Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dunja
#888536
Hallo,

Ik zat net te kijken bij producten ic wil binnenkort weer eens een ritje daarnaar toe maken.Op die lijsr zag ik restbotten lam/kalf staan ,deze ken ik niet.
weet een van jullie hoe die zijn, zijn ze wel zacht genoeg? Zag ook geen lamsribben meer staan. Worden die niet meer verkocht?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#888541
Ik zou haast denken dat dat botten zijn die je bij een grote bestelling nog wel eens gratis erbij kreeg. Dit zijn dan veelal botten van poten e.d. niets eetbaars op een verdwaals schoudertje na. Maar vraag het ze gewoon voor de zekerheid.
Over de lamsribben weet ik niets.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#888546
Ik heb ook weleens restbotten gratis gekregen. Dit zijn dragende botten en Barfplaats promoot dit soort botten niet. Mijn honden krijgen ze niet omdat ik hiermee slechte ervaringen heb (splinteren en gebroken tanden) maar ik ken honden die ze graag eten en nergens last van hebben.
Door dunja
#888550
Oh oke, die restbotten die je gratis kreeg heb ik ook wel eens mee gekregen. Maar die geef ik mijn honden niet.
Dacht dat het iets nieuws was, en dus wel eetbaar. vooral omdat de lamsribben er niet meer bij staan. zal ze anders morgen even bellen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#888558
dunja schreef: Oh oke, die restbotten die je gratis kreeg heb ik ook wel eens mee gekregen. Maar die geef ik mijn honden niet.
Dacht dat het iets nieuws was, en dus wel eetbaar. vooral omdat de lamsribben er niet meer bij staan. zal ze anders morgen even bellen.
Nou ik weet niet of dit hetzelfde is; je zou het kunnen vragen. Overigens heb ik het ook weleens gevraagd maar ze doen daar nogal wazig over. Zij vinden blijkbaar dat je alles aan een hond kan geven..... :D
Door dunja
#888560
;DToevallig zat ik mij dat ook net te bedenken. Dat zij waarschijnlijk vinden dat het makkelijk voor de honden kan.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#888561
dunja schreef: ;DToevallig zat ik mij dat ook net te bedenken. Dat zij waarschijnlijk vinden dat het makkelijk voor de honden kan.
Ja je moet daar geen advies vragen over wat je je honden kan geven. ;D
Door Happy Tail
#889509
Tja het is een slager die levert nu eenmaal wat er gevraagd wordt. Botten zijn botten.
Als je een andere slager om botten vraagt krijg je vaak gerust een runderpoot mee met het advies deze eerst goed te koken toch??
Ik krijg ook wel eens een zak botten mee bij ic. Dan zoek ik gewoon de dragende delen eruit en die gaan de kliko in. Botten die ik wel verantwoord vind die krijgt ze wel. EN nu moet ik er wel stiekum bij vertellen dat als het te hard is, Baya het ook echt laat liggen!
Door Tanna
#889853
dunja schreef: Oh oke, die restbotten die je gratis kreeg heb ik ook wel eens mee gekregen. Maar die geef ik mijn honden niet.
Dacht dat het iets nieuws was, en dus wel eetbaar. vooral omdat de lamsribben er niet meer bij staan. zal ze anders morgen even bellen.
Lamsribben zijn er gewoon hoor, ik heb ze gisteren nog gekocht. Alleen is er al in geen weken kalfshart leverbaar.
Door Tanna
#890127
marga1953 schreef: Ik neem aan dat jullie Roterdam bedoelen ,waar vind je dat dan van die rest botten?
Dat vind je nergens. Ik kreeg ze pas omdat mijn hond lief naar de slager lachte, maar de botten zijn eigenlijk niet geschikt voor honden.
Door DaisyD
#892028
Rovanna schreef: Ja je moet daar geen advies vragen over wat je je honden kan geven. ;D
Toevallig kreeg ik wel eengoed advies van de "big boss' Bij ons eerste bezoekje  wist hij ons te vertellen dat we nog geen grote botten moesten geven aan onze jonge hond. Omdat we net begonnen waren konden we beter pens, kipnekjes, kipkarbo's geven en de organen natuurlijk.
Onze jonge hond was een rottweiler van 9 maand, die de week ervoor nog een reuze gerookt bot had meester gemaakt.  ;)

grtjs D.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#893857
Ik heb laatst ook een zak van die botten meegekregen. Ze gaven ze eerst altijd aan iedereen mee maar sinds mensen erover klaagden moet je er om vragen als je ze wilt hebben.
Hier worden ze prima gegeten, de dragende delen daar worden de koppen van de botten eraf gegeten en er zitten schouder of heup delen bij (denk ik tenminste) en die worden helemaal opgegeten.
Ook kunb je gratis kippenvellen meekrijgen. (die heb ik nog nooit gegeven)

gr. Nicole
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#893910
Tanna schreef: Dat vind je nergens. Ik kreeg ze pas omdat mijn hond lief naar de slager lachte, maar de botten zijn eigenlijk niet geschikt voor honden.
Je moet een beetje een "relatie" met die jongens opbouwen, praatje maken enzo en dan krijg je weleens wat mee. Het is net als in het echte leven :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door