Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#883643
Ten eerste vroeg ik me af of het gewicht van een hond invloed kan hebben op zijn hitsigheid, ik vraag dit omdat Kai sinds twee weken weer hitsig is. Na de zomervakantie had Kai zijn eetlust terug (na 6 weken in Spanje heel slecht te hebben gegeten) en hij is toen een beetje te dik geworden. Sinds hij te dik was, was hij ook totaal niet meer hitsig (de meesten van jullie weten wel dat Kai meerdere periodes per jaar heeeeeeeeeeel hitsig is). En hij is eigenlijk tot 2 weken geleden te dik geweest  :-[ niet extreem dik, maar zeker wel te dik. Deze maand ben ik hem minder gaan geven en hij is sinds twee weken weer mooi slank, maar nu komt het en misschien is het toevallig, maar hij is dus ook ongeveer sinds die tijd weer hitsig, daarmee bedoel ik dat hij aan plasjes likt en kwijlt en hij is ook weer heel erg geïnteresseerd in Ziggy, dat betekent dat hij haar meerdere keren per dag bespringt en hij vindt de plekjes waar Ziggy heeft gelegen ook erg lekker ruiken  ::). Dit heeft hij in zijn mollige periode dus totaal niet gedaan, wat voor zijn doen heel vreemd is, aangezien hij in ieder geval altijd graag aan plasjes van teefjes likt.....
Ik meen ooit gehoord te hebben dat mensen met overgewicht minder libido hebben en ik dacht dus dat dit bij Kai ook het geval kon zijn geweest, misschien heel vergezocht hoor :-\

En dan is mijn tweede vraag een vraag over Ziggy. Ziggy plast tijdens de wandeling hoogstens twee of drie keer, waarvan het eerste plasje het grote plasje is. Vandaag ben ik even met haar naar de stad geweest (nadat ze al was uitgelaten) en ze heeft wel 5 of 6 grote plasjes gedaan, kan het zijn dat de kou invloed heeft op haar blaas?
Door Red_Hunter
#883654
Laura2004 schreef:
En dan is mijn tweede vraag een vraag over Ziggy. Ziggy plast tijdens de wandeling hoogstens twee of drie keer, waarvan het eerste plasje het grote plasje is. Vandaag ben ik even met haar naar de stad geweest (nadat ze al was uitgelaten) en ze heeft wel 5 of 6 grote plasjes gedaan, kan het zijn dat de kou invloed heeft op haar blaas?
Meestal betekenen meer plasjes aankondiging van de loopsheid. Als jou hond gecastereerd is dan kan het ook zo zijn dat ze nu eigenlijk loops had moeten worden.
Aan sommige gecastereerde teefjes blijf je toch hun periodes wel op een of andere manier zien.
Kan natuurlijk ook een blaasontsteking zijn, hou het even in de gaten.

Groetjes Trudie
Door Laura2004
#883661
Red_Hunter schreef: Meestal betekenen meer plasjes aankondiging van de loopsheid. Als jou hond gecastereerd is dan kan het ook zo zijn dat ze nu eigenlijk loops had moeten worden.
Aan sommige gecastereerde teefjes blijf je toch hun periodes wel op een of andere manier zien.
Kan natuurlijk ook een blaasontsteking zijn, hou het even in de gaten.

Groetjes Trudie
Ze is idd gecastreerd, maar ze heeft wel duidelijk periodes dat ze heel erg lekker ruikt en dat ze besprongen wordt door reutjes, ik heb dat nu nog niet gemerkt, maar het zou kunnen dat ze weer zo'n periode heeft. Het is me echter nog nooit opgevallen dat ze meer plaste tijdens de loopsheid of in die periodes dat ze lekker ruikt.
Door Red_Hunter
#883677
Laura2004 schreef: Ze is idd gecastreerd, maar ze heeft wel duidelijk periodes dat ze heel erg lekker ruikt en dat ze besprongen wordt door reutjes, ik heb dat nu nog niet gemerkt, maar het zou kunnen dat ze weer zo'n periode heeft. Het is me echter nog nooit opgevallen dat ze meer plaste tijdens de loopsheid of in die periodes dat ze lekker ruikt.
Nou hou het maar even in de gaten, misschien de kou, misschien een blaasontsteking maar dan kan er ook bloed bij zitten.

Groetjes Trudie
Door Chubby
#883680
Volgens mij zijn je 2 vragen behoorlijk aan elkaar gelinkd: Kai die Ziggy bijzonder interessant vindt en Ziggy die sporen uitzet (samenhang met loopsheid)..

Ga er maar van uit dat zij nu normaal loops zou zijn of worden en dat Kai daarop reageert. Even een paar weken doorbijten dus...
Door eefje
#883681
als ik het koud heb moet ik ook regelmatig plassen,veel meer dan normaal iig.
ik hoop voor je dat het idd de kou is.
Door Laura2004
#883689
Dat vele plassen is vandaag begonnen hè en de hitsigheid twee weken geleden, dus ik zie niet meteen het verband tussen te twee...
Door Chubby
#883696
Je reu ruikt de veranderingen al veel eerder... Wij hadden vroeger 1 reu met 3 teefjes, die reu wist ook al veel eerder dat er wat op stapel stond dan dat de teefjes begonnen te vloeien..

Overigens, uiteraard kunnen de koude en een beginnende blaasontsteking ook meespelen. Dus ik zou zeker je teefje goed in de gaten houden qua symptomen..
Door Laura2004
#883859
Ziggy is dus niet de enige, gelukkig, dan denk ik dat ik me niet druk hoef te maken.

Net hebben we een lange wandeling gemaakt en toen heeft ze maar twee keer geplast, dus ik denk dat het niets ernstigs is.

Ik ben nog steeds benieuwd of iemand me iets kan vertellen over het verband tussen (te) dik zijn en afgenomen hitsigheid.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door