Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dorinekok
#886009
Ik woon in Frankrijk en er is hier absoluut geen kvv te vinden. Niet dat het mij wat uitmaakt want ik barf volledig en ben daar heel blij mee. Ik zit in een periode waarin ik me veel voorstel van wat ik moet doen met onze toekomst hier. Wij vangen hier moeilijk opvoedbare jongeren op maar ik wil zo graag nog iets extra's doen, iets wat helemaal van mij is.
Ik ben behoorlijk bezig met abattoirs en op andere manieren vers vlees etc te krijgen. En nu schoot mij door mijn hoofd dat het misschien wel een idee is (of het goed, lucratief of leuk is weet ik nog niet) om zelf kant en klare honendvoedings paketten te maken en die hier aan de man te brengen. Er komt ongetwijfeld een hoop bij kijken en misschien ook wel een hoop waar ik niet op zit te wachten maar om op die manier bij te dragen aan betere voeding voor meer honden lijkt mij wel een geweldig idee. Bovendien heb ik op die manier de indruk dat ik nog iets met de nagedachtenis van Barroush kan doen en hij niet voor niets gestorven is. Dat is hij nu al niet want door hem ben ik vers gaan voeren en profiteren mijn andere honden er van. 
Ik vraag me nu af wat er precies in zo'n kvv zit. Dat wisselt, heb ik begrepen maar zijn er minimum eisen? Zelf denk ik gewoon aan de samenstelling voor barf maar dan gemalen/gesneden/gepureerd en hapklaar. Wil iemand met me mee denken? Het is nog een redelijk losse flodder van een idee maar ik loop er zelf wel erg warm voor. Maar zaken als ingredienten, prijzen, verpakking distributie... daar wil ik wel graag wat meer over weten.
Door dorinekok
#886543
Zitten die ook op dit forum? Ik zal er zeker achter aan gaan.
Ik vind het trouwens ook leuk om ideeën te krijgen van mensen die niet het werk zelf doen. Ervaringen van mensen die kvv geven en wat zij zelf belangrijk vinden wat betreft ingedriënten. Hoe dat gemalen/fijn gesneden etc. is. Voorkeur voor verpakking/bezorgen noem maar op.
#886563
Mijn wensen voor kvv.. Niet alleen kip en rund, maar ook andere vleessoorten (voor een betaalbare prijs) en vis. Gemengd met groenten en evt. toevoegingen. Niet te grof maar ook niet te fijn zodat het pate/gehakt is. Verpakt in porties van 500 gr. en 1 kg. zodat je voor je hond makkelijker porties kunt kiezen.

en zoals bovenstaanden al zeggen neem eens contact op met bv. carnibest
Door dorinekok
#886633
Ja over dat gehakt: het lijkt mij dat zulke producten hoegenaamd geen enkel appel doen op tanden en kaakspieren van een hond. Je kunt er toch slecht hele botten in verwerken? Veel te gevaarlijk. In dat geval moet je mensen dus aanraden om af en toe een recreatie bot te geven? Anders valt er niks te kauwen. Toch?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#886640
[quote="dorinekok"]
Ja over dat gehakt: het lijkt mij dat zulke producten hoegenaamd geen enkel appel doen op tanden en kaakspieren van een hond. Je kunt er toch slecht hele botten in verwerken? Veel te gevaarlijk. In dat geval moet je mensen dus aanraden om af en toe een recreatie bot te geven? Anders valt er niks te kauwen. Toch?
[/quote]


Dan zou je ook lappen pens kunnen gaan verkopen,dat zijn prima tandenborstels.
Door Nynke
#886873
Dorine, mijn wensen voor KVV zouden zijn:
niet fijn gemalen, maar ook stukken van zeg ongeveer 2-3 vierkante centimeter vlees ertussen. Niet al te veel ingewanden, maar ook spiervlees. Veel verschillende soorten dieren.
Verpakkingen van 1 kilo.
#887569
Barf´en niet al veel franse honden dan? De fransen eten zelf ook bijna alles, dus ik neem aan dat hun honden ook wel veel rauw vlees eten, of heb ik het mis?

Ik zou gewoon verschillende porties maken, van 500 g tot 1 kilo en ook grof en fijn gemalen pakketjes. Ik ben echt reuze benieuwd of je het van de grond krijgt, ik vind het iig een super idee!! Heeeel veel succes !
Door dorinekok
#888038
[quote="De Geijsjes"]
Barf´en niet al veel franse honden dan? De fransen eten zelf ook bijna alles, dus ik neem aan dat hun honden ook wel veel rauw vlees eten, of heb ik het mis?

Ik zou gewoon verschillende porties maken, van 500 g tot 1 kilo en ook grof en fijn gemalen pakketjes. Ik ben echt reuze benieuwd of je het van de grond krijgt, ik vind het iig een super idee!! Heeeel veel succes !
[/quote]

bedankt.
En ja de franse boerdrij honden eten wel van alles maar ook veel brok hoor. En zeker niet de uitgebalanceerde aaltijden die wij hier voo rogen hebben. Maar dat zijn w.s. ook niet de mensen die mijn doelgroep worden. Ik denk eerder aan "buitenlanders" zoals nederlands, engelsen en Duitsers. Ondanks dat er in winkels (en dus voor vakantie gangers) goed aan van alles te komen is, is het ook heel prijzig. Afval kennen ze hier niet alleen in de vorm van vet. Dus mensen die graag hun hond gezond willen laten eten komen moeilijk aan grondstoffen. En als je er aan komt heb je er een hoop werk aan. Voor mij is dat een hobby geworden maar dat geldt natuurlijk voor de meeste mensen niet.
Door Nynke
#888161
Hoi Dorine, ik weet dat er in de regio waar mijn zus woont een hele hoop Engelsen en Hollanders wonen, bij Montaique de Quercy. Je zal er zeker klandizie vinden !! Succes !!!!
Door flin
#888221
[quote="dorinekok"]
Ondanks dat er in winkels (en dus voor vakantie gangers) goed aan van alles te komen is, is het ook heel prijzig. Afval kennen ze hier niet alleen in de vorm van vet. Dus mensen die graag hun hond gezond willen laten eten komen moeilijk aan grondstoffen.
[/quote]

hoe denk je zelf dan aan 'grondstoffen' te komen?
#888250
ik ben nogal eens op stap met mijn honden of  logeer bij anderen. dan is het vaak niet zo handig ze een barfhap voor te zetten (wachten op de camping tot het donker wordt en iedereen naar bed is voordat ze hun lamskop krijgen b.v.) . ik kon voordelig aan een oude slagersgehaktmolen komen en stel zelf zo een KVV maaltijd samen, gebaseerd op hun barf-menu. een paar hondenvrienden en -kennissen kopen tegen kostprijs (gemiddels tussen €1.50 en € 2 per kilo voor rund en kip) dit van mij. hoewel ik zo mijn adressen heb is het toch een hele klus om aan goed spul te komen en ook behoorlijk wat werk, dus tijd. ik doe het omdat ik het makkelijk vind voor mijn eigen honden als we op reis zijn en merk dat mijn 'afnemers' zo meer gaan nadenken over de voeding van hun hond en last but not least dat de honden het zo ontzettend lekker vinden.
wil je dit gaan doen om er echt wat aan te verdienen, dan kun je beter een krantenwijkje nemen denk ik  ;)
Door dorinekok
#888256
[quote="hellenbanjerbo"]
ik ben nogal eens op stap met mijn honden of  logeer bij anderen. dan is het vaak niet zo handig ze een barfhap voor te zetten (wachten op de camping tot het donker wordt en iedereen naar bed is voordat ze hun lamskop krijgen b.v.) . ik kon voordelig aan een oude slagersgehaktmolen komen en stel zelf zo een KVV maaltijd samen, gebaseerd op hun barf-menu. een paar hondenvrienden en -kennissen kopen tegen kostprijs (gemiddels tussen €1.50 en € 2 per kilo voor rund en kip) dit van mij. hoewel ik zo mijn adressen heb is het toch een hele klus om aan goed spul te komen en ook behoorlijk wat werk, dus tijd. ik doe het omdat ik het makkelijk vind voor mijn eigen honden als we op reis zijn en merk dat mijn 'afnemers' zo meer gaan nadenken over de voeding van hun hond en last but not least dat de honden het zo ontzettend lekker vinden.
wil je dit gaan doen om er echt wat aan te verdienen, dan kun je beter een krantenwijkje nemen denk ik  ;)
[/quote]

ik heb er inmmiddels nog wat nachtjes over nagedacht en ik denk dat je gelijk hebt. Ik denk dat ik het leuk vind om voor vrienden/bekenden wat paketten klaar te maken om hen op die manier kennis te laten maken met de natuurlijke manier van voeren. Inmiddels zijn 2 vriendinnen van mij hier "om".
Om er geld aan te verdienen zal heel moeilijk zijn. Los van het werk dat er bij komt kijken. Goed beschouwt zal je er een flinke ruimte aan moeten opofferen en koelkamers en vriezers nog niet eens mee gerekend. Kilometers rijden voor je klandizie... voorlopip blijf ik er zeker over nadenken en zal ik beginnen in mijn vriendenkring. Wie weet blijft het daarbij. Toch jammer!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door