Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Juul
#889544
Hoi,

Weet er iemand of de ca-p verhouding in vers voer anders moet zijn als bij brokken? Ik heb van de da gehoord dat de verhouding belangrijk is, zeker bij een pup van een groot ras, en dat ie ongeveer 1.2 : 1 moet zijn.

Bij Carnibest kom ik op 1.11 :1, dat komt vrij aardig overeen, maar op de site van bibi b.v. zie ik dan 2 : 1 ?

Weet er iemand hoe dat zit, en of je met zo'n pup dan beter geen bibi kunt voeren?

Groetjes Juul
Door Fynn
#890950
Onze ridgebacks reu Fynn is opgegroeid op de bibi en heeft nooit geen groeipijnen gehad en is zeer gelijkmatig opgegroeid.
Asani onze reu van nu bijna 8 maanden kreeg bij de fokker brokken en is met 10 weken overgezet bij ons op smuldier.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
www.pronkruggen.nl
Door Juul
#891027
Okay, lekker om te horen. Falco is ook voor de helft een r.r. en is intussen ook al 5.5 maand. Ga ik met een gerust gevoel wat andere merken proberen. Enige reden waarom de ene BIbi en de andere smuldier heeft gehad?

Groetjes Juul
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#891046
mijn jongste hond (Da Vinci) is met verschillende merken kvv grootgebracht en met enkele dagen barf.
Nergens geen last mee gehad zelfs nog nooit een hondje gehad dat zo mooi gelijkmatig groeide!
Waarom sommige andere merken kvv gebruiken is persoonlijk denk ik.
ellen
Door Juul
#891052
Hoi, bedankt voor jullie reacties. Ik wil het graag goed doen voor de pup, hij gaat heel goed nu op de cb, hoor. Het is lekker om positieve verhalen te lezen, want ik voel me af en toe wel wat eigenwijs t.o.v. de da, en dan ga ik weer twijfelen.


Groetjes Juul
Door Fynn
#891075
Geen speciale reden hoor waarom de ene bibi en de andere smuldier heeft gehad.
Ik houd ervan om te wisselen van merken en smuldier is wat goedkoper dan bibi en voor mij dichterbij om te halen ;)

Half ridgeback en half ?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Juul
#891147
dobermann.
Kwa uiterlijk heeft ie veel van alletwee, maar kwa karakter meer dober, voor zover we dat nu al kunnen zeggen. (terwijl ik eigenlijk stiekum meer op r.r. eigenschappen hoopte, maar dan moet je maar geen kruising aanschaffen)
Maar het is een heel lekker ding en ik vind 'm prachtig, en wil 'm ook voor geen goud meer kwijt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door