Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anneke en Petal
#890834
Mijn gecastreerde kater is 7 1/2 jaar en vanaf dag 1 op brokken van Royal Canin. Sinds iets meer dan een jaar is er bij ons een Cavalier King Charles Spaniel bijgekomen. Zij eet vanaf het begin kvv en nu krijgt ze daarnaast rauwe sardines, kippenekken, eendenekken en groente erbij. Wat ziet die meid er goed uit! Toen ze een paar weken bij ons was heb ik geprobeerd om Ginger (de kat) over te zetten op carnibest. Na een volle dag schreeuwen en gillen toch overstag gegaan en weer op de brokken. Nu ga ik toch weer een poging wagen. Gisteren geprobeerd om brokken en carnibest te mengen, maar dat lukte niet. Aan het eind van de avond weggegooid (je wordt naar van dat schreeuwen van hem) en maar wat brokjes gegeven. Vanaf vandaag ga ik het anders aanpakken. Gewoon een blikje gehaald en hem wat voorgezet. Nee, beledigd ging hij naar buiten, maar even later toen hij binnenkwam gelijk naar zijn bakje. Weer opgetrokken neus; even iets op mijn vinger en waarempel hij likte het af. Na nog drie keer vingerlikken, heeft hij warempel het schaaltje leeggegeten. Als hij gewend is aan het zachte voer, ben ik van plan om dat te gaan mengen met kvv en dan gelijdelijk over tot hij helemaal op kvv staat. Ik weet dat het niet goed is wat ik doe, brokken en blikvoer doorelkaar, maar ik zie geen enkele andere mogelijkheid om hem over te zetten. Het is een zeer lastige kater, die zelfs voor een plakje rosbief zijn neus optrekt. Misschien hebben jullie nog tips voor me?
Door flin
#890872
hé, goed joh!

de katten blijken idd èchte kattekoppen!

bij mijn weten zijn volhouden, proberen, en nogmaals volhouden
de ènige toverwoorden,


succes ;)
#891413
Vandaag ben ik even naar dierenkliniek Westhage gewandeld, want ik had hier gelezen dat deze ook Bibi verkopen. Heel gesprek gehad over hond en kat. Zij zijn trouwens al 20 jaar bezig om versvoer te promoten! Voor de overschakeling van Ginger ben ik goed bezig; omdat hij zo lastig is met eten, is volledig blikvoer prima om mee te beginnen. Wel kreeg ik voor zowel Ginger als Petal een gratis verpakking Bibi mee om te proberen. Dat vond ik trouwens een prima service. Ginger heeft nu 2 avonden blikvoer gekregen en in de ochtend brokken. Gisteravond merkte ik al dat hij niet zoals gewoonlijk naar de vissenkom of de wastafel ging om te drinken. Ik ga nu zo snel mogelijk ook in de ochtend over op blikvoer en dan mengen met kvv.
Door jet
#892333
Ik ben al enige tijd overgestapt van CB naar Bibi,en dat bevallt mijn katten prima voor al mijn meisje,
ze heeft lang cb gekregen maar ze gaf er regelmatig van over :-[,ben toen overgestapt op bibi en ik moet zeggen dat ze hier bijna niet op overgeeft

jet
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door