Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Denice
#883007
Ik heb een menu gemaakt voor Jessy (3 jaar en 27kg) en Nena (1 jaar en 24kg). Ze zijn al gewend aan bot en krijgen allebei evenveel. Ben benieuwd wat jullie ervan van vinden.

zondag:
1200gr zalmkarkas (van kop tot staart)

maandag:
vasten

dinsdag:
500 gr eendenekken en 300 gr paardenvlees en 100 gr groente

woensdag:
400 gr geitenribben en 350 gr lamspens

donderdag:
400 gr kipkarkassen en 400 gr geitensnippers en yochert+noten

vrijdag:
400 gr schapenribben en 350 gr kipmaag-hart-lever en 100gr groente

zaterdag:
400 gr kalkoennekken en 400 gr rundsnippers en 1 ei
Door Antonia
#883606
Als ik naar een menu kijk dan let ik over het algemeen op twee dingen:
- de verhoudingen
- de variatie

Om met het laatste te beginnen: ik tel volgens mij 8 diersoorten, dat is heel mooi gevarieerd.

Ik begrijp dat je alleen het lichaam van de zalm voert en niet de kop? Daarom tel ik de zalmkarkassen als spiervlees, dan kom ik ongeveer uit op:
38% vleesbotten
42% spiervlees
12% orgaan
8% groenten, ei en yoghurt.

Voor mijn honden zou ik denk ik iets minder spiervlees geven en iets meer vleesbotten en orgaan, maar dat is persoonlijk.
Verder geef ik ,ondanks dat ik grote en ervaren honden heb, geen ribben van grote volwassen dieren zoals schapen. Die vind ik te hard en die verteren moeilijker. Als ik ribben geef dan zijn die van jonge geitjes en lammetjes.
Door Denice
#884172
Bedankt dat je naar mijn menu hebt gekeken. Ik geef de kop ook van de zalm en dat reken je tot vleesbot toch. Mijn honden (amstaffs) kauwen en verteren het bot goed en deze geef ik ook uit de hand, zodat ik er met mijn neus bovenop zit. En ik kijk altijd naar hun ontlasting. Maar ik zal iets meer orgaan geven. Nogmaals bedankt!

Groetjes Dénice
Laatst gewijzigd door Denice op za 22 dec 2007, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door