Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#889266
Hoi,

Onze hond is net bevallen. Nu geven we haar 1 keer per dag 250 ml geitenmelk, honing, 1 ei, wat cottage cheese en kwark. Kan je dat vaker geven op een dag bv 2 a 3 keer of wordt dat teveel?
Haar normale gewicht is zo rond de 55 kilo. We geveb haar nu alleen versvoer maar we willen weer op haar gewone BARF dieet overstappen kan dat gewoon, want ik heb gister behoorlijk wat horror verhalen gehoord etc

groetjes
Gebruikersavatar
Door Angelique
#889336
Gefeliciteerd met je puppies....hoeveel?

Ik zou niet veel vaker die melk geven. En ja, ze kan gewoon op Barf. Wat ik bij mijn teven wel zie is dat ze in deze periode geen zin hebben om b.v. uitgebreid op een geitenrib te gaan knabbelen, dus ze krijgen dan hoofdzakelijk bot van klein gevogelte. Ik geef dan ongeveer 40 tot 50% vleesbot, een flinke portie spiervlees en zo'n 15% orgaanvlees. verder dan iedere dag een eitje, regelmatig een sardientje erbij enz. Hoeveelheden kunnen uiteraard flink oplopen. Mijn 39 kilo wegende dame met 9 pups at op haar top zo'n 3 kilo per dag.

Nou ben ik wel nieuwsgierig naar de horrorverhalen die je gehoort hebt

Barfplaats wordt gesponsord door