Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jean
#885613
Hallo allemaal. Tijd geleden dat ik een berichtje gestuurd heb. Ik geef mijn honden nog steeds rauw vlees en dat bevalt prima!!!
Mijn jongste hond (werkende Mechelse Herder) van 20 mnd en 32 kg. krijgt ca. 1.2 kg vlees per dag maar is volgens mij te mager. Je ziet z'n ribben en ook z'n heupen zijn behoorlijk bottig. Normaal bij een "werkende" hond is het toch 3% van zijn gewicht? Hij krijgt bijna het dubbele maar komt geen gram aan.
Moet hij nog meer te eten krijgen of......?
Ik voer o.a vleesmix (1+2) en bot (runderknars, hertenribben en geitenribben) van Herby en 1 x per week een zalmkop.
Graag advies.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#885625
Als hij te mager is dan komt hij er dus nog te kort aan. Misschien is het idee om wat meer spiervlees te gaan voeren. Ik zou zowieso even je menu goed onder de loep nemen en kijken waar het calorierijker kan (vleesmix 1 & 2 zeggen mij niets). En voer meer ongemalen spul, dat wordt meestal toch beter opgenomen.

Hier hopt een niet-werkende, maar wel beweeglijke dame van rond de 20 maanden rond en die redt het ook maar net op een kilo voer per dag.
Door pallas
#885641
Mijn border van nu 22,5 kg had ook rond die tijd net genoeg aan 1,2kg Barf per dag (woog toen ong. 19 kg)...het lijkt me dus niet zo gek dat jouw herdertje nog wat meer nodig heeft. Kijk ook even naar de hoeveelheid vet vlees wat je voert. Eend/ eendkarkas is een super product voor deze werkers.
Je hond is nu nog aan het uitzwaren, over een poosje kan je het % voer naar beneden schroeven, afhankelijk hoeveel werk je met je hond doet. Didot eet nu iets minder dan 1kg per dag, maar werkt wel veel en ziet er schraal maar niet mager uit.

Let wel: een mechelaar mag wel wat schraal blijven hoor, maak er geen labrador van!! :)
Door Jean
#886026
Ok, ik ga wat aan de samenstelling doen van het vlees. Ik houd wel van een "schrale" hond maar vind hem nu iets te....
Hartelijk dank voor de reacties!
Groeten, Jean (Alex)
Door pallas
#886036
[quote="Jean"]
Ok, ik ga wat aan de samenstelling doen van het vlees. Ik houd wel van een "schrale" hond maar vind hem nu iets te....
Hartelijk dank voor de reacties!
Groeten, Jean (Alex)
[/quote]

succes en houd ons op de hoogte :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door