Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#889998
wie heeft er zn katten wel eens een cavia gegeven? en vonden ze dat lekker?

mn moeder heeft er 1 in het nijnenhok buiten zitten, maar ik kan die toch niet zelf slachten  :(

bij prooidier.nl verkopen ze wel cavias als prooidier.

iemand ervaringen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#890012
hmm, ik had de vraag ook op kattenplaza gezet, om zo mogelijk meer ervaringen en informatie te verkrijgen....

gelijk gegil en gekrijs.... :o
KLIK


ik vraag het de volgende keer wel alleen maar hier  ;)
Door Anthraciet
#890021
Nu moet ik zeggen dat ik het zelf ook nooit zou doen, maar op kattenplaza kan je zo'n reactie verwachten natuurlijk. De meeste mensen daar barfen niet en kijken toch al anders tegen vers vlees c.q. prooidieren aan.

Ik persoonlijk vind cavia's, ratten en muizen ook te ver gaan. Mochten ze in de ren zelf een muisje (of een rat) vangen, doe ik er niet moeilijk over, maar ik zal ze niet voor ze kopen. In mijn ogen zijn cavia's, ratten en muizen ook huisdieren en krijg ik het niet over mijn hart om ze te voeren.

Ik heb nu voor het eerst bij Herby eendagskuikens besteld en dat was voor mij al een hele drempel om te doen.... en dan moet ik het nog daadwerkelijk gaan geven als het binnenkomt :o

Maar om kort te gaan: ik kan je dus geen ervaringen of tips geven omtrent het voeren van cavia's ;)
Door flin
#890022
koekje schreef: gelijk gegil en gekrijs.... :o
je had niet per ongeluk 'geit' ingetypt? ;D

helaas geen ervaring van mijn kant...
Door YaYa
#890023
Anthraciet schreef:
Ik persoonlijk vind cavia's, ratten en muizen ook te ver gaan. Mochten ze in de ren zelf een muisje (of een rat) vangen, doe ik er niet moeilijk over, maar ik zal ze niet voor ze kopen. In mijn ogen zijn cavia's, ratten en muizen ook huisdieren en krijg ik het niet over mijn hart om ze te voeren.

Ik heb nu voor het eerst bij Herby eendagskuikens besteld en dat was voor mij al een hele drempel om te doen.... en dan moet ik het nog daadwerkelijk gaan geven als het binnenkomt :o

Maar om kort te gaan: ik kan je dus geen ervaringen of tips geven omtrent het voeren van cavia's ;)
Voor mij vallen gerbils en hamsters ook onder de huisdieren aangezien ik die een hele tijd naast mijn katten gehad heb.
Mijn eerste keer eendagskuikens staat me nog heel goed voor de geest. Een van de katten was er heerlijk mee aan het spelen en ik stond erbij te kokhalzen :-[
Nu gaat het beter maar ik vind het nog steeds moeilijk om te kijken hoe zo'n kuikentje opgegeten wordt.
Door Mieuw
#890044
Mwa, ik kan de reacties van kattenplaza wel begrijpen.
Ik vraag me ook af waarom je het nodig vond om er aan toe te voegen dat je moeder een cavia in een buitenhok houd. Als je idd niet van plan bent om die ook te slachten en te voeren, is dat dus een nutteloze toevoeging van het verhaaltje geweest, wat natuurlijk alleen nog maar heftigere reacties op zal roepen.
Als je het bij cavia's in het algemeen had gehouden zal men ook niet soepel gereageerd hebben, maar ik denk in elk geval minder heftig.

Maar goed, los van alles krijgen mijn katten wel kuikens, muizen, konijnen en andere dieren, maar geen cavia's dus daar heb ik geen ervaring mee. Ik meen me overigens wel laatst ergens een artikel gelezen te hebben dat cavia's niet zo'n succes zijn (weet niet meer waar en wanneer ik dat gelezen heb).

Ik heb de indruk dat nu Ot en Sien beiden de smaak te pakken krijgen (letterlijk) je een beetje aan het doorslaan bent. Het blijven wel katten en zijn nog steeds geen slangen oid.
Gebruikersavatar
Door koekje
#890050
tja, waarom wel konijnen en geen cavias?

de cavias die prooidier.nl aanbiedt zijn al geslacht en ingevroren, ik neem aan ook zonder vacht enzo, maar ik weet dat niet zeker.
gerbils vond ik het begin ook even wennen, maar ot vindt ze geweldig, en ik ben blij dat ze dat wel eet, en op die manier toch meer vleesbot eet.

als nu blijkt dat katten cavias meestal erg lekker vinden (wat dus ook schijnbaar bij gerbils het geval is. daarom had ik ze ook eens laten halen, en voor ot met succes), wil ik dat best eens proberen.

op het moment dat ik iets uit de vriezer haal voor de katten, is dat voor mij geen lief en schattig huisdiertje meer, maar voer voor de katten. ot en sien zelf vinden kuikentjes en kwartels en kippen ook niet lief en schattig, maar erg lekker.
Door Chubby
#890130
Dat geldt voor mij ook, ik zie geen dier meer in wat ik voer, maar voeding voor mijn katten.. De eendagskuikens zijn niet speciaal gefokt óf gedood voor mijn katten, maar waren anders verwerkt tot frikandellen ofzo.. En al zijn die af en toe heerlijk om mee te zondigen, ik vind bestemming kat een nuttiger bestemming..

Muisjes geef ik hier sporadisch, ik heb er wat meer moeite mee omdat ik dat meer zie als huisdier, maar nu speciaal gefokt als voederdier.. Ik heb zelf járen ratten gehad als huisdier én gefokt, dus dat kan ik echt niet geven. Evenals andere knagers. Ik kan het niet en ik wil het niet..

Ik heb bij Herby zitten kijken naar de lamskoppen (voor de hond) maar ik moet ook daarbij niet denken om dat te moeten voeren. Heb nu wel konijnenkoppen besteld, die zijn ontveld en niet meer zo herkenbaar :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#890525
koekje schreef: wie heeft er zn katten wel eens een cavia gegeven? en vonden ze dat lekker?

mn moeder heeft er 1 in het nijnenhok buiten zitten, maar ik kan die toch niet zelf slachten :(

bij prooidier.nl verkopen ze wel cavias als prooidier.

iemand ervaringen?
De katten aten hier wel dood geboren of jong gestorven caafjes (eigen kweek, waren niet voor de barf trouwens) Boris was er gek op , was in de zin van dat ik geen caafjes meer heb en hij ze dus niet meer krijgt. Grote caafjes weet ik niet of hij die zou eten.
Door Mevroi Kruim
#890682
Chubby schreef: Dat geldt voor mij ook, ik zie geen dier meer in wat ik voer, maar voeding voor mijn katten.. De eendagskuikens zijn niet speciaal gefokt óf gedood voor mijn katten, maar waren anders verwerkt tot frikandellen ofzo.. En al zijn die af en toe heerlijk om mee te zondigen, ik vind bestemming kat een nuttiger bestemming..

Muisjes geef ik hier sporadisch, ik heb er wat meer moeite mee omdat ik dat meer zie als huisdier, maar nu speciaal gefokt als voederdier.. Ik heb zelf járen ratten gehad als huisdier én gefokt, dus dat kan ik echt niet geven. Evenals andere knagers. Ik kan het niet en ik wil het niet..

Ik heb bij Herby zitten kijken naar de lamskoppen (voor de hond) maar ik moet ook daarbij niet denken om dat te moeten voeren. Heb nu wel konijnenkoppen besteld, die zijn ontveld en niet meer zo herkenbaar :-[
Lamskoppen voor je honden neem ik aan? Want een kat krijgt dat echt niet weg. Mijn honden eten elk een halve (dankzij heer Kruimel met de bijl ;D) en da's een forse maaltijd. De onderkaak laten ze liggen, te hard.
Ik vind het wel geweldig dingen om te voeren, er zitten als je mazzel hebt ogen in (OK, dit is luguber, maar het gaat om de voedingswaarde ;D), hersens, tong, redelijk wat spiervlees en bot.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door