Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#890208
in dubio:

3 katten hier,
waarvan de bedoeling is dat ze alledrie gaan barfen, afgewisseld met prooidier

we zijn nu bijna 5 maanden verder (vanaf de vers-start):
de tussenstand;

-2 eten 's morgens compleet kvv (met de bedoeling dit te laten verdwijnen, zodra ze alles makkelijk eten van barf)
-en eten 's avonds barf met alle onderdelen

de kvv zijn ze ondertussen een beetje op uit gekeken, en barfen nu dus meer dan kvv-en

en dan muts nummer 3:
-eet 's morgens allerlei (verschillende) soorten vlees (vertikt 't om kvv te eten)
-'s middags nogmaals (want eet weinig en is al niet de volste)
-'s avonds nogmaals (want ohw, heb zo'n honger)

hij wil geen botjes knagen, en krijgt als tussenoplossing gemalen eischaal over z'n vlees, ingewanden (lever, maag etc. is geen probleem), en 'k blijf vleesbotjes aanbieden
ei, vis etc. is allemaal geen probleem

. waarom eet Muts zo weinig in 1 keer, (hij eet wèl met smaak)
. blijf 'k volharden met vleesbot aanbieden en hopen dat dit er toch nog 's    ingaat? (en ondertussen eischaal)
. ga 'k overwegen een vleesmolen aan te schaffen?
. de muizen die hierbinnen wel eens 'zwerven' vindtie ronduit disgusting
. (en eigenlijk vrees ik dus ook voor andere prooitjes, alhoewel nog niet geprobeerd, wat dus wèl gaat gebeuren, al is't maar voor de andere 2 katten)
. Muts mankeert verder lichamelijk nix overigens,
en muts is niet z'n naam, maar nu even wèl...

'k had gehoopt ze iets meer op 1 lijn te kunnen krijgen, maar dat lijkt ijdele hoop vooralsnog,

Doe ik te moeilijk?
Zie ik iets over 't hoofd?

brokjes kannie vergeten, baas is overtuigd,
de algehele conditie van de 3 is't bewijs
nu alleen nog de ideale combinatie...

 
Door Mevroi Kruim
#890268
Sommige katten houden nou eenmaal niet van knagen. Lastig maar het is niet anders.
Kwartel krijgen ze meestal goed weg en kwartelkarkas is nog wel aan te komen. Doettie dat ook niet dan zou ik idd een flinke maat vleesmolen scoren via Marktplaats en botten gaan malen. Is goed te doen, vooral op de manier van Wim Sonneveld ('dat moet je een ander laten doen vader!')
Door flin
#890448
Kruimel schreef: dan zou ik idd een flinke maat vleesmolen scoren via Marktplaats en botten gaan malen. Is goed te doen, vooral op de manier van Wim Sonneveld ('dat moet je een ander laten doen vader!')
kwartels ga 'k voor kijken,

ennuh, de man die op zondag 't vlees snijdt, mag ook malen... ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#890522
Je kunt ook (ikea) een goeie vleesbijl kopen en de botten in kip e.d helemaal fijn slaan dan heb je kans dat hij het wel eet.
Gebruikersavatar
Door koekje
#890583
ik heb ook een ikeavleeshakker. ben er erg tevreden over.
ik raad je wel aan een keramisch aanzetstaal uit dezelfde serie (skärpt) erbij te nemen; het blijft natuurlijk ikea spul  ;)
Door maddoc
#890604
koekje schreef: ik heb ook een ikeavleeshakker. ben er erg tevreden over.
ik raad je wel aan een keramisch aanzetstaal uit dezelfde serie (skärpt) erbij te nemen; het blijft natuurlijk ikea spul ;)
hier dezelfde ervaring!
Door flin
#890746
heb hier een behoorlijke chopstick...
(is volgens mij minimaal 3 huizen verder te horen, wanneer in bedrijf)


is 't dan slim om dit gechopte bot te mengen met iets van gehakt oid?
't blijf toch niet aan grove stukken vlees plakken?

en dan gaan we niet angstig zijn voor scherpe stukkies?

(trouwens geen idee hoe 't eruit ziet na vleesmolen?)
Door flin
#893449
vandaag dus 2 kwartels van de markt gehaald,
wel met kop,("zal ik de kop erafhalen?" nuh, hoeft niet..  ::))en helaas zonder ingewanden

nek en kop aan de barfers voorgeschoteld, en 'n stukje karkas wat kleiner gemaakt voor muts..

ze vonden het wel heeel interessant ruiken...en na wat heen en weer trutten, is't er goed ingegaan,
muts heeft er ook wat van gegeten, en de tip om met de vleeschopper, allerlei vleesbot klein te krijgen, werkt idd prima! :thumbup:
nu kunnen we 't langzaam aan wat grover maken, en dan komt 't helemaal goed!
Door flin
#903136
och, arme muts;

2 dagen terug moestie wat spugen; wat vocht, niet echt iets byzonders,
hij bleef eigenlijk best lekker eten , totdattie gisteravond al mauend flink over z'n nek ging
wat kwam eruit?, nou: een stukje vlees nog van de middagmaaltijd, èn dus een bolletje ondefinieerbaar iets....
toch nog maar even doorgeplozen, en wat blijkt; ''t is een stukje kerstboomversiering, van zo'n zilverkleurige slinger....op een bolletje is't eruit gekomen, maar uitgelegd was't toch wel zo'n 7 cm lang...

de kerstboom en versiering is al zo'n 3 weken geleden opgeruimd,
en 'k veeg en zuig hier toch ook regelmatig..

kan 't zo zijn dat dit al 3 weken in z'n maag zit te zeuren?

vanmorgen heeftie bar weinig gegeten, 'k hoop niet dat er nog wat dwars zit...


 
Door Mevroi Kruim
#903182
Jeetje  :o ja, dat kan dus!
Vraag maar aan Koekje, een van haar katten had een rubberen speelballetje opgegeten en is daar bijna in gebleven.
Gelukkig dat (een deel van) de narigheid eruit is! Hopelijk is dit ook alles en zitten er geen restjes meer.
Sterkte voor de zieke!
Door flin
#903239
hmmm, jah,
zou 't dan ook een reden kunnen zijn dattie (zie begin post)
redelijk weinig per maaltijd at?
met zo'n dwarsligger in z'n maag,

'k heb voor de rest niet 't idee dattie er last van had...
en er is net (gelukkig) weer een redelijke maaltijd in gegaan,....

'k heb hier ook geen ervaring met haarballen oid,
de rex laat wel n's een pluisje los, maar daar blijft 't bij...

we wachten 't af...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door