Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lummel
#889738
Ik doe de opleiding natuurlijke geneeswijzen voor dieren en zit in het laatste jaar. Dit jaar moet ik dus ook een scriptie gaan schrijven en waarschijnlijk ga ik dit over blaasproblemen vs vers voer doen.
Hier moet natuurlijk wel voldoende over te vinden zijn en ik moet een x aantal mensen zien te vinden die hun kat met blaasproblemen over gezet hebben op vers voer.
Zijn hier mensen te vinden die intresse hebben om hier aan mee te werken??
Door YaYa
#889809
Ik wil je wel helpen hoor en heb ook een blaasgruispatient die van brokken naar carnibest gegaan is en met succes.
Door Suzan54
#889865
Ik kan alleen maar schrijven dat ik erg blij bent dat je hier een scriptie over gaat maken. Ik ben er heilig van overtuigd dat er een sterke relatie is tussen natuurlijk voer en een gezonde blaas. Sinds mijn blaasgruispatiënt van de jaren tachtig heeft er niemand van de katten (ik heb er al die jaren altijd gemiddeld ruim tien in alle leeftijden) meer een blaasprobleem gehad op één uitzondering na; een iets te dikke oudere castraatkater. Die had alleen een infectie die probleemloos werd verholpen door een ab-kuurtje.

Ik zou je, wanneer je wilt,  in contact kunnen brengen met iemand wiens kater na een jaar over vijf anti-struviet dieet  met extra sterkte vitamine C te hebben gegeten oxalaatkristallen had ontwikkeld. Het was voor hem er op of er onder en hij is van de ene dag op de andere op vers gezet. De behandelend dierenarts gaf hem weinig tijd van leven meer gezien al die stenen in zijn nieren maar voor zover ik weet heeft hij dit zeker nog een jaar overleefd en misschien leeft hij nog wel. Omdat de dierenarts vond dat deze kwaal mijn schuld als fokker was, is er helaas een verwijdering ontstaan tussen mij en mijn kittenkoper.
Door lummel
#889866
Leuk dat jullie gereageerd hebben 8)
Ik hoop er zo snel mogelijk aan te kunnen gaan beginnen. Tegen die tijd trek ik misschien nog wel even bij jullie aan de bel.
Leuk, leuk, leuk!!!
Door Mevroi Kruim
#889915
Ik wil wel meewerken hoor. Ik heb 5 katten vanwege struviet en blaas- en nierproblemen overgezet op vers, bijna 6 jaar geleden.
Door lummel
#892463
Kruimel schreef: Ik wil wel meewerken hoor. Ik heb 5 katten vanwege struviet en blaas- en nierproblemen overgezet op vers, bijna 6 jaar geleden.
Super dat zou echt fijn zijn. Ik ga morgen een scriptie begeleider "aanvragen" en dan gaan we heel binnenkort van start. Ik heb er zin in en ik hoop dat er leuke resultaten uit komen (ik mag niet bevooroordeeld zijn ::))
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door