Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Welke opmerkelijke veranderingen hebben jullie gezien nadat je hond van brok naar BARF overging?

Schoner gebit
8
10%
Fijner in de omgang
1
1%
Hij eet beter
7
9%
Algemene gezondheid
23
29%
Alles hierboven
31
39%
Geen verschil
4
5%
Betere vacht
6
8%
Door Drijver
#892472
Ja, welke veranderingen hebben jullie gezien toen je je hond(en) van brok naar BARF overzette?

Als ik naar mijn eigen  honden kijk zie ik erg frappante dingen gebeuren.  Ze eten allemaal met smaak hun maaltijd op. Op brok aten ze ook wel, maar meer omdat ze niks anders kregen.
Al mijn honden zitten beter in hun vel, één heeft meer body gekregen, een ander is minder vadsig en meer gespierd. Allemaal hebben ze meer energie, maar mijn Maltezer spant de kroon met de vooruitgang. Zij is 11 jaar oud en een herplaatsertje. Haar vorige eigenaren hebben haar laten vallen waarbij ze haar kruisbanden heeft gescheurd en daar hebben ze niks aan laten doen omdat dat te duur was >:(
Nu zit ze uiteraard vol met arthrose op die plek en daar komt nog bij dat ze patella-luxatie heeft.
Ik kreeg haar, vaak lopend op drie benen en altijd achteraan in de club. Het werd van kwaad tot erger en ze stond uiteindelijk wisselend op de rimadyl en de matacam, wat niet eens afdoende hielp. Elke dag kreeg ze als onderhoud arthrose-gelatinaat en/of een chondroitine tablet.
Sinds zij op rauw voer staat ben ik langzaam de medicijnen gaan afbouwen.
En raad eens wat? Ze loopt op 4 benen zonder medicijnen, ze loopt vooraan in de groep en sprint me soms voorbij! Ze is een blije hond geworden.
De arthrose zal er niet van overgaan maar er zit dus schijnbaar iets in de voeding die ze nu krijgt wat geen enkele pijnstiller kan opheffen.

Ik ben dus benieuwd wat jullie voor positieve dingen hebben ontdekt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#892486
Ik heb algemene gezondheid gestemd, maar schoner gebit/beter eten had er ook bij gekund. In de omgang hier weinig verschil gemerkt.
Door evds
#892489
Alles hierboven gestemt. Wat ik mis in keuzemogelijkheid is "voortuitgang in geestelijke gezondheid en stabilieit". Dat is mijn Fleer echt heeel opvallend. Ze isveel rustiger en meer ontspannen geworden op rauw. Zij is het ook haar maffe gedoe en "giga problems"  ::) die me 5 - 6 jaar geleden helemaal op BARF heeft doen overstappen.
Door Minna
#892497
Ik heb alles hierboven gestemd, kon ook maar een optie kiezen. Bij Papu vooral het gebit, bij de mechelaars vooral het vacht, bij Pika vooral het beter eten en gedrag, beter eten geldtvoor de rest niet, die vraten altijd al alles. En gewoon een betere algemene spiermassa en betere herstelvermogen.
Door Sietie
#892513
ik heb niet gestemd, omdat Benthe nooit geen brok heeft gehad, alleen KVV en na een jaar ben ik helemaal op Barf overgegaan, het enigste verschil wat ik heb gemerkt van KVV naar BARF is dat haar vacht NOG zachter werd en die was al erg zacht in vergelijk met andere boxers die wel op brok zitten..  haar dochter Anna breng ik helemaal op BARF groot ( is nu 7 maanden) en is een reclamebord voor Barf ;D maar vandaar dat ik NIET heb gestemd omdat ze dus beiden nooit geen brok hebben gehad :)
Gebruikersavatar
Door pike
#892545
Voor pIke heb ik ingevuld "algehele gezondheid" omdat ik dat item het belangrijkste vind. Zijn darmproblemen zijn verleden tijd sinds hij op barf is overgegaan en zijn altijd vieze oren zijn tegenwoordig schoon  8). Vroeger at hij slecht en veel te weinig, maar ik kan niet zeggen dat hij nu beter eet, hij eet nu ronduit goed  :D.  Vachtveranderingen heb ik niet gemerkt.
Gebruikersavatar
Door Dian
#892602
ik heb ook "alles" gestemd. Rakker heeft een veel mooiere vacht gekregen, geen huidproblemen meer, geen diarree meer. Vreet nu als een dijker, terwijl hij op brok 1x per 3 dagen vrat en sinds hij vers eet is hij veel speelser geworden. Hij heeft waarschijnlijk nooit lekker in z'n vel gezeten en nu gaat het toppie ;)
Door claudiaB
#892610
Ook bij mij zijn de honden in conditie enorm vooruit gegaan. En inderdaad de malthezer liet de grootste verandering zien. zou het aan het ras liggen ;D ;D Ze is een veel blijer hondje en minder lui. ;) ze is ook 11 jaar. en op straat krijg ik nu regelmatig te horen dat de honden er zo goed uitzien! :D Ik adviseer nu ook iedereen om vlees te gaan voeren!
Bij mij krijgen ze NOOIT MEER BROKKEN!!!
Door Boefke
#892642
Ik heb algemene gezondheid gestemd. Schoner gebit hoort er ook bij, maar betere vacht niet (waarom heb je die bij elkaar gezet?)
Door Drijver
#892741
Boefke schreef: Ik heb algemene gezondheid gestemd. Schoner gebit hoort er ook bij, maar betere vacht niet (waarom heb je die bij elkaar gezet?)
Aangepast :).
Alleen nu niet meer op volgorde.
Door Drijver
#892742
claudiaB schreef: En inderdaad de malthezer liet de grootste verandering zien. zou het aan het ras liggen ;D ;D
Ik zat al te kijken of mijn Meesie hier nog wel was ;D ;D
Door peerle
#892782
Lucy is 5 kg afgevallen, ze stinkt minder, ze is levendiger buiten en rustiger binnen, haar vacht is glanzender geworden, haar ogen helderder, en ze is ondertussen niet meer ziek geweest (vroeger zo om het half jaar) en heeft nog maar heel af en toe platte ontlasting, terwijl ze vroeger vaker last had van diarree. Oh en ze geniet ook meer van haar eten, ze eet meer met smaak ipv omdat je nu eenmaal iets moet eten en er is niks anders dan brokken.

Algehele verbetering van de fysieke en mentale toestand dus ;). Hier nooit meer brokken, altijd alles rauw !

Groetjes,
Veerle

p.s. : Lucy is nu 2,5 jaar rauw aan het eten...and loving it :D !
Laatst gewijzigd door peerle op do 10 jan 2008, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hetty
#892923
Alles eigenlijk beter.
Je kon maar 1 optie aan geven maar de vacht is ook beter geworden.

En Binky is rustiger geworden. Hetzelfde effect als kinderen geen kleurstof meer krijgen.
En hij ziet er toppie uit. Vacht glimt ontzettend. Hier krijg ik vaak complimenten over. Maar zijn bouw, spieren komen ook mooier uit.

Zelf was ik er ontzettend over verbaasd dat voer zo'n verandering kan geven
Door Hetty
#892924
evds schreef: Alles hierboven gestemt. Wat ik mis in keuzemogelijkheid is "voortuitgang in geestelijke gezondheid en stabilieit". Dat is mijn Fleer echt heeel opvallend. Ze isveel rustiger en meer ontspannen geworden op rauw. Zij is het ook haar maffe gedoe en "giga problems"  ::) die me 5 - 6 jaar geleden helemaal op BARF heeft doen overstappen.
Dat is wat ik bedoel. Dit heb ik mij Binky ook heel duidelijk gemerkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door