Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#884483
Aan een kant van Dante's anus zit een lichte verdikking. Vanmorgen en vanmiddag heb ik hem ook zijn kont zien likken. Ik weet dat honden last van verstopte anaalklieren kunnen krijgen, maar bij een kat heb ik het nog nooit meegemaakt. Morgen worden Dayna's hechtingen eruit gehaald en dan neem ik Dante gelijk wel mee naar de DA. Ik neem aan dat het bij een kat ook leeggeknepen wordt?
Door Rosita
#884488
Dante heeft net gepoept en ik heb het idee dat het wat minder dik is, die drol zat er natuurlijk ook nog achter :P. Wel is het nog iets dikker dan de andere kant dus ik denk dat ik er morgen toch even na laat kijken, zo voor de feestdagen. Misschien heeft hij dit vaker gehad en is het mij niet opgevallen (nu valt het ook niet echt meer op), zijn ontlasting is altijd mooi hard, soms zelfs te hard.
Door flin
#884574
Rosita schreef: Dante heeft net gepoept en ik heb het idee dat het wat minder dik is,
Rosita schreef: Aan een kant van Dante's anus zit een lichte verdikking. Vanmorgen en vanmiddag heb ik hem ook zijn kont zien likken. Ik weet dat honden last van verstopte anaalklieren kunnen krijgen, maar bij een kat heb ik het nog nooit meegemaakt.neem aan dat het bij een kat ook leeggeknepen wordt?
't schijnt zo te zijn dat de kat z'n anaalklieren wat 'dieper' liggen en om die reden moeilijker uitgeknepen kunnen worden,

'k hoop in elk geval voor jullie dat 't geen beginnend ontstekinkje is

ennuh de katten hier wassen ook heel regelmatig hun derrière hoor :P :P
Door Rosita
#884818
Nou Dayna's hechtingen zijn eruit en toen was Dante aan de beurt. De DA zag wel dat het iets dikker was en wou de klieren voor de zekerheid uitknijpen. Toen kwam er links pus uit en later na wat meer knijpen ook wat bloed. DA stond er van te kijken, want ogenschijnlijk had Dante niet echt last en aan de buitenkant was ook niet echt veel te zien, geen extra gaten of zo. Als het binnen een paar dagen weer volloopt dan moet hij antibiotica. Gisteravond zag ik links bij/uit zijn anus wat vocht en nu denk ik dat de uitgang misschien wat verstopt heeft gezeten. Nu zie ik links bij/uit zijn anus nog wat rood bloed komen dus ik hoop dat alles nu weer lekker open is en doorloopt en dat hij geen antibiotica nodig heeft.
Door flin
#884847
was dat uitknijpen nog redelijk eenvoudig?

hoe vond Dante de behandeling?

'k hoop mee dattie schoon blijft.. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door