Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanna
#885918
Anuki is sinds 1e kerstdag niet lekker. We waren overdag met haar wandelen (met wolfje en Mozes). Niks aan het handje.
's Avonds aan het eind van onze film hoorde ik haar hijgen, kort en daarna heeft ze het niet meer gedaan. Ze lag in haar bench en wou er niet uit (dat is nou helemaal niks oor haar) Ze lag opgekruld en we mochten haar niet aaien. Maar nadat ik har een pensstaafje had gegeven (om te kijken of ze het op zou eten en of ze het binnen zou blijven) liep ze weer kattekwaat uit te halen, dus hebben we haar weer in de bench gedaan onder het mom van, voelt zich niet zo lekker. (ik heb wel met de slaapkamerdeur open geslapen zodat ik haar evt kon horen piepen) De volgende morgen deed ze alsof niks aan het handje was.

We zijn 's middags wezen wandelen op de Rozendaalse hei en op de terugweg heef ze in de auto overgegeven. Daar ze nog niks gegeten had die dag was er alleen maar slijm uit gekomen. Verder niks raars die dag. Had haar kipkarskas lekker opgepeuzeld.

Gister heeft ze tijdens het joggen met mijn vriend overgegeven. Daarna kreeg ze ribbetjes (hertenkalf). Ze heeft er 2 met lange tanden opgegeten en de rest laten liggen. 's nachts piepte ze rond een uur of 1, wij naar beneden. Lagen de ribbtjes weer in de hoek van de bench. Ik dit schoongemaakt en naar bed gegaan.

Vanochtend lag er weer een hoopje slijm in een hoekje en ze voelt zich duidelijk niet lekker. Ze ligt nu in haar bench (nomaal is ze bezig met kattekwaat, op de vensterbang liggen ed) Ze luste geen ribbetjes vandaag, had ook geen zin om in de tuin rondjes te rennen  , heeft me ook nog geen kopstootgegeven enz. Ze is gewoon heel sloom, zonder energie... En net heb ik nog meer ribbetjes gevonden in de bench samen met een hoopje gal. Nu ligt ze in Wolfjes bench te slapen (is dus duidelijk niks voor haar) en ga ik maar haar bench schoon maken. :-\

Hebben jullie een idee van wat het zou kunnen zijn? De eerste avond toen ze niet lekker was hebben we heel internet afgestruind wat het zou kunnen zijn. Ze heeft geen chocola gehad, ze heeft alleen enkele paardevijgen gegeten. Maar afgezien van braken en sloomheid heeft ze nergens last van. Haar uitwerpselen zijn mooi stevig.

Ik weet niet was het is en het zit me niet lekker. Misschien is het niks, maar misschien is het dus wel wat!
Vooral na dat verhaal met Ikijok
Door brutus 05
#885926
Soms is het gewoon en virusje, heerst op het moment erg!
Ik zou gewoon even afwachten, als het erger wordt zou ik wel even met de da bellen. Hou wel in de gaten of ze niet teveel vocht verleist.
Door Hanna
#885938
Aangezien anuki een temperatuur heeft van 39,5 graden hebben we een afspraak gemaakt met de DA. ???|
Door Lizzy
#885954
Hanna schreef: Aangezien anuki een temperatuur heeft van 39,5 graden hebben we een afspraak gemaakt met de DA. ???|
Ik denk dat dat een goed plan is. En als ik je mag adviseren: geef even geen ribbetjes totdat ze zich helemaal lekker voelt.
Door mcSnurk
#885987
Kan het iets te maken hebben met die paardenvijgen?
Ik heb wel eens gehoord dat het ontwormmiddel voor paarden voor honden gevaarlijk kan zijn?
Door Hanna
#886008
Heb ik ook rekeing mee gehouden en tegen de DA gezegd. Maar volgens hem heb je bij een vergiftiging niet te maken met koorts. En bij de DA had ze een temperatuur van 39,8.

Hij vermoed dat Anuki een maag/darm infectie heeft. Ze heft een onstekingsremmend spuitje gehad. En ik heb een AB-kuurtje van 4 dagen meegekregen samen met diaree remmers.

Morgen mag ze al weer eten hebben, maar in kleine prorties over de dag verdeeld. Indien ze het niet binnenhoud moet ik wachten met de volgende portie.
Door Hanna
#886123
Dank...

Weet iemand wat ik haar het beste kan geven? Ik mag haar namelijk vanaf morgen weer gewoon te eten geven (in kleine porties over de dag verdeeld). Nu lijkt het me dat het verstandig is om te beginnen met licht verteerbaar voedsel; hertenvlees/pens/? ???. In hoeverre is vis lichtverteerbaar? Ik had eergister schol te ontdooien gelegd... maar nu weet ik niet of haar maag/darmen dit aankunnen? En de hertribbetjes zijn neem ik aan ook te zwaar.

Wat kan ik haar nog meer geven om de maag/darmflora te bevorderen?
Door Lizzy
#886172
Beetje kip, beetje witvis, beetje kalkoen of ander gevogelte. Ik zou alleen vlees, geen bot, geven.
Door Hanna
#886496
Vanochtend was ze weer bijna als vanouds. Ze was al een stuk actiever. Mijn jas had het weer zwaar te verduren  ::). Liep ook weer met Wolf te spelen. Maar ze is nog niet helemaal de oude. Als ik eten pak loopt ze niet te piepen en te jatten (zoals gewoonlijk). Ze eet wel het gegeven voedsel op, maar stort zich er niet zo op als normaal. Eigenlijk eet ze als toen ze nog brokken kreeg. Ze rent ook nog geen rondjes in de tuin. Ze heeft ook net overgeef bewegingen gemaakt maar er kwam niks uit. Nu slaapt ze weer. Is wel lekker rustig zo  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door