Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#884081
Hoi,

Ff een vraagje namens m'n moeder.
Ze heeft een hondje wat nu 13.5 jr oud is, en hij eet al jaren kvv.
Nu sinds een paar nachten gaat hij in huis plassen en poepen. Dit heeft hij in de 12 jaar dat ze hem hebben nog nooit gedaan (ja toen hij een keer aan de diaree was).
Hij tilt z'n poot gewoon op tegen de bank/stoel en draait midden in de kamer een mooie stevige hoop (hij is dus niet aan de diaree).
Wij hebben eigenlijk een beetje het vermoeden dat hij de weg krijt is. Hij is nl ook al een jaar zo goed als blind (staar) en z'n gehoor is ook niet al te best meer.
Maar hij kan er eigenlijk goed mee overweg (normaal gesproken dan) hij kan ook nog heerlijk een bos wandeling maken van zo'n 2 uur. Dus wat dat betreft gaat het prima met hem.

Maar heeft één van jullie een idee waarom hij dit doet.....
Door Jolly
#884083
ik denk dat je niet zo gek denkt met het"dewegkwijtzijn" , klinkt als dementie.
Heb je toevallig ook nog een echte kerstboom in huis?
Zo ja die geeft natuurlijk een bosgeur af en waarschijnlijk denkt tie dat tie buiten is.
Zo nee, dan weet ik niet waarom die het ineens doet.
#884096
Bedankt voor jullie reactie´s.

Nee ze hebben al jaren een kunstkerstboom, en er is al een hele tijd geen andere hond in huis geweest.
De laatste keer was het weekeinde van 11 nov, want toen waten wij er met onze pup. En daarvoor kwamen wij altijd met onze vorrige boxer en dat was ook een teef.
#885436
Bedankt voor jullie reactie's.
Ik had nog niet eerder tijd gehad om te reageren, maar het lijkt er sterk op dat hij één of meerdere kleine hersenbloedingen gehad heeft. Hij loopt met vlagen heel wankel enz.
Hij slaapt ook veel dus ik ben bang voor het ergste......
Verder is het in huis plassen en poepen weer over.
En ondanks hij nog steeds eet zie je hem wel magerder worden, meer eten geven helpt niet.
#895163
Helaas zijn we weer een paar dingen wijzer geworden. Z'n milt en lever zijn vergroot, dit komt waarschijnlijk omdat hij Lymfeklierkanker heeft.
Hij eet nu 4x per dag een beetje en het gaat nu (mede door de prednison) een stuk beter.
Maar hoe lang het zou duren kon de da niet zeggen, het kon 2 wk zijn tot een paar mnd.
#896295
Bedankt voor jullie lieve reactie's

het lijkt nu met een paar dagen aan de prednison weer wat beter te gaan met hem. Ook het 4x per dag eten gaat goed, gewoon kleine portie's
Verder wilt hij soms zelfs nu weer ff spelen, al duurd het maar 2/3 minuten hoor. want dan is hij weer moe.

Maar nu is het (nog) eerlijk tegenover hem en dat is naar onze mening het belangrijkste. Want zodra hij pijn krijgt of het is niet meer eerlijk dan moeten we hem toch laten inslapen hoeveel pijn het ons ook doet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door