Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#886772
Ach.... Joris is nog nooit ziek geweest... En terwijl ik me over Joep nooit zorgen maak (niet zo erg tenminste) als ie diarree heeft en overgeeft, ben ik nu best ietwat ongerust.

Joris is vrijdagmorgen begonnen met spugen. Eerst een beetje gal en vervolgens alleen maar een slijmerige schuim (wit). Toen heeft hij 's avonds nog gewoon gegeten. Gisterenochtend hebben we nog een hele lange wandeling gemaakt en hij heeft vrolijk meegedaan, maar toen we thuiskwamen en ik ze een eendennek wilde geven draaide hij resoluut zijn koppie weg.

Vervolgens heeft hij weer een keer of 5 gespuugd (kleine beetjes) en oogt ook duidelijk beroerd. Hij is sloom, ligt maar te liggen en geeft niet zoveel sjoege.

Eddie heeft ze vanochtend uitgelaten en toen had hij in eerste instantie diarree (het spoot eruit) en vervolgens 2 harde keuteltjes. Tijdens het wandelen ging hij regelmatig zitten en toen Eddie ze los liet op te gaan spelen, ging Joris op de stoep zitten. Da's dus niets voor onze Joris. Hi heeft ook gras lopen eten. Verder weigert hij al het eten, zelfs zijn nooit-te-versmaden-leverworst. (Gisterenavond heeft hij trouwens wel een heel klein beetje gegeten en niet gespuugd).

Ik heb hem daarnet Okugest gegeven (gisteren ook al) en laat hem maar liggen.

Is er verder nog iets wat ik kan doen?
Door pallas
#886774
Och arme Joris. Wat vervelend nou zeg. Volgens mij heb je alles al gedaan probeer hem wel wat te laten drinken zo nu en dan.
Sterkte met de zieke.
Gebruikersavatar
Door Dian
#886786
Beterschap voor Joris :-* :-* Ik zou zo niet weten wat je nog meer voor hem kunt doen.
Door maddoc
#886789
sterkte met Joris!
het heerst hier weer en dan ook een vrij heftige soort, dus hou 'm goed in de gaten en opletten of er niet iets meer moet gebeuren.
Door Femke
#886808
och jeetje, arme Jorissie  :-* :-* :-*

Ik zou wat bouillon trekken van kip en hem in elk geval dat geven, dat hij tenminste wat vocht en voedingsstoffen binnen krijgt. Jouw jongens zijn altijd zo lekker slank en gespierd, die moeten niet teveel afvallen  ;)
Toch zou ik vandaag maar even helemaal geen eten aanbieden, juist niet omdat hij het zelf al weigert.

En okugest geven, je mag dat wel 6 keer per dag doen. En een boel knuffels, ook ééntje van mij  :-* :-*
Door *Natasja*
#886828
Ach, arme Joris... Beterschap een een dikke knuffel voor hem  :-*

Heeft hij tussen vrijdagochtend en vanmorgen verder niet gepoept? Omdat je vertelde van die harde keutels, dacht ik dat hij misschien last had van verstopping  :-\
Door Nynke
#886829
Beterschap Joris !!!!  :-*  Pauline, ik zou hem ook lekker warm houden ! Desnoods met een kruikje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door