Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#888011
aller eerst de beste wensen iedereeen ;) iedereen en natuurlijk ook de honden een goed en gezond 2008 ;)

nu mijn probleem. mijn honden eten/lusten steeds minder. na de haaskarkas van de laatste keer laten ze nu ook konijn staan >:(.  1 hond heb ik nog kunnen motiveren om het te eten zo van goed zo ga maar eten en die heeft het op die manier wel opgegeten. een andere hond begon eraan en spuugde het 2 tellen later weer uit en weer een andere hond eet helemaal niet. straks eten ze alleen kipkarkas en vleesmix orgaan spiervlees en strotten en groente.  ze krijgen de rest van vandaag dus bij mij geen eten meer. en zit eraan te denken om het pas morgenavond weer aan te bieden maar hoelang kan je een hond geen eten geven? volgens mij worden ze hier gewoon verwend maar ja. als ze na morgenavond weer niet eten vind ik het te lang duren en krijgen ze wel wat anders..... wat moet ik nou? straks lusten ze niks meer en moet ik straks weer brok gaan geven??? liever niet :P
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#888026
hier ook 3 eigenwijze honden, ik denk inderdaad dat we te goed voor ze zijn ;) en dat ze denken van morgen krijgen we toch weer wat anders.
Daar ben ik dus mee gestopt, de dag daarna krijgen ze gewoon weer hetzelfde. Eten ze het na 3 dagen nog niet, dan krijgen ze het niet meer.Want ik geloof dat honden ook wel een smaak hebben en gewoon sommige dingen niet lusten.
Maar bij mij gingen ze ook echt miepen met eten, nu gaat het veel beter.
En wat hier ook wel hielp is dat je bv eendenkarkas(vonden ze niet te eten) even in een pannetje met gekookt water onderdompeld. Hier een paar keer gedaan en nu eten ze  het zo op.
ellen
Door dorinekok
#888028
ik denk dat je dus al weet wat er aan de hand is. En je eigen voorstel lijkt me prima. Gewoon morgen weer voeren. Jouw honden hebben allang in de gaten dat er allerlei lekkers voorbij komt en hebben al uitgezocht wat ze het liefste willen. Ik heb wel eens verhalen gehoord van mensen die op een gegven moment 3 sterren maaltijden stonden te koken omdat de "arme" hond anders niks meer at. Je wordt geterroriseerd.
gewoon volhouden! en ook een gelukkkig nieuw jaar!
Door dorinekok
#888031
Bridjo vond gisteren een half vergaan ree karkas in de sloot. Er is niets lekkerders dan dat! :D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#888043
Tja het lijkt mij ook heel lastig. Hier heb ik daar geen last van maar ik denk dat je toch je eigen creativiteit maar moet gebruiken. Misschien aanbieden met groente of juist zonder of er iets heeeeel lekkers bij doen (sardientjes zijn hier favoriet bijvoorbeeld). Je moet ze blijven verrassen. Dat lijkt mij de oplossing.
Door lightning
#888061
tja eend haas konijn vis dit eten ze zeker weten namelijk niet meer... ik probeer het morgenavond nog een keer. tot die tijd krijgen ze van mij niks te eten
Door Nynke
#888156
ik probeer het morgenavond nog een keer. tot die tijd krijgen ze van mij niks te eten
Lijkt me een goed idee !!
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#888259
Als het zo is dat ze het voorheen wel gewoon hebben gegeten, dan zou ik ook strenger worden voor ze, krijgen ze waarschijnlijk te veel per maaltijd binnen waardoor ze steeds kieskeuriger gaan worden.

Maar als het nieuwe vleessoorten zijn die ze laten staan, zou ik er wat creatiever mee omgaan.
In kleine stukjes snijden of malen en door vlees mengen wat ze graag lusten, of zoals al beschreven even in warm water laten liggen b.v

Of  een poosje in de vriezer laten liggen en het een paar weken later nog eens proberen.

Ik zou het niet dagen achtereen weer aanbieden, soms lusten ze het echt niet..........

En dezelfde vleessoort van een andere leverancier kan ook nog wat uitmaken.
Door lightning
#888260
ik haal altijd bij herby vandaan en in het begin luste ze het meeste wel zoals eend luste ze niet alle 3 en vis ook niet maar haas en konijn aten ze wel gewoon.  ;)
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#888264
Ja , dan nog kan het verschillen, bij Herby is er ook verschil in de haaskarkassen heb ik gelezen..........

Maar goed, een stukje strenger zijn kan geen kwaad,( misschien overgaan op een maaltijd per dag) het heeft hier ook prima geholpen.............ik denk dat wij eigenlijk de watjes zijn.........
Door lightning
#888265
ja klopt ik had eerst de wat langere karkassen qua haas en toen die bloederige met alles erop en er aan en dat stonk meer. die hoefden ze inderdaad niet. maar konijn zoals ik het nu heb is het zelfde :-\.

tja 1 maaltijd perdag krijgen ze de laatste weken al om dit gemuts te verkomen hoopte ik maar werkt niet. er zit gemiddeld al 1 keer in de week nu een vaste dag in maar zoals ze nu eten plannen hun er al meer in ;D nu hebben ze gisterochtend voor het laatst gegeten en ze krijgen nu pas morgenavond weer het konijn die ze vandaag weigerden
Door Lizzy
#888340
lightning schreef: aller eerst de beste wensen iedereeen ;) iedereen en natuurlijk ook de honden een goed en gezond 2008 ;)
Dank je wel! Jij ook de allerbeste wensen!
nu mijn probleem. mijn honden eten/lusten steeds minder. na de haaskarkas van de laatste keer laten ze nu ook konijn staan >:(.  1 hond heb ik nog kunnen motiveren om het te eten zo van goed zo ga maar eten en die heeft het op die manier wel opgegeten. een andere hond begon eraan en spuugde het 2 tellen later weer uit en weer een andere hond eet helemaal niet. straks eten ze alleen kipkarkas en vleesmix orgaan spiervlees en strotten en groente.  ze krijgen de rest van vandaag dus bij mij geen eten meer. en zit eraan te denken om het pas morgenavond weer aan te bieden maar hoelang kan je een hond geen eten geven? volgens mij worden ze hier gewoon verwend maar ja. als ze na morgenavond weer niet eten vind ik het te lang duren en krijgen ze wel wat anders..... wat moet ik nou? straks lusten ze niks meer en moet ik straks weer brok gaan geven??? liever niet :P
Ik vind persoonlijk dat je het met konijn en haas ook wel over twee vleessoorten hebt die gewoon niet bij alle honden even goed liggen... Ik zie het eigenlijk wel vaak gebeuren, honden eten probleemloos kip, rund, lam en geit en mekkeren en trutten met eend, konijn, haas, vis, parelhoen en al die andere exoten. Ik zou zeggen: probeer in ieder geval een goede gezonde basis te houden van kip, rund, lam en dan bij voorkeur nog iets dat ze wel lekker vinden. En het is niet persee nodig om dan OOK nog eens haas, konijn en andere vleessoorten te geven. Ja, het is prima en mooi, maar niet nodig. Veel honden vinden konijn en haas en eend (zeker afkomstig van wild konijn en eend) gewoon niet te knagen. Ja, het zij zo.... (het is gek hoor, daar niet van, maar hier moeten ze dus echt absoluuuut geen wilde eend. Ze hongeren zichzelf nog liever uit).

Nou ja, en verder moet je uitkijken dat je er inderdaad geen te grote mutsen van maakt. Dus eten geven: niet eten: weghalen en pas de volgende maaltijd wederom aanbieden. Laat maar gerust een dagje vasten. Eten ze het dan weer niet: dan kun je er gevoegelijk misschien vanuit gaan dat ze het echt echt echt niet lusten. Ik ben dan persoonlijk iemand die vind dat dit van het menu af kan. Er zijn mensen die hun hond nog 4 dagen hetzelfde aanbieden, totdat de hond van klappende honger maar eieren voor z'n geld kiest en het wel op eet. Die keuze is aan ieder persoonlijk.

Ik zie eigenlijk direct of mijn honden zoiets hebben van "oh gatverdamme, dit vind ik ZOOOOOOOOO goor, dit is echt om te kotsen, ik word er ziek van, ik moet dit niet". Ze spugen het dan ook inderdaad uit. Staan er bij te kijken of ik ze vergiftig. Of dat ze hebben "he bah, ik lust dit niet, ik wil iets lekkers". En bij dat eerste: gaat het gewoon resoluut van het menu. Bij het tweede zeg ik gewoon "Niet? Dan niet!" en krijgen ze het bij de volgende maaltijd weer aangeboden.
Door lightning
#888347
vanochtend stiekem toch maar geprobeerd maar 2 weigeren resoluut vind het vasten nu zielig worden :-[ of ben ik nu gek aan het worden? ja kip rund geit lusten ze wel graag
Door Lizzy
#888348
[quote="lightning"]
vanochtend stiekem toch maar geprobeerd maar 2 weigeren resoluut vind het vasten nu zielig worden :-[ of ben ik nu gek aan het worden? ja kip rund geit lusten ze wel graag
[/quote]

Hoe lang hebben ze nu gevast?

OK, lusten ze naast kip, rund en geit nog iets anders graag? Zoals lam? Of eendennek van tamme eend? Of vis? Want in dat geval: dan voer gewoon afwisselend genoeg en moet je misschien simpelweg bepaalde dingen die ze echt niet lusten schrappen....
Door lightning
#888353
uhmm maandagochtend voor het laatst gegeten behalve 1 hond bij die krijg ik het nog wel naar binnen niet van harte.

ja lam lusten ze ook. 1 lust weer geen eendennekken. zalmkoppen lust er ook 1 niet maar blikvis lusten ze alle 3. soms gaat het hert er ook wel in althans de blokjes en de struisvogel stukjes ook. er was nog een vogelsoort die ze wel lustten. fazant dacht ik. voor de rest eten ze wel alle spiervlees orgaan enz enz van alle dieren en groente eten ze ook graag
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door