Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lummel
#889726
Hoi,

Ik zit nog niet zo lang op het forum maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn kat staat sinds een poosje op vers voer. Hij krijgt carnibest, daardoor vaak wat tonijn, anders lust ie het niet en regelmatig krijgt hij een kippenvleugetje.
Het probleem is alleen dat hij niet zo dol is op vers voer en het dus ook regelmatig laat staan en buiten maar muizen gaat vangen.
Ik zou hem graag wat anders bij gaan voeren wat hij wel lekker vind en nu dacht ik aan eendagskuikens, ook omdat hij veel last heeft van tandsteen moet hij goed kauwen. Maar.... waar kan ik eendagskuikens krijgen en wat moeten ze ongeveer kosten???
Ik ben laatst bij de dierenwinkel geweest en als hun het bestellen kost het 25 euro voor 1kg!!!! Dat vind ik echt te duur.

Dus weet iemand waar ik in overijssel eendagskuikens kan krijgen en weet iemand nog andere goede alternatieven??

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Door Mieuw
#889756
Ik geloof dat Herby weer nieuwe klanten aanneemt, en ook in Overijssel bezorgd. Ik dacht dat bij hem de eendagskuikens 1,50 per kilozak kosten. Maar dan betaal je natuurlijk ook nog wat bezorg kosten.
Je kunt ook even kijken bij de Kiezebrink, die hebben heel veel prooidieren, en die bezorgen ook.

Herby: http://www.de-bouviers.nl/AAherby/01prijslijst.html
Kiezebrink: http://www.kiezebrink.nl/
Door flin
#889764
[quote="lummel"]
hij krijgt carnibest, daardoor vaak wat tonijn, anders lust ie het niet en regelmatig krijgt hij een kippenvleugetje.
Het probleem is alleen dat hij niet zo dol is op vers voer en het dus ook regelmatig laat staan en buiten maar muizen gaat vangen.[/quote]

leuke kat: hij is niet dol op versvoer, maar vangt zelf z'n muizen ;D

miss kun je nog een ander kvv proberen, wat beter in de smaak valt? en anders maar muizen bestellen zeker?
een groter stukje rundvlees (vindtie dat lekker?) wil ook wel eens helpen
om ze de tanden schoon te laten knauwen..
bij de poelier op de markt oid zou je misschien kippenekken kunnen halen...

onder 't kopje barf-producten,/aanbod
vind je miss nog wat adresjes bij je in de buurt?

succes
Door Linneke
#889929
Hoi hoi,

Ik weet niet waar in Overijssel je woont, maar hier in Deventer zit ook een dierenwinkel die kuikens verkoopt. De prijs weet ik niet maar dat zal geen 25 euro zijn.

Daarnaast kun je ze vaak ook halen bij carnibest verkooppunten dacht ik...misschien daar eens naar bellen??

Succes ermee.
Door lummel
#889961
[quote="Linneke"]
Hoi hoi,

Ik weet niet waar in Overijssel je woont, maar hier in Deventer zit ook een dierenwinkel die kuikens verkoopt. De prijs weet ik niet maar dat zal geen 25 euro zijn.

Daarnaast kun je ze vaak ook halen bij carnibest verkooppunten dacht ik...misschien daar eens naar bellen??

Succes ermee.
[/quote]

Ik zit niet bij deventer in de buurt. Bij de leverancier van carnibest had ik het ook al gevraagd maar die hadden het niet...
Ik zit er over te denken om eens een valkenier te bellen om te vragen of hun ze ook hebben en zo ja, waar vandaan.
Door Chubby
#890131
Dat is wel een bizar bedrag! Ik ben bij verschillende dierenwinkels geweest waar ze kuikens verkopen en het duurste was 1,50 voor een zak van 24 kuikens (= bijna 1 kg)
Door Robian
#890651
Ik weet niet of je in de buurt van Almelo woont?
Je kunt zo een keer een zakje bij me komen halen met 6 kuikens zodat je kunt proberen of ze het lusten.
Als ze het lusten dan heb ik wel een adres voor je waar je goedkoop kuikens kunt kopen.
Maar dat is wel voor grotere aantallen (300 stuks)
Door lummel
#892462
[quote="Robian"]
Ik weet niet of je in de buurt van Almelo woont?
Je kunt zo een keer een zakje bij me komen halen met 6 kuikens zodat je kunt proberen of ze het lusten.
Als ze het lusten dan heb ik wel een adres voor je waar je goedkoop kuikens kunt kopen.
Maar dat is wel voor grotere aantallen (300 stuks)

[/quote]

Almelo is zeker in de buurt, ik woon in Den Ham dus dat zou goed te doen zijn.
Ik heb via mijn klasgenoot kuikens kunnen regelen die ik morgen krijg dus ik ben heel benieuwd of ie ze lust.
Ik ben bij de dierenwinkel geweest en even gevraagd of ze wel goe bij hun hoofd waren om voor 1kg 25 euro te vragen (heb het wel netjes gevraagd hoor ;D) En er was iets fout gegaan. Ze vragen voor 1kg  2,30 euro. Is dit een normale prijs?? Ze hadden het de vorige keer verkeerd berekend, het ging toen per doos ::)
Door Lizzy
#892464
Ik zou overigens niet te vaak tonijn geven. Dit bevat aardig wat zware metalen (zoals kwik) en is beslist niet gezond. Ik zou het afwisselen met andere vissoorten zoals zalm, makreel, sardien.
Door lummel
#892541
[quote="Lizzy"]
Ik zou overigens niet te vaak tonijn geven. Dit bevat aardig wat zware metalen (zoals kwik) en is beslist niet gezond. Ik zou het afwisselen met andere vissoorten zoals zalm, makreel, sardien.
[/quote]

Waarom bevat tonijn wel zware metalen en de rest niet?? Ik zou inderdaad eens kunnen kijken naar wat anders bij de visboer.
Door flin
#892547
Kwik is een zwaar metaal. Jaarlijks komt 12 ton kwik vanuit de industrie, de verbranding van fossiele brandstoffen en van vuilnisbelten terecht in de Nederlandse oppervlaktewateren. Daarnaast komt kwik ook voor in bestrijdingsmiddelen en in mest, wordt het gebruikt bij de productie van chloor en bij de ontzwaveling van aardgas. Van nature komt overigens een lage concentratie kwik voor in aardgas.Bij een kwikvergiftiging worden zenuwen aangetast wat kan leiden tot doofheid, blindheid en verlammingen. Minder acute vergiftigingen zouden kunnen leiden tot concentratieverlies, geheugen- en motoriekstoornissen.

In een omgeving met voldoende water zetten micro-organismen anorganisch kwik (het metaal) om in organische kwikverbindingen, zoals methylkwik. Dit organische kwik is giftiger en kan zich bovendien gemakkelijker ophopen in de voedselketen.

Kwik wordt opgeslagen in vetweefsel. Dieren die hoog in de voedselketen staan, zoals heilbot, makreel, tonijn en walvisachtigen kunnen dus relatief veel kwik binnen krijgen. Omdat in Europa eigenlijk alleen relatief jonge vis gegeten wordt, zijn de risico's op kwikvergiftiging bij viseters klein.

paul-barthe 2003
Door Robian
#892607
[quote="lummel"]
Almelo is zeker in de buurt, ik woon in Den Ham dus dat zou goed te doen zijn.
Ik heb via mijn klasgenoot kuikens kunnen regelen die ik morgen krijg dus ik ben heel benieuwd of ie ze lust.
Ik ben bij de dierenwinkel geweest en even gevraagd of ze wel goe bij hun hoofd waren om voor 1kg 25 euro te vragen (heb het wel netjes gevraagd hoor ;D) En er was iets fout gegaan. Ze vragen voor 1kg 2,30 euro. Is dit een normale prijs?? Ze hadden het de vorige keer verkeerd berekend, het ging toen per doos ::)
[/quote]

Den Ham - Almelo is inderdaad goed te doen.
Ik heb geen idee hoeveel kuikens er in een kilo of een doos gaan en of dit een gangbare prijs is voor een dierenwinkel.
Ik haal de kuikens rechtstreeks van een broederij, je moet dan wel 300 stuks in 1 keer afnemen en je kunt er maar 1 keer per week terecht, maar zelfs dan weet ik zeker dat ze daar goedkoper zijn.
Stuur me maar een pb als je interesse hebt.
Ik kan dan zo wat extra kuikens voor je meenemen als ik weer ga. Je kunt er dan ook minder als 300 nemen omdat ik er al 300 afneem.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door