893749
flin schreef: fotootje (zó zag ik er eerst uit...met veders) boven de kale kwartel hangen... :-\
;D ;D ;D ;D ;D ;D




Hrmm, misschien een beetje omslachtig, maar scoor ergens een kwartel mét veren, en pluk eigenhandig die kwartel voor de helft kaal. Dan kan ze aan de beveerde kant beginnen met eten, en werk zo automatisch naar de niet beveerde kant. Hopelijk heeft ze zo door dat het hetzelfde eten is, maar dan zonder jasje.
Laatst gewijzigd door Mieuw op za 12 jan 2008, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#893764
omgekeerde wereld joh!! meeste eten het niet met vacht ::) :P

tja misschien is wat mieuw zegt wel een goeie... :-\
Gebruikersavatar
Door koekje
#894427
ik heb de laatste gevederde kwartel gedeeltelijk gepluimd, en nu vreet ze hem niet  >:(
Gebruikersavatar
Door koekje
#894537
wat is het toch een eigenwijs beest...

ik had net een poot uit ot haar kwartel getrokken, zodat hij open lag en als eetbaar gezien zou worden (hielp met de kerst ook toen we bij mn moeder zaten).

nou, nix dus, en nu is otje aan het likken aan een restant gepluimde kwartel van sien  :(
Gebruikersavatar
Door koekje
#894538
dat stuk van sien was bij nader inzien toch minder lekker, ze is nu de losgetrokken poot aan het kraken  :)
Door Mevroi Kruim
#894554
Het blijft lachen met die katten van jou  ;D ;D ;D

Bij Kiezenbrink kun je complete kwartels en duiven bestellen, veren en kop en al. Hier verkoopt de dsz ze ook maar die heeft ook zelf reptielen en roofvogels.
Gebruikersavatar
Door koekje
#894562
Kruimel schreef:
Bij Kiezenbrink kun je complete kwartels en duiven bestellen, veren en kop en al. Hier verkoopt de dsz ze ook maar die heeft ook zelf reptielen en roofvogels.
klopt ja, vandaag is de laatste gevederde kwartel ontdooid en geserveerd.
deze kwam van prooidier.nl , en is opgehaald bij de frettenstichting.

kiezenbrink levert idd ook kwartels en duiven met veren. duif hebben ze hier overigens nog nooit gegeten.
het nadeel van kiezenbrink is dat je alleen grote dozen kunt bestellen, en er pas geleverd wordt bij een hele grote bestelling. daar heb ik de financien en vriesruimte niet naar.
prooidier.nl heeft zn kwartels en duiven gewoon per stuk, dus das dan een stuk makkelijker. alleen zitten die in h'sum en hebben (nog) geen bezorgdienst.

ik heb bij herby nu 4 gepluimde kwartels besteld, hopenlijk vinden ze die ook lekker, en doet otje er niet moelijk over dat aan die geen veertjes zitten.
ik heb van deze kwartel nog wat veren in de keuken liggen, misschien dat ik ze beter kan bewaren, om ze bij een gepluimde herby-kwartel onder de huid te prikken.

sien eet geen kwartel met veren. op zich ook niet gek,w at ik hier begrepen heb. misschien is het voor haar ook beter; dan heeft ot rustig de tijd om haar gevederde kwartel op te eten (als ze dat tenminste nog gaat doen >:( ).
voor sien een veelvoud aan veren in haar maag ook niet fijn, want ze is wat haarbalgevoeliger.

eigenlijk vind ik dat ze alle2 gewoon niet moeten zeuren, en opeten wat ik ze voorschotel. of dit nu kwartel met of zonder veren is, of vissen in zn geheel, of een blikje natvoer zonder suiker en zonder granen (als ik vergeten ben iets te ontdooien).
verwende apen zijn t.

ik houd jullie op de hoogte hoe het met ot en de kwartel gaat. ik hoop dat ik lang kan volhouden dat ze nix anders krijgt totdat de kwartel helemaal op is....
Gebruikersavatar
Door koekje
#894606
ot heeft net sien dr kwartelrest (stukje karkas met nog beetje orgaan erin en wat vlees eraan) voor de kachel gesleept.
ot eet altijd graag daar.

ze heeft er een beetje aan zitten knagen.

ook goed natuurlijk, dus ze lust wel kwartels zonder veren, en ze zal dan ook wel snappen dat die ook eetbaar zijn.

maar de gevederde kwartel ligt nog steeds op het kleedje voor de kachel...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door