Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#886229
een vraag, namens een vriendin;

2 jonge katten, 5 mnd oud,
deze leven binnen, komen niet buiten
3 weken terug : snot, schor, lamlendig; en dus via da ab kuur...
na een week weer hersteld,
en nu sinds een dag of 2 weeeer snot, lamlendig etc...

wat ik me afvraag:
ab-kuur werkt in principe toch tegen een bacterie?
verkouden zijn zou toch een virus behelzen?
'k kan me voorstellen, dat een virus zorgt voor eventuele gevoeligheid voor bacteriën....

persoonlijk lijkt 't mij niet slim om er weer gelijk een ab-kuur achteraan te gooien, maar ze is zo bang dat ''t verkouden zijn chronisch wordt, en eigenlijk wil ze dit dus niet afwachten...

is't slim om ze uit te laten zieken, de temp. in de gaten te houden, kijken dat ze niet slechter worden, blijven eten, en miss met homeomiddelen, zien dat ze er zelf overheen komen,of

of toch maar weer een ab-kuur?
Door ~Joke~
#886263
De mijne hebben bordetella gehad en waren doodziek, Smokey lag de hele dag met zijn bekje open, ze aten ook niet meer. Ze hebben toen een ab kuur gehad. Maar bij Bandit is het nooit meer goed gekomen, ze maakt nog altijd een snurkend geluidje door haar neus en af en toe zitten de snottebellen van Smokey op de ramen. Zelf zou ik er toch mee naar de da gaan, ws was de ab kuur niet lang genoeg, want het hielp wel schreef je.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#886319
Als er snot is, zit er ook een bacterie, dus dan wel antibiotica. Alleen antibiotica is vaak niet genoeg dus ook probiotica en weerstand opbouwen, anders komt het terug of wordt het chronisch.
Door flin
#886447
ah, dank,

dus plan van aanpak;
.ab-kuur
.probiotica; solgar of vogel oid
.weerstand opbouwen; vit. A, en echinacea extra forte

zit ik zo in de goede richting?

kan dit allemaal gedoseerd tegelijk in zo'n kattelijfje?
Door YaYa
#886468
En de ab kuur langer dan een weekje. Ik weet niet wat ze gehad heeft, maar neem bijv. synulox. Vaak wordt dat een weekje of 10 dagen voorgeschreven terwijl op de bijsluiter staat dat het een 14-daagse kuur is. Ik heb het idee dat da's wel snel zijn met ab voorschrijven maar dat ze voorgeschreven kuur vaak te kort is.
Door Suzan54
#886513
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de adviezen. Alles doen om chronische toestanden te voorkomen en de conditie te verbeteren waardoor het virus overwonnen kan worden. Waar een virus bezig is schade te veroorzaken, duurt het nooit lang tot er bacteriën komen om de boel concreet verder te verzieken.

Ondertussen kan je je ook afvragen hoe het komt dat de conditie zodanig was dat het virus kon toeslaan. Zwakke constitutie, niet goed ontwormd, voor katten onnatuurlijke of eenzijdige voeding, stress etc.
Door flin
#886587
YaYa schreef: En de ab kuur langer dan een weekje. Ik weet niet wat ze gehad heeft,
maar dat ze voorgeschreven kuur vaak te kort is.
ze heeft 2 verschillende gehad, eerste sloeg niet aan,
en tweede wel, 'k meen iets van: klinkt als: 'moxicycline' oid?
maar idd te kort dus waarschijnlijk...

Suzan54 schreef: Ondertussen kan je je ook afvragen hoe het komt dat de conditie zodanig was dat het virus kon toeslaan. Zwakke constitutie, niet goed ontwormd, voor katten onnatuurlijke of eenzijdige voeding, stress etc.


nou, dat vraag ik me dus idd af ja...

't spul is nog zo jong...
. stress lijkt hier niet van toepassing,
. de voeding...hmmm laat ik het zo zeggen;
  dat 'k  nog niet 't inzicht van rauw voeren heb kunnen overbrengen
. ontwormd; ja. goed? normaal (maar geen klachten verder in deze richting)
. algehele constitutie; lijkt verder normaal
Door eefje
#886803
ijn kater heeft 4mnd getobt met snot en benauwdheid,hij heeft alle kuren gehad die er waren,als laatste baytrill.
ook heb ik van groene os alsepticum gegeven en weerstand compositium.
sindsdien nooit meer echt last gehad,dus inderdaad,die weerstand omhoog brengen.
hij heeft nog 1x en klein beetje last gehad en toen ben ik gelijk weer met de groene os aan de slag gegaan en toen is hij zonder ab helemaal zelf hersteld.

succes
groetjes eefje
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door