Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bobo
#885354
Ik heb even een vraagje.
Bobby heeft sinds een aantal weken een bultje op zijn rug.
Het is in ongeveer een week iets gegroeid, maar ook bloed het nu, waarschijnlijk door wrijving met zijn tuigje???
Is het wijs hier een bioptie van te laten doen?

We gaan morgen of vrijdag even naar de dierenarts.
Door Femke
#885373
je kunt het altijd laten aanprikken, als het vet is kan de DA dat zo zelf zien.  Een biopt is zo gepiept!


Succes ermee!
Door Bobo
#885469
We gaan even kijken of de dierenarts weer open is vandaag, meteen even naar zijn rug laten kijken, hij is een beetje stijf en loopt zich maar uit te rekken en zijn rug bol te maken. Dit doet ie normaal gesproken niet zo veel.

Ben benieuwd!
Door Bobo
#885701
Nou we zijn bij de dierenarts geweest en het is een cyste.
Morgenochtend moeten we Bobby wegbrengen naar de kliniek en dan gaan ze hem wegsnijden. :-\
Ik ga maar vast een shirtje op maat maken omdat hij er nu ook steeds aan krabt. Hij kijkt telkens geirriteerd achterom. >:(

We gaan meteen even zijn keel na laten kijken omdat hij toch een roesje krijgt. We hebben dit verder namelijk niet meer gezien en ik ben eigenlijk erg benieuwd of het gat netjes dicht is gegaan.
Door Femke
#885725
Bobo schreef: Nou we zijn bij de dierenarts geweest en het is een cyste.
Morgenochtend moeten we Bobby wegbrengen naar de kliniek en dan gaan ze hem wegsnijden. :-\
Ik ga maar vast een shirtje op maat maken omdat hij er nu ook steeds aan krabt. Hij kijkt telkens geirriteerd achterom. >:(

We gaan meteen even zijn keel na laten kijken omdat hij toch een roesje krijgt. We hebben dit verder namelijk niet meer gezien en ik ben eigenlijk erg benieuwd of het gat netjes dicht is gegaan.
sterkte morgen  :-* :-* :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#885731
Sterkte morgen! :-*
Ook al is het een kleine ingreep, het is toch altijd weer spannend als je hond onder narcose moet.
Door Bobo
#885951
Nou, de cyste is verwijderd. Hij zat dieper als de dierenarts dacht dus er moesten 4 hechtingen in.. :-\
Verder kreeg Bobby toch meer sedatie omdat er een spoedgeval tussendoor kwam, er was een kat aangereden.
Ze hebben meteen even zijn keel nagekeken en van het gat was niets meer te zien, dat is dus keurig genezen.

Hij ligt nu nog te slapen op bed, maar hapt wel telkens naar het wondje.

Is het zinvol traumeel te geven, wondje is natuurlijk uitwendig maar ja  ??? wie weet helpt het de genezing?
Door Bobo
#885955
Wat trouwens wel leuk was, was dat de da en de assistente ons complimenten gaven over de algehele conditie van Bobby! Zijn vacht vonden ze schitterend en zo diep zwart.... :biggrin2:

Ik begin alleen niet meer over het vlees....  ;D
Hoewel ze dit wel weten hoor!

Verder woog hij 54, viel me nog mee, ik had 56 verwacht.

We gaan kijken of we hem naar de 50kg kunnen krijgen en hem dan zo kunnen houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door