Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#883520
die zwarte rakker van ons is nu bijna 11mn en eigenlijk heeft hij het al een tijd maar wil toch eens vragen wat het nu is; als we buiten maar ook binnen zijn kan hij ineens heftig met een voorpootje of met een achterpootje staan te trillen.
En dan niet een klein beetje trillen maar best wel heftig,meestal heeft hij het na inspanning(na een poosje rennen met z'n broer).
Wat is dit nou, ligt het aan de groei? of te veel beweging?
Misschien iets met spieren?
Wie kan me hiermee helpen?
ellen
Door Robian
#883847
Een hond van een kennis heeft dat ook maar dan met beide achterpoten.
Bij deze hond is het puur van de opwinding dat zijn poten zo trillen
Ik heb het bij mijn oudste hond ook een keer gezien nadat hij zich heel erg had ingespannen.
Door Staftime
#883849
De stafford van een kennis van mij doet dit ook.
Het is net of hij knikkende knieën heeft, maar ipv van links naar rechts gaat het dus van voor naar achter.
Waar dit van komt? Geen idee, maar ik vind het er wel ongezond uitzien.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#883891
het is niet dat hij knikkende knieeen heeft en het maakt ook geen vreemde bewegingen.
Ik denk dat ik het hou dat het van de opwinding komt, het is ook een opgewonden standje, maar ik hou het wel in de gaten!
ellen
Door Cathy
#883921
Ik heb het een keer aan een fokker gevraagt , dat heeft dus een bepaalde naam en het schijnt erfelijk te zijn .
Door Do
#883985
Cathy schreef: Ik heb het een keer aan een fokker gevraagt , dat heeft dus een bepaalde naam en het schijnt erfelijk te zijn .
ja en ik zit me al de hele dag suf te denken hoe de naam is :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#884068
zit hier nu behoorlijk gestresst achter de pc.
heb net even gecoogeld op centronuclear myopathy en daar wordt ik niet vrolijk van, als hij dat zou hebben wordt het nu flink genieten van hem, ben verdorie eigenlijk een beetje van de kaart want als ik het goed begrijp en ALS hij dit zou hebben is het verloop nogal grillig.
Kan iem, honden die dit hebben en hoe gaat dat.
Ga nu een mail naar de da sturen om vragen hoe of wat.
ellen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#884070
Cathy schreef: Ik heb het een keer aan een fokker gevraagt , dat heeft dus een bepaalde naam en het schijnt erfelijk te zijn .
Tremor?
Door Ine
#884071
Whohoooo ik zeg niet dat jouw hond dat heeft!!!! :o
Ik gaf alleen antwoord vanwege die naam.
Mijn Deetje heeft ook vaak trillende poten, als ze gespeeld heeft met Tilly. Dat spelen van Tilly gaat soms wat fanatiek. :-\
Als ze klaar zijn, staat Deetje soms helemaal te trillen op haar achterpoten. Je ziet dan haar spieren tekeer gaan.
Is ook zo weer over, dus zal het wel bij Deetje horen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#884072
vanaalst schreef: zit hier nu behoorlijk gestresst achter de pc.
heb net even gecoogeld op centronuclear myopathy en daar wordt ik niet vrolijk van, als hij dat zou hebben wordt het nu flink genieten van hem, ben verdorie eigenlijk een beetje van de kaart want als ik het goed begrijp en ALS hij dit zou hebben is het verloop nogal grillig.
Kan iem, honden die dit hebben en hoe gaat dat.
Ga nu een mail naar de da sturen om vragen hoe of wat.
ellen
Niet meteen het ergste denken.

Misschien heb je hier nog wat aan...http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... asp?id=242
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#884073
Angelique schreef: Niet meteen het ergste denken.

Misschien heb je hier nog wat aan...http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... asp?id=242
daar heb ik net een mailtje naar gestuurd.
Nee ine, dat heb je ook niet gezegd hoor ;)
Maar als je dat zo leest slaat de schrik wel een beetje om je hart :-\
iig wel om die van mij :(
maar ik denk dat het net zo is als je net schreef dat wat Deetje ook heeft, klinkt heel herkenbaar!!!!!
Maar ik kijk het toch nog wel na!
ellen
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#884075
vanaalst schreef: die zwarte rakker van ons is nu bijna 11mn en eigenlijk heeft hij het al een tijd maar wil toch eens vragen wat het nu is; als we buiten maar ook binnen zijn kan hij ineens heftig met een voorpootje of met een achterpootje staan te trillen.
En dan niet een klein beetje trillen maar best wel heftig,meestal heeft hij het na inspanning(na een poosje rennen met z'n broer).
Wat is dit nou, ligt het aan de groei? of te veel beweging?
Misschien iets met spieren?
Wie kan me hiermee helpen?
ellen
Rover heeft dat ook. Soms. Dat zijn rechterachterpoot gaat trillen. Dat heeft hij voornamelijk als hij wat stress heeft of spanning of opwinding.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#884099
Rovanna schreef: Rover heeft dat ook. Soms. Dat zijn rechterachterpoot gaat trillen. Dat heeft hij voornamelijk als hij wat stress heeft of spanning of opwinding.
laten we het daar bij Da Vinci ook voorlopig maar ophouden, verder heeft hij geen andere verschijnselen, na wat ik heb gelezen.
Ben al weer wat rustiger, maar de schrik sloeg wel even om me hart hoor!
ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door