Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Axel*
#889449
Eli en Yakin zijn nu al 1,5 week volledig op Barf over. Ik gebruik de percentages van Robin. Alleen heb ik gisteren een nieuwe berekening gemaakt want ze waren beide scheel van de honger. Yakin gaf ik aanvullend gewoon duck, maar Eli wou ik (auto-immuun ziekte verdacht) geen duck meer geven.
Nu dus met Eli (kleine 4kg) op 200gr/dag en Yakin (ca. 1,3kg, misschien al iets meer) op 130gr/dag

Vandaag eend op het menu: Yakin moet het niet >:(

Momenteel heb ik dus volgende diersoorten: rund, kip, eend, konijn, vis, kalkoen, lam

Ik heb ondertussen een bestelling gedaan in DL: eindelijk kippenekken :D gevonden
+ eendagskuikens, muizen, en wat ander lam- en rundvlees en orgaan. Heb nu weinig besteld om eens te zien hoe het loopt. Volgende keer (en als ze het lusten) kan ik dan nog andere prooidieren zoals rat, hamster, cavia (moet ik nog over nadenken :-\) en wachtel (wat het ook moge zijn)

De honden blijven gewoon op duck, en krijgen wat overblijft bvb vandaag van de eend. Lekker vleesbot :)
Want ik haal dus bijna alles uit de supermarkt en voor de honden wordt dat onbetaalbaar :(

Maar al bij al ben ik erg blij dat tenminste de katten helemaal over zijn :D

Hoe doen jullie dat als er dus een dag niet gegeten wordt: haal je dat ergens anders in, of komen de percentages niet in het gedrang?
Door Chubby
#889465
Zou het kwartel kunnen zijn, jouw "wachtel"?

Zo te zien geef je een mooi menu! Veel verschillende diersoorten zo in anderhalve week  ;) Je BARF materiaal inkopen in de supermarkt is wel *kassa* dat hoop ik niet meer te hoeven doen!

Er wordt hier eigenlijk altijd wel braaf gegeten, onze Sphynx heeft altijd wel trek. Mocht er eens wat overblijven hebben we een kliko-hond, zij eet in principe doordeweeks KVV (AHV pens compleet nu) en gaat in de weekenden BARFen. Over de percentages maak ik me niet zo heel druk, ik voer gewoon in een aantal weken op wat ik in huis haal (dat bereken ik wél goed) en voer daarbij op het oog (ontlasting)..
Door hermine
#889472
Fijn dat het zo goed gaat!

Als Nico iets nieuws te eten krijgt, ontdooi ik meestal voor de zekerheid nog een portie extra van wat hij sowieso wel lust. Trouwens, in een bakje warm water zijn de meeste dingen vrij snel ontdooid.
Door Mevroi Kruim
#889522
Wachtel is idd kwartel, en de meeste katten vinden dat heerlijk!
Leuk dat jouw tijgertjes zo goed barfen joh!
Hier zijn ze niet gek op eend van het IC maar weer wel op de eend van Herby. Als de katten iets laten staan krijgen de honden het, en als ze het na een paar keer proberen echt niet moeten geef ik het niet meer. Ze eten bij mij afwisselend genoeg en ze zaniken zelden dus ik vind dat ze er recht op hebben om sommige dingen niet te lusten.
Gebruikersavatar
Door koekje
#889601
wachtel is idd duits voor kwartel.
sien eet ze het liefst gepluimd en schoongemaakt, ot heeft ze liever met veren en alles erop en eraan.
ze vinden de smaak ervan beiden wel erg lekker, alleen blieven ze ieder bij voorkeur een andere vorm.

als ik iets nieuws uitprobeer, haal ik eerst een kleine portie, of eerst 1 klein dingetje.
ik heb geen kliko die blaf zegt, dus als ze het echt niet te vreten vinden, dan gooi ik het weg.

ik ben nog niet veel tegen gekomen wat ze beiden echt vies vinden.
zo liep sien wat te miepen met de gerbils en muizen, maar ot veranderde ervan in een witte mini-leeuw  ;D

ot eet geen blikvoer of kip-smuldier, en ook geen grotere vleesbotjes (kip enzo), maar dat eet sienn weer graag.
Door flin
#889636
[quote="isabel debacker"]

Momenteel heb ik dus volgende diersoorten: rund, kip, eend, konijn, vis, kalkoen, lam

eindelijk kippenekken :D gevonden
+ eendagskuikens, muizen, en wat ander lam- en rundvlees en orgaan.. Volgende keer (en als ze het lusten) kan ik dan nog andere prooidieren zoals rat, hamster, cavia (moet ik nog over nadenken :-\) en wachtel (wat het ook moge zijn)

Hoe doen jullie dat als er dus een dag niet gegeten wordt: haal je dat ergens anders in, of komen de percentages niet in het gedrang?
[/quote]


je katten knagen  lekker zeg!

zolang je katten niet tè lang achterelkaar niet eten,
denk ik zomaar's dat ze 't de eerst volgende keer wel inhalen...

de percentages horen zo om en nabij de 2 weken  te kloppen,
dus  'k denk niet dat je hier een probleem hebt;
en de voedseldieren zijn allemaal komplete pakketjes ;
ben benieuwd wat ze daarvan gaan vinden; :D
Door *Axel*
#897245
:) :) :) Mijn eerste bestelling is binnengekomen. Gisteren is het eerste kuikentje naar binnengewerkt na nog een keer te zijn gemold  ;D ;D
Maar `t is er bij eli ook wel weer helemaal uitgekomen helaas  >:( net als met de muizen  :-\ We proberen het gewoon opnieuw.
Heb nu eindelijk ook kippenekken gescoord  :D :D
Vandaag staat een babymuisje op het menu, naast het normale menu. Gewoon dessertje zeg maar om te zien of het wat wordt. En dan kan ik bijbestellen  ;)

Goed nieuws nog: ik werd gisteren opgebeld door deze firma, ze gaan smuldier in het assortiment opnemen en ik mag mijn lijst met barf-onderdelen opsturen. Dan gaat ie uitzoeken wat ie me zou kunnen leveren en wat het kost.  Hij was erg geinteresseerd in mijn barf-verhaal en ze willen een zo uitgebreid mogelijk assortiment. En vooral veel input van hun klanten  :D

Dus heeeeel misschien  kunnen de honden toch nog gaan barfen  :) :)
Door flin
#897405
hééé, dat klinkt allemaal goed!

behalve Eli dan; kwam 't er onverteerd uit of licht verteerd?

da's mooi zeg dat de duitse firma zoveel interesse heeft, er staan ergens (?) op bp wel meer prijslijsten, miss dat je dan nog wat kunt vergelijken.

succes! :mouse1: :mouse1: :mouse1: :mouse1: :mouse1:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door