Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marlenejjj
#889227
Beste mensen ik heb 2 probleempjes: ik heb een reu van 1,5 met een mogelijke voedselallergie. Nu moet ik een eliminatiedieet doen met kip en rijst. Wie weet een goed kvv voer voor niet meer dan 2,50 per kilo. Ik heb heel veel op internet gelezen maar ik ben eigenlijk op zoek naar gebruikerservaringen. En...ik heb een teefje van 8, haar wil ik ook overzetten op KVV maar bestaat er zoiets als KVV senior of...is dat wel nodig met vers vlees. Ik wil beide hondjes niets tekort doen en ik ben bang dat ik het verkeerde geef.
Door maddoc
#889245
en je weet heel zeker dat in alles wat hij eerder gegeten heeft geen kip zat?
ik heb dat nl voor mijn eigen hond met voedselovergevoeligheid uitgezocht en kip zit zo ongeveer in 'alles'..
Door Marlenejjj
#889249
Er zat wel degelijk kip in, in ben er niet zeker van dat hij een voedselallergie heeft en de dierenarts zei dat hij kip en rijst of lam en rijst moest krijgen.
Door Nynke
#889290
Nu moet ik een eliminatiedieet doen met kip en rijst.
de dierenarts zei dat hij kip en rijst of lam en rijst moest krijgen.


Nu begrijp ik dat je een kvv zoekt van minder dan € 2.50 per kilo en als er kip en rijst inzit is dat geen probleem, snap ik dat goed ? ???

Dan moet je denk ik gewoon een goede vriezer aanschaffen en grote hoeveelheden kvv aanschaffen, want grote hoeveelheden zijn in verhouding altijd voordeliger.
Bijvoorbeeld: Carnibest kost per kilo 3,05, als je 30 kilo koopt betaal je 2,75 per kilo en als je meer dan 100 kilo koopt betaal je 2,40 per kilo.

Nu zijn er ongetwijfeld voordeliger merken kvv, maar ik voer alleen Carnibest als kvv, die bevalt mij en mijn honden ook uitstekend.

Dus misschien moet je gewoon eerst uitzoeken welk merk je honden lekker vinden en goed verdragen, en dan gaan kijken naar de prijzen. Succes !!
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#889319
Heb je al gekeken bij merken vers vlees voeding staat  hier boven.

Daar kan je informatie vandaan halen.

Bibi heeft een kip/rijst versie, bij smuldier hebben ze kippegehakt in het arsortiment, kan je zelf wat rijst aantoevoegen, maar is dan nog niet volledig te noemen.

En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden te bedenken.

Maar ik vind dat het vaker gebeurd, dat honden de "kriebels "krijgen van kip of rundvlees als van andere vleessoorten.

De beste controle die je kan hebben is zelf wat samen stellen. je weet wat je geeft en dan de rijst ook weglaten.

succes.
Door Marlenejjj
#889340
Vanaf 30 december toen ik bij de dierenarts was geweest at Willem kip en rijst. Maar daar zit niks in dus ging meneer lopen scheumen op straat, iets wat hij nog nooit gedaan heeft. Dit was dan ook een tijdelijk dieet tot ik iets had gevonden wat hij mocht hebben. De dierenarts op mijn vakantieadresje waar ik de 30e was zei dat ik Hill's eliminatiedieet moest doen. Ik ben voor de zekerhheid naar mijn eigen da gegaan en hij gaf aan dat ik een hypoallergeen dieet moest gaan volgen 6 weken en dat dat bij veel dierenzaken wel te krijgen is. Om niet te lang kip te geven en om Willem toch iets te geven waarvan ik weet dat hij het nooit eerder heeft gehad heb ik eergisteren Carnibest eend en rijst voor hem gekocht maar omdat ik momenteel even zonder werk zit is dat gewoon een beetje duur. En duur hoeft niet het beste te zijn. Ik heb alle sites van alle kvv voeren al uitvoerig uitgeplozen. Uiteraard zeggen ze allemaal dat ze de beste zijn dus dat levert voor mij niks op. Ik zoek gebruikerservaringen hier. Dus voor Willem zoek ik hypoallergeen KVV voer om het eliminatiedieet mee te doen. Dit houdt in 1 soort vlees met rijst.
Bettie gaat goed op de brokken (RC medium mature) maar als Willem KVV krijgt vind ik dat zij dat ook mag hebben, zo'n muts ben ik dan ook wel weer. Maar zij is al 8 en heeft dan aangepast voer nodig heb ik begrepen. Bestaat er KVV voor seniore honden? Volgens mij hebben ze minder eiwit nodig dan een hond die in de bloei van zijn leven is en 2 keer zoveel rent op een dag.
Door claudiaB
#889414
een seniorkvv bestaat volgens mij niet. gewoon een oudere hond minder voeren! er bestaan in de natuur ook geen dieet prooidieren. ;) ik heb m,n malthezer van 11 jaar nu een paar weken op de kvv staan met soms een barf dagje, en de complimentjes stromen binnen dat de honden er zo goed uitzien!!! ;D als je hond een eliminatie dieet moet volgen is carnibest eend/rijst een goede optie. of zelf samenstellen! dan maar 1 diersoort voeren bv. lam of geit. bij een islamitische slager is meestal veel te krijgen. bot,orgaanvlees en spiervlees. succes!!
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#889455
kip en rijst zijn licht verteerbaar vandaar dat hij opzoek is naar nog meer te eten.

Maar heeft Willem nu jeuk gekregen van verse voeding of nog van de brokken die je hem gaf?
Als het na het vers voeren is gekomen kan het jeuken ook komen van het ontgiften wat hij kan gaan doen, alle slechte stoffen z`n lijfje uitkrijgen, en dat is goed, maar kan heftig zijn.
Wat jij bedoeld is er niet met versvoeren, het is een voor een een vleessoort uitproberen.
Dus kan hij tegen b.v kip, dan geef je een weekje later een ander vleessoort erbij na nog een week weer een ander soort erbij en zo ga je verder, liever zonder granen/rijst, dat heeft geen echte toegevoegde waarde in een hondenmenu.
Dan kom je exact te weten waar hij wel/niet tegen kan.
Of je moet een keuze maken uit een kvv zoals al beschreven.

En het beste is waar je hond het goed op doet, dus niet merkgebonden.
Er bestaan wel kvv waar minder vet in is verwerkt, maar seniorenkvv is er niet volgens mij.

Twee van mijn honden zijn 10 en haast 11 jaar en krijgen gewoon hun vleesmaaltijd, het gaat om de kwaliteit van het eiwit en niet de hoeveelheid.
En met 8 jaar is ze toch ook nog in de bloei van haar leven?

En heb je bij de zoekfuncie eliminatiedieet geprobeerd?
Door Ziviaantje
#889507
Meestal wordt door dierenartsen geadviseerd om de hong 6 - 8 weken lang alleen maar OF koolvis OF geitenvlees OF paardenvlees te geven met rijst. Het idee hierachter is dat deze eiwitbronnen niet gebruikt worden in brokken ( of dat waar is weet ik niet, want waar blijft het afvalvlees van paarden en geiten ? Niet alleen bij barfers denk ik  :D ) Alleen kip heb ik eigelijk nog nooit gehoord. Carnibest heeft een eend versie die je als eliminatiedieet kan geven, maar die is aan de prijs. Senior is niet nodig met KVV. Je zou Bibi kunnen gaan proberen, die heeft ook een kipversie, 2,40 per kilo. Daarnaast hebben ze een rund en lam versie, goed te betalen, dezelfde prijs. Ik zou eerst dit proberen i.p.v. een echt eliminatiedieet, want als je 8 weken alleen maar spiervlees en rijst geeft lijkt me dat toch tekort.
Door maddoc
#889565
als je in het verleden al voer hebt gegeven dat kip bevatte, dan kun je dat niet als eliminatiedieet gebruiken..
Door Marlenejjj
#889647
er bestaan in de natuur ook geen dieet prooidieren.
Ik zou denken dat ze in de natuur minder eiwit van de prooi eten. En misschien meer orgaan ofzoiets. Die mogelijkheid heeft ze niet als ik het afgepast in haar bakje gooi.

Nu heb ik 4 adviezen: de ene da zegt: hypoallergene brok, de andere da zegt; alleen Hill's, , iemand die de foto van Willem heeft 'gemeten' zegt canex vis en rijst en iemand die een dierenzaak in Alphen heeft heeft een half uur voor me uitgetrokken, ze heeft Willem gezien en ze zei, naar aanleiding van zijn symptomen die ze al opnoemde voordat ze het wist dat Willem gewoon een versvoeding moet krijgen, maakt niet uit wat maar sluit niet alle vleessoorten uit want dan weet je nog niks zei ze. Dit is echt lastig als iedereen wat anders zegt. Mijn gevoel zegt, eerst vers vlees proberen, ongeacht de samenstelling dus ik volg op wat de fokker ook al zei: Energique nummer 1. Hiermee kan ik uitsluiten waar het aan lag want voorheen kreeg hij ook frolic als beloning en pedigree door zijn eten. Dat laat ik nu allemaal weg. AVH in Alphen a/d Rijn heeft me overtuigd. Hij krijgt dit nu 6 weken, dan kijk ik verder. Je moet toch ergens beginnen...
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#889689
Ik zou net als jij ook beginnen met KVV. Als de klachten daarmee verdwijnen is het geweldig zo niet kun je altijd nog een eliminatiedieet gaan volgen.
Succes ermee!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door