Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ferre
#885676
Ferre mijn hondje geef ik al geruime tijd kkv
In het begin Duck omdat dit wel handig is omdat je dat overal kunt kopen.
Maar op het moment is ferre in behandeling bij een dermatoloog voor haar allergie. Ze moet uitmaken aan wat ferre allergisch is : ofwel voedsel ofwel contactallergie.
Daarom mag ferre geen duck meer nemen en heb ik voor energique nr 4 gekozen.

Maar nu vind ik dat Ferre echt wel dik wordt. Ik vraag me af of het van de energique komt of toeval is?? Ferre is wel gesteriliseerd maar ik heb haar altijd mooi op gewicht kunnen houden. De laatste maanden vliegen de grammen erbij.
Ze krijgt weinig snoepjes tussendoor en aan de beweging kan het ook niet liggen. ze wandelt een uur tot anderhalf elke dag.
Ze krijgt maar 100 gr per dag energique wat volgens de tabellen te weinig is.

Op het moment weet ik niet meer wat te doen. veranderen van voeding ??
De enige mogelijkheid is Runner.

Weet iemand of het aan de energique kan liggen of zijn er mss andere mogelijkheden??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#885696
[quote="ferre"]
Zou runner een betere keuze zijn?? of een andere kkv??

Ik ken er heel weinig van maar weet wel dat ik zeker niet naar brokken wil gaan
[/quote]

Of wat minder geven, kan natuurlijk ook nog. Tabellen zeggen verder niet zo veel, dat zijn enkel richtlijnen. Als je hond maar 100 gram per dag eet, dan kan 10 gram teveel al gevolgen hebben.
Door pallas
#885697
[quote="ferre"]
Zou runner een betere keuze zijn?? of een andere kkv??

Ik ken er heel weinig van maar weet wel dat ik zeker niet naar brokken wil gaan
[/quote]

Ik weet niet of runner veel magerder is.
Misschien iemand anders nog een idee?
Minder geven is iid ook een optie evt met wat groenten als vulling erbij.
Door Bobo
#885703
Ik geef voornamelijk Prins en dat is hetzelfde als Energique.
Bobby is ook veel aangekomen dus hebben wij hem teruggeschroefd naar 500/600 gram. Dit gaat goed.
Hij weegt nu ongeveer 56 (gaan morgen checken bij de da) en ik wil hem eigenlijk op de 50 krijgen.
Hij zou volgens de richtlijnen op het pak 1200 gram moeten hebben, maar dan groeit hij dicht.
Normaal krijgt hij 700/800 gram afhankelijk van wat hij gedaan heeft die dag.

Dus gewoon voeren met je ogen, dan zie je vanzelf wanneer het goed gaat!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#885891
Mijn poedels mochten zo weinig van de Energique dat hun magen de hele dag rommelden. Als ik meer gaf dan werden ze dik. Daarom ben ik ermee gestopt en ik hoor het ook wel een enkele keer vaker. Vooral bij kleine hondjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door