Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mieuw
#888601
Ik heb nog steeds enkele onderdelen van een konijn in m'n vriezer liggen, dus ik dacht dat het vandaag wel weer eens leuk zou zijn als ze weer eens konijn kregen.

Omdat het nogal een groot stuk was, heb ik de (achter)poot in een stuk of 5-6 kleinere stukken gehakt, maar ik begin nu te twijfelen of dat wel zo slim is geweest.

Er staat me iets van bij dat ze beter geen poten ed kunnen eten (dragende onderdelen? ??? ), of geldt dat alleen voor de grotere diersoorten zoals geit of schaap? Juist omdat konijnenpoten van zichzelf ook al loeihard zijn, zitten ze er nu behoorlijk op te knagen. Kan ik ze hun gang laten gaan, of kan ik ze beter iets anders aanbieden? (ook omdat de botjes ietwat versplinterd zijn door het hakken).
Door flin
#888657
hier vreten ze de konijneachterpoot (in z'n geheel aangeboden)
idd bijna helemaal op, maar dus zonder dat dikke grootste bot,
daar trekken ze wel 't vlees vanaf..

of 't kwaad kan, die splinterstukkies?
als ik bedenk dat ik ook wel eens kippepoten heb gemept, dan zal dit toch ook wel splinteren? (is wel minder hard, maar 't verteerd toch pas in de maag?)
mijn ervaring is toch wel dat de katten, hier althans,
voorzichtig omgaan met stukjes bot; zint 't ze niet, of vinden ze 't te hard, dan vind ik dus stukjes bot op de keukenvloer, en al 't vlees is mooi verdwenen...
of ze 't nou zelf geknauwd hebben, of dat ik er op heb staan meppen...

ben benieuwd hoe 't ging/wat ze er van vonden, en/of je er wat van terugvindt?
Door Mieuw
#888661
Nou, inmiddels is alles zo goed als op :D

Sommige katten vinden het he-le-maal niets. Die eten van lieverlee maar CB, simpelweg omdat er niets anders is, maar daadwerkelijk complete stukken opknagen, neuh, daar beginnen ze niet aan. Daarintegen heb ik ook een paar barftijgers die zich vol goeie moed op de harde stukken gestort hebben, en die liggen nu voldaan bij te komen van de inspanning ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#888690
[quote="Mieuw"]
Daarintegen heb ik ook een paar barftijgers die zich vol goeie moed op de harde stukken gestort hebben, en die liggen nu voldaan bij te komen van de inspanning  ;)
[/quote]

Leuk hé  :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door