Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door senna-husky
#890207
nou ik dacht dus 2 tot 3% van haar gewicht ze weegt 20 kg en omdat het een jonge hond is 13 en halve maand hou ik 3% aan 600 gram per . Nu lees ik op de verpakking van carnibest toch iets anders die praten over 40 tot 60 gram per kilo gewicht voor jonge honden dat is dan zeg maar 1000 gram voor senna  :( ??? bandit praat niet over jongen honden maar geeft als advies 125 gram per 10 kg dus voor senna 250 gram per dag  >:( :'( nou wat denken jullie :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#890308
gewoon aanhouden wat je nu doet, als ze het daar goed op doet en ze ziet er goed uit.
Voeren moet je maar met je ogen doen.
Mijn honden krijgen volgens de verpakking veels te weinig maar ze doen het goed zo en als ik ze meer geef kan ik ze rollen.
ellen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#890375
[quote="senna-husky"]
nou ik dacht dus 2 tot 3% van haar gewicht ze weegt 20 kg en omdat het een jonge hond is 13 en halve maand hou ik 3% aan 600 gram per . Nu lees ik op de verpakking van carnibest toch iets anders die praten over 40 tot 60 gram per kilo gewicht voor jonge honden dat is dan zeg maar 1000 gram voor senna  :( ??? bandit praat niet over jongen honden maar geeft als advies 125 gram per 10 kg dus voor senna 250 gram per dag  >:( :'( nou wat denken jullie :)
[/quote]

Van Bandit is bekend dat de aanbevolen hoeveelheid aan de erg lage kant is. Geef je 20kg. hond 250 gram voer per dag en hij vreet de keukenkastjes er gegarandeert bij op. Die 1000 gram van CB komt meer in de richting voor een hond van dat gewicht en die leeftijd. Maar dat is dus ook een richtlijn, doet jouw hond het prima op 600 gram dan is dat ook goed, is hij te mager dan zul je de hoeveelheid wat op moeten krikken.  Twee pups van mij van nu 13 maanden eten ok Cb, deze pups zijn wel wat zwaarder dan 20kg, maar ze eten met gemak een kilo tot 1500 gram cb op een dag op. (en zijn nog aan de schrale kant)
Door K&D
#890393
Ja, en om het makkelijk te maken kan het ook nog per merk kvv verschillen hoeveel je moet geven, afhankelijk van het vetgehalte.
Gewoon voelen of ze een lekker laagje vet op de ribben heeft. Niet te veel, en niet te weinig. Dan is het goed.
Door Ziviaantje
#890499
600 gram is meer dan gedoen hoor. Als ze te mager gaat worden kun je meer gaan geven. Indy is 22 kilo en krijgt tussen de 4 en 5 ons per dag en ik moet uitkijken dat ze niet te dik wordt  ;D Ook bij carnibest kreeg ze dit aantal ( ze eet nu Bibi ). Ze is 1 1/2 jaar, maar krijgt dit gewicht al sinds ze een maand of 9 is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door