Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#885331
Mijn vorige bericht stond in de Barplaats:http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg882171
Na 1 week dagelijks het mengsel in beide oren:
Lijkt "Dorry's potion" heel goed te werken. Oren zijn niet meer vies,het lijkt ook dat er geen nieuwe viezigheid aangemaakt wordt. Oren zijn ook veel droger van binnen. De huid van haar linker gehoorgang ziet nu mooi roze. De rechter nog wel iets geirriteerd.
Ik heb tot nu toe elke dag behandeld. Ga vanaf vandaag om de dag behandelen.
Het grappige is dat als je "azijn en oren" googled, je op duikerfora komt waar azijn ook wordt aangeraden bij oorproblemen.
Wordt vervolgd ! ;)
#885644
Wat betreft de remedie.
Boorzuurpoeder kon bij mijn apotheek alleen op recept.
Aangezien Sita erg gevoelige oren heeft (reageert heftig op sommige spullen), heb ik voor de alcohol en boorzuurpoeder Optrex gekozen.
"mijn mengsel bestaat dus uit Optrex met azijn en bethadine. Wel in dezelfde verhouding als aangegeven.
Sukses met behandelen ! ;)
#888758
Even dit topic omhoog hijsen ::) . Ik lees het namelijk nu pas, maar ben heel geinteresseerd en wil het ook gaan proberen. Maar voordat ik zomaar begin, heb ik nog een paar vraagjes. Ik heb nu een flesje Betadine oplossing. Is dit het goede? Het boorzuurpoeder en de isopropylalcohol ga ik zodadelijk ophalen. En dan kan ik aan de slag gaan. Maar ik ben ook nog niet helemaal zeker van de hoeveelheden. Wat hebben jullie gehanteerd? Klopt het dat 6 ounces 170 gram/milliliter moet zijn? En die 2 ounces witte azijn, zou dan zo'n 56 gram/milliliter zijn? Voor de tablespoon en teaspoon heb ik van die maatschepjes. Tot slot heb ik ook nog wat vraagjes over het toedienen. Hoeveel van deze hoeveelheid breng je in het oor in? En dan? Laten inwerken? Dan het oor schoonmaken met watten ofzo?

Ik ben heel benieuwd!
#889520
En Stephanie, werkt het bij jouw hond ?
Ik ben in ieder geval nog steeds enthousiast. Ook geen vieze plakkerige oren meer van de zalf e.d.
Met het afbouwen ben ik toch nog maar niet begonnen. Eerst wil ik de oren helemaal (zou voor het eerst in jaren zijn...) goed hebben.
#889583
cook island schreef: En Stephanie, werkt het bij jouw hond ?
Ik ben in ieder geval nog steeds enthousiast. Ook geen vieze plakkerige oren meer van de zalf e.d.
Met het afbouwen ben ik toch nog maar niet begonnen. Eerst wil ik de oren helemaal (zou voor het eerst in jaren zijn...) goed hebben.
Nou, ik ga het zo maken en voor het eerst in de oren proberen te krijgen :D . Dus een update krijg je later van me! Ik ben ontzettend benieuwd!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door