Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#885660
kan iemand mij 't verschil aantonen,
tussen advantage en de bolfo-gold anti-vlooi drops?

bolfo-gold, kat 40
elk pipet van 0,4 ml bevat 40 mg imidacloprid en 0,4 mg gebutyleerd hydroxytoleen

per 4 pipet: 18.15 euro
Door Kipsel
#888500
Het lijkt inderdaad zo te zijn dat dit dezelfde samenstelling is als van advantage (Samenstelling
10% imidacloprid. Antioxidant: gebutyleerd hydroxytolueen)

De truuc met de vlooienmiddelen van de dierenwinkel en dierenarts zit hem in het feit dat de nieuwe werkzame stoffen als eerste worden aangeboden bij de dierenarts. Wanneer de werkzame stof veroudert, en er dus vlooien resistent tegen beginnen te worden komt er bij de dierenarts een nieuw mdidel op de markt, met nieuwe werkzame stoffen.
De oude werkzame stoffen worden dan vaak door een andere fabrikant opgekocht of het middel wordt onder een andere naam geproduceerd en aan de dierenwinkels verkocht.

Je hebt dus kans bij dit soort oudere middelen, dat het je katten niet goed tegen vlooien beschermt. In de praktijk waar ik werk beginnen we die meldingen ook te krijgen over frontline.

Er zij nu nieuwe middelen op de markt aan het komen bij de dierenarts, zoals bijvoorbeeld Promeris en Prac-tic (nog niet voor de kat, helaas).

Succes!
Door flin
#888531
Kipsel schreef: Het lijkt inderdaad zo te zijn dat dit dezelfde samenstelling is als van advantage (Samenstelling
10% imidacloprid. Antioxidant: gebutyleerd hydroxytolueen)
Je hebt dus kans bij dit soort oudere middelen, dat het je katten niet goed tegen vlooien beschermt. In de praktijk waar ik werk beginnen we die meldingen ook te krijgen over frontline.

Er zij nu nieuwe middelen op de markt aan het komen bij de dierenarts, zoals bijvoorbeeld Promeris en Prac-tic (nog niet voor de kat, helaas).

bovenstaande had 'k idd begrepen, ja
omdat er nog steeds hoog word opgegeven over advantage,( en idd niet over frontline), vond 'k 't zo bizar dat de bolfo-gold niet bij naam werd genoemd...

we wachten de nieuwe series weer af...

dank voor de info :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door