Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MDO
#891900
Hallo allemaal,

MIjn hond heeft een slecht werkende alvleesklier en in de bloedtest is de diagnose EPI gesteld.

Nu krijgt hij de Duck pancreas versie, maar hij krijgt dit heel moeilijk naar binnen doordat het een kleverige vaste brei is. Het blijft ook aan zijn tanden en gehemelte plakken en eet het dus niet meer met smaak. Het is net of ik hem een bak met brokken voorzet, zo reageert hij ;)

Nu wil ik eens weten of er mensen zijn die ook deze ervaringen hebben met de Duck pancreas?
E of er mensen zijn die ervaringen hebben met de Carnibest pancreas?

Want klopt het dat de CB versie vetter is? Want dit zou juist nadelig zijn voor een alvleesklierpatient.

Graag jullie ervaringen

Alvast bedankt,

Mike
#893971
Ik heb zelf geen ervaring met Pancreas in de zin dat ik zelf geen hond heb met die problemen.

Onlangs heeft er iemand wel de CB Pancreas bij mij gehaald en hun hond had er veel baat bij. Maar aangezien ik van de een op andere dag niets meer hoorde van die mensen zat ik met 15 kg Pancreas in mijn maag.
Dus vd week 1 rol eruit gehaald en gemengd met 2 rollen natuurvoer en aan eigen honden gegeven.

Wat mij aan de Pancreas opviel is dat hij heel erg papperig en kleverig is. Het ziet er niet zo "echt" uit als de andere CB varianten.

Maar nogmaals............hoe of wat bij Pancreas patienten heb ik geen ervaring mee. Weet nu alleen hoe de CB pancreas eruit ziet.  :D
Door MDO
#894555
[quote="pippy"]
Ik heb zelf geen ervaring met Pancreas in de zin dat ik zelf geen hond heb met die problemen.

Onlangs heeft er iemand wel de CB Pancreas bij mij gehaald en hun hond had er veel baat bij. Maar aangezien ik van de een op andere dag niets meer hoorde van die mensen zat ik met 15 kg Pancreas in mijn maag.
Dus vd week 1 rol eruit gehaald en gemengd met 2 rollen natuurvoer en aan eigen honden gegeven.

Wat mij aan de Pancreas opviel is dat hij heel erg papperig en kleverig is. Het ziet er niet zo "echt" uit als de andere CB varianten.
Maar nogmaals............hoe of wat bij Pancreas patienten heb ik geen ervaring mee. Weet nu alleen hoe de CB pancreas eruit ziet.  :D
[/quote]

De Duck versie is ook kleverig en papperig, als ik nu hoor dat de CB variant dit ook is vind ik dat wel wat minder. Heeft het ook geen nut om over te schakelen.......... Bij Duck vertelden ze dat het door de verteringsenzymen komt en dat dit dus moeilijk te veranderen is.

Wat bedoel je overigens met het ziet er niet zo echt uit als de andere CB varianten???
Krigen jou honden het wel makkelijk naar binnen, bleef het niet aan de tanden kleven??
Door MDO
#894559
De klinische symptomen zijn dan ook:

Verhoogde tot zeer overmatige eetlust (polyfagie); dedieren kunnen de neiging krijgen om ontlasting of vreemde voorwerpen te eten.
Vermageren; soms tot broodmager
Grote hoeveelheden (!), stopverf / grijzig gekleurde ontlasting Heeft hij niet
Meer tot overmatig veel drinken / veel plassen; met soms, als extra complicatie: suikerziekte. Heeft hij geen last van
Chronische diarree Ook nog niet....
Slechte vachtconditie dit zeker niet

Alleen hebben we wel de TLI test op zijn bloed laten uitvoeren en hier kwam 0 uit. Dus maw hij maakt de enzymen niet aan. Wat bij Oscar het geval is dat zijn alvleesklier verlamd is door de vele malen diaree. Door een speciale kuur en de pancreas versie moet de alvleesklier weer actief gaan worden. Hoe actief is de grote vraag, we hopen op het beste.
Laatst gewijzigd door MDO op ma 14 jan 2008, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#899512
[quote="MDO"]
Wat bedoel je overigens met het ziet er niet zo echt uit als de andere CB varianten???
Krigen jou honden het wel makkelijk naar binnen, bleef het niet aan de tanden kleven??[/quote]

Ik vind dat je bij de "gewone varianten" van Carnibest echt ziet dat het vlees is. Niet dat het echt brokken vlees zijn, maar erg grof gemalen gehakt (even om het te verduidelijken).
De pancreas deed me een beetje denken aan hele natte smeerleverworst. Of aan gesmolten kaas (qua substantie dan he).

Voor zover ik kon zien bleef het niet aan de tanden kleven.

Maar anders zou je eens een rol moeten proberen. Dan kun je echt vergelijken. Want bij iedere KVV heb je "voor-" en "tegenstanders".
Tis dat een rol opsturen niet echt een succes is anders had ik je er wel 1 op willen sturen.
Door Lizzy
#899517
[quote="MDO"]
De klinische symptomen zijn dan ook:

Verhoogde tot zeer overmatige eetlust (polyfagie); dedieren kunnen de neiging krijgen om ontlasting of vreemde voorwerpen te eten.
Vermageren; soms tot broodmager
Grote hoeveelheden (!), stopverf / grijzig gekleurde ontlasting Heeft hij niet
Meer tot overmatig veel drinken / veel plassen; met soms, als extra complicatie: suikerziekte. Heeft hij geen last van
Chronische diarree Ook nog niet....
Slechte vachtconditie dit zeker niet

Alleen hebben we wel de TLI test op zijn bloed laten uitvoeren en hier kwam 0 uit. Dus maw hij maakt de enzymen niet aan. Wat bij Oscar het geval is dat zijn alvleesklier verlamd is door de vele malen diaree. Door een speciale kuur en de pancreas versie moet de alvleesklier weer actief gaan worden. Hoe actief is de grote vraag, we hopen op het beste.

[/quote]

Wat waren de symptomen dan bij Oscar, dat je deze bloedtest hebt laten doen?
Door MDO
#899533
Symptomen waren om de 2/3 maanden diaree, we hebben toen een bleodtest laten afnemen en hier kwam de TLI uitslag op <1 uit. Hij kreeg toen van de DA zymoral, hebben we 3 maanden geprobeerd en ging uiteindelijk weer aan de diaree.

We hebben toen contact gezocht met een bekende homeophaat en zij heeft las diagnose gesteld dt de alvleesklier het gevolg is van alle problemen. Alle problemen bedoel ik de vele keren diaree en hierdoor moest de alvleesklier teveel van zicht vergen. Oscar heeft ook nooit een hongerig gevoel gehad, was wel mager maar ook niet broodmager. Hij woog op zijn laagst 29 kg.
De homeophaat geeft als toekomstbeeld dat wanneer we de darmflora goed weten te krijgen en houden de alvleesklier kan herstellen en weer soort van actief kan worden. Dit laatste kunnen we niet echt aangeven in welke mate.

Hij krijgt nu een dieet van Duck pancreas, zuurdezembrood, biogarde, en hebben nu 2 keer zijn lichaam gereinigd met groene leem en jeneverbesolie.
Hij weegt nu inmiddels 32 kg en heeft geen diaree meer gehad, gaat de goede kant op dus.
Alleen vinden wij de duck versie erg plakkerig, maar kunnen dit wellicht afbouwen met andere versies er doorheen te mengen.
Als ik lees op internet naar andere gevallen van EPI of de andere vorm pancreatitus dan heeft oscar het in lichte mate.

;)Groeten Mike
Door Lizzy
#899535
Zuurdesembrood? Mag ik vragen waarom zuurdesembrood?

Ik denk overigens dat je beter een goed probiotica capsule kunt geven dan biogarde. Om de darmflora te verbeteren. Ik zie het iedere keer weer: biogarde doet niks terwijl de capsules heel veel doen. De activia van Danone doet ook heel veel maar is relatief duur (in vergelijk met de capsule).

Heb je al eens nagedacht over zelf samenstellen en daarbij verse pancreas geven?
Door MDO
#899536
Zuurdezembrood omdat daar geen gist in zit en om de darmflora op te bouwen. Dit krijgt hij een paart keer per week als beloning. En in diareegevallen met gekookte zilvervliesrijst.

De biogarde krijgt hij 1 eetlepel per maaltijd en de biogarde kost € 0,80 per pot. Volgens mij zijn probiotica pillen wel wat duurder in aanschaf?
Door Lizzy
#899537
[quote="MDO"]
Zuurdezembrood omdat daar geen gist in zit en om de darmflora op te bouwen. Dit krijgt hij een paart keer per week als beloning. En in diareegevallen met gekookte zilvervliesrijst.

De biogarde krijgt hij 1 eetlepel per maaltijd en de biogarde kost € 0,80 per pot. Volgens mij zijn probiotica pillen wel wat duurder in aanschaf?
[/quote]

Ja, maar die werken dan ook beter.

Gekookte zilvervliesrijst bij diarree? Ik vind het echt geen plan. Evenals zuurdesembrood: daar ben ik ook geen voorstander van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door