Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Panic!
#885425
:'( :'( :'(

Ik ben vandaag met mijn hondje naar de dierenarts gegaan omdat ik de laatste tijd vond dat ze nogal vaak moest plassen, extreem veel eigenlijk.

Na een bloedonderzoek bleek dat de waarden van haar lever ENORM uit balans waren. Ze gaan haar daar nu een nachtje houden om aan het infuus te leggen en antibiotica te geven, en morgen gaan ze nog eens bloed trekken om te zien hoe ze erop reageert.

Nu is ze bij de veearts in Oudenburg, hun voorstel was om haar al over te zetten op aangepaste commerciele brokken.

Natuurlijk zou ik liever willen verder barfen.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Of weet iemand een veearts die, oa voorstander is van barfen en me begeleiding zou kunnen geven in het evetueel aanpassen van haar barfmenu zodat de waarden van haar voeding aangepast kunnen worden aan haar aandoening?

Of is dit wel mogelijk?

Of zou t verstandiger zijn om commercieel voer te geven ipv te barfen?


Hopend op een adres van een goeie veearts.

Verdrietige groetjes
Ellen en Panic!  :'(
Door anja247
#885429
mijn hond kelly, werd een heel paar jaar geleden progressief strammer en stijver. meer depressief, leek het wel. da - niets aan de hand, ze wordt gewoon een dagje ouder.

toen werd ze zeer dorstig, dronk liters en liters. en plaste in huis, kon het niet ophouden. da - wordt een dagje ouder, dat is niet vreemd. getest op suiker, niets aan de hand.

toen incontinent, een paar keer. ik dacht, jeetje dit kan zo niet langer. ze ging door haar achterpoten en had vaak niet meer de kracht om zelf overeind te komen... veel hijgen en ze leek ongelukkig. da deed een paar testjes en zei dat haar leverwaarden niet goed waren. foto's genomen, tja. te veel lucht in haar maag, maar dat was een overblijfsel van de maagtorsie dat ze een paar jaar eerder had gehad, mogelijk drukte dat op haar lever. verder niets aan de hand, mevrouwtje. ze kreeg een inenting (normale cocktail) en dat was dat. paar honderd euro (weer) armer.

ik verhuisde naar capelle ad ijssel en heel kort na aankomst vielen bij kelly het haar op haar rug in bosjes uit,  en had ze rode kale plekken op haar rug.

en toen had ik genoeg! zo hoort een hond niet oud te worden! ik bij een lokale da langs gegaan, zij hoorde het allemaal aan en keek naar de test uitslagen van een paar weken geleden. en zei, weet je voordat je een beslissing neemt, laat haar even testen voor cushings want ik heb een sterk vermoeden dat het Cushings is.

getest en ja ze had cushings - ver gevorderd al!
we hebben geprobeerd met Vetoryl en de ommeslag was wonderlijk.
Ze neemt nu iedere dag één pilletje en is zo fit als een jong hond.

oh, tussen twee haakjes, ze was op brokken toen ze zo ziek werd, en niet de goedkoopste ook. ze is overgegaan op barf rond de tijd dat ze zo ziek zwak en misselijk was, en ik weet zeker dat dit heeft bijgedragen aan haar herstel.


heb ik echt geen idee of jouw hond dezelfde heeft als die van mij en die indruk wil ik echt niet geven... ik pikte alleen drinken en leverwaarden op dat veel dezelfde klonk. het kunnen honderden verschillende zaken zijn, ik zou in ieder geval heel goed laten kijken waarom haar leverwaarden niet goed zijn. een second opinion, een derde kan ook. zoals mijn verhaal laat zien, zijn de gemakkelijke antwoorden niet altijd de juiste.

heel veel sterkte met jouw hondje, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!
Door 202Spots
#885434
Eerst maar even rustig afwachten wat de resultaat van bloedonderzoek is en uitvinden wat er precies aan de hand is.
Hoe is je engels?
Hier is wat meer info over leverziekte:
http://b-naturals.com/Mar2003.php
http://www.dogaware.com/specific.html#liver

Het ligt eraan wat het probleem is, maar met leverziektes word het  meestal afgeraden om rauw diet te geven.
Maar inplaats van commercieel voer te geven,kan je eventueel 'n zelf gekookt menu samenstellen.
hier 'n voorbeeld diet:
http://www.b-naturals.com/Apr2004.php

Ik zou in ieder geval capsules Milk Thistle/ Maria Distel gaan geven,(dat ondersteund de lever)

Hang in there!
Door Panic!
#885458
Alvast bedankt voor de informatieve sites.

Haar resultaten:
ALT = 510 U/L (4 - 38)
AST = 66 U/L (0 - 22)

Hopelijk mag ze vanavond terug naar huis komen. Dan ga ik morgen nog eens naar een andere DA, kheb eens uitgekeken, en gehoord, en er zou in Sijsele nog een goeie zijn, ga daar eens gaan zien voor een second opinion.

Ik heb ondertussen ook het dieet van Lew olson afgeprint en zal eens vragen of ik er goed mee zou doen om haar op die manier te gaan voeren. Daar heb ik nog een klein vraagje over, wat is 'cottage cheese' precies? En de gekookte kip, mag het dan botvlees zijn (zoals kippenekken of kippevleugeltjes (omdat de struktuur van het bot anders wordt nadat het gekookt is)) of eerder spiervlees (filet)?

Thx
Ellen en Panic!
Laatst gewijzigd door Panic! op do 27 dec 2007, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#885489
Ik zou inderdaad dat lever-dieet uit de bieb gaan volgen en daarnaast zou ik levercompositum van groene os geven.

Heel veel beterschap! Ik hoop voor je dat ze vanavond weer naar huis mag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#885508
En geef naast het leverdieet wat Lizzy je doorgaf mariadistel bij. Dit ondersteunt de leverwerking en helpt de lever met het opschonen van het bloed.

Sterkte met Panic!  en laat je niet gek maken voor een zak brokkenmeuk.
Door 202Spots
#885602
Panic! schreef: En de gekookte kip, mag het dan botvlees zijn (zoals kippenekken of kippevleugeltjes (omdat de struktuur van het bot anders wordt nadat het gekookt is)) of eerder spiervlees (filet)?
Ik kookte de hele kip(pen).
En al het vlees van de kip kan gebruikt worden, maar je moet wel alles van 't bot afhalen hoor,haal ook het vel en de vette gedeeltes eraf en je geeft niet de gekookte botten.
Door Slot
#886429
Ik heb ook een leverzieke hond en een leverzieke kat gehad. De leverzieke hond was de reden dat ik overgegaan ben op rauwe voeding. De leverzieke hond is 9 maanden ziek geweest voor we uiteindelijk wisten wat ze had, levercirrose en levershunt. Toen was ze al ongeneeslijk ziek en omdat ze niet meer plaste, at en dronk hebben we haar in laten slapen.

De kat had een aangeboren levershunt, we moesten op de operatie wachten en toen hebben we hem wel op de eiwitarme natte voeding van de dierenarts gezet. Dat terwijl ik al jaren rauw voer en ik het commerciele voer van de dierenarts eigenlijk verafschuwde.
Ik bleef het vreselijk vinden, want na de opratie moest hij op deze voeding blijven. Ik vond het heel tegennatuurlijk omdat de voeding naar mijn idee te weinig bevatte om van op te knappen. Maar zodra de kat een kuikentje van zijn broer stal werd hij nog zieker dus ik stond met de rug tegen de muur. Uiteindelijk heeft ook deze kat het niet gered.

Ik zag echter geen alternatief. Ik weet wel wat af van rauw voeren van een gezond dieren maar niet van het zieke dier en rauw voer bevat nou eenmaal veel eiwitten.

Je moet dus vragen aan de dierenarts waarom de hond deze voeding nog heeft. Wat is er zo speciaal aan en wat doet het voor de hond. Ik heb wel altijd het gevoel dat dat voeding van de dierenarts met meer aandacht en zorg gemaakt is dan het voer in de winkels (ik hoop dat maar dan).
Het voer wat ik voer mijn hond kreeg had verder geen meerwaarde. Sowieso wilde mijn hond al niet eten en het voer van de dierenarts al helemaal niet.
Het voer van de kat was eiwitarm om de nieren en de lever te ontzien.
Hoeft je hond geen eiwitarm voer dan zou ik hem gewoon op rauw houden.

Ik denk dat je je aandacht nu moet richten op de ziekte van je hond. Leverziekten zijn over het algemeen ernstig en de prognose niet gunstig. Als je hond beter wordt zet je hem weer over op de rauwe voeding. Voel je niet schuldig als je nu even een andere keus moet maken.
Ik zou me in eerste instantie laten verwijzen na een dierenarts met verstand van leverziekten. Woon je in belgie? Ga dan naar Gent.
http://www.ugent.be/di/nl/dierenkliniek

Sterkte en hopelijk snel beter nieuws.
Door madelonverschoor
#886487
Ik heb ook veel problemen gehad met mijn Jay, het bleek de lever te zijn. Hij is 12.5 en staat nu bijna een jaar op het dieet van B-naturals, met de nodige voedingssuplementen erbij ook weer van B-naturals, zelfs de arts was verbaasd! Rn buiten dat, hij vindt het heerlijk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door