Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mieuw
#890166
Sinds een dag of 2 is mijn 12 jaar oude htk-kater aan de diaree. Het is echt waterdun. Ik heb geen flauw idee waardoor het word veroorzaakt.
Iemand tips of adviezen?
Door Suzan54
#890179
Waterdun? Nu even alleen kippenbouillon (zelf gemaakt van een stukje kippenvlees) en voor de nacht alleen een paar flintertjes van dat gekookte vlees en een paar stukjes rauw (ik neem aan dat hij rauw gewend is) en wanneer het morgen niet beter gaat, naar de dierenarts.
Ik hoop maar dat er niets ernstigs achter zit.
Door maddoc
#890305
dus geen voerverandering?
is ze ook anders dan anders?
panacur en even voer aanpassen.
Door Loeka
#890349
Eet en drinkt hij wel? Als het morgen nog is, naar de da!
Door kittycatty
#890511
Mijn kater Pumba houdt nogal van jagen en vangt nog wel eens wat, soms eet hij ook minder frisse dingen buiten de deur. Daarvan krijgt hij nog wel eens diarree. Je kunt het zo goed aan z'n hoofd zien dat het mis is, dat hij vanaf toen  een zgn. "rotte vogeltjes gezicht" had. Ik gebruik dan meestal kao-pectaat, dat de darmen beschermt door de kaoline en de diarree bindt door de pectine.
Het smaakt nogal zoet, maar ik vindt het een prachtmiddel, omdat de werking zo natuurlijk en goed is. Als de diarree na twee dagen niet beter is, ga ik alsnog naar de DA voor een ontlasting-onderzoek. Want dan is er iets anders aan de hand. Bacterieën, maag-, darmstoornissen etc. Veel succes.
Door Mieuw
#890567
Zoals het er nu naar uitziet is de bui weer overgewaait. Waardoor het kwam weet ik nog steeds niet, maar ik zal het de komende dagen in elk geval goed in de gaten houden om te zien of het niet opnieuw de kop op steekt.

Hij komt overigens niet buiten, dus hij kan niet een rot vogeltje hebben verorberd, en hij is idd wel gewend aan rauw voedsel. Vaag....  ???
Door Suzan54
#890574
Diarree is een opruimmechanisme van het lichaam. Als dat vond dat er iets in zijn lijf zat dat er versneld uit moest, dan is dat prima. Als de schoonmaakactie maar stopt wanneer de troep eruit is. Even dimmen met voedsel maar wel zorgen voor vocht is dan wel verstandig.
Ik hoop dat het snel achter de rug is. Darmklachten kunnen makkelijk uit de hand lopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door