Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#883702
Ik weet niet wat er met hem aan de hand is.....

Er zijn twee dingen waarvan ik denk die de mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Het eerste is dat hij vandaag op het ijs is gesprongen en daarbij zijn spieren behoorlijk aan heeft gespannen.
Dus heftige spierpijn of iets in zijn gewrichten?

Het tweede is dat hij vanmorgen een compleet stukje kippenbot uit heeft gepoept. Op de één of andere manier kan hij kippenbot niet goed verteren.
Tijdens het poepen jankte hij, want het stukje floepte steeds weer terug naar binnen, dus ik heb het er uit gehaald.
Maar daarna was hij weer heel erg vrolijk, en heeft hij nog een keer gepoept en dat zag er normaal uit, ook geen bloed erbij.

Dus of hij heeft pijn aan een gewricht of spieren, of een beschadiging in zijn darmen?

Ik maak me echt heel erg zorgen, want hij jankt nooit!
Maar nu elke keer als hij gaat verliggen of opstaat.
En hij trekt zich steeds terug in de bench, terwijl hij daar normaal gesproken eigenlijk nooit gaat liggen of zitten.
Op dit moment zit hij er, met zijn rug naar de opening toe.
Hij laat zijn kop omlaag hangen, alsof hij zeggen wil: ik geef het op.
Alsof hij zich terugtrekt......dat vind ik heel eng....

Ik heb al een afspraak bij de DA gemaakt, daar ga ik over twee uur naartoe.
Door Laura2004
#883714
Ik weet niet wat het kan zijn, maar ik vind het heel verstandig dat je naar de dierenarts gaat, een stafford piept niet voor niks!

Sterkte!

:-* :-* voor Romeo!
Door Staftime
#883724
Een Stafford piept idd niet voor niets.
En zeker Romeo niet.
De eerste en laatste keer dat hij zo piepte was toen hij een vergevorderde prostaatontsteking had.
Ik was even bang voor een darmperforatie, maar dan zou zijn buik inmiddels al volgelopen moeten zijn, en dat is niet het geval.
Hij gaf net wel pijn aan toen in mijn hand onder zijn buik legde en hem van de grond af tilde. Wel voorzichtig uiteraard.
Dus het zit gewoon echt wel in zijn darmen.
Straks zit er een scherp stukje bot vast....en wat dan?
Dan moeten ze hem opereren, want anders kan het wel een perforatie veroorzaken.

Kippenbotten krijgt hij echt niet meer, dit is nu al het tweede probleem met kippenbot.
Terwijl hij een halve eend zonder problemen verteert.
Komt dit vaker voor bij kip?
Door Laura2004
#883727
Ik geef al jaren kip en heb nog nooit zoiets meegemaakt, kippebotten zijn vaak makkelijk te verteren. Ik moet wel zeggen dat sommige honden er heeeeeeeeel lang over kunnen doen om botten te verteren, bij ziggy heeft dit zeker 1 1/2 tot 2 jaar geduurd, dus ik zou je aanraden om Romeo een tijd alleen maar beginnerbotjes te geven, dus hele zachte botten zoals eendenekken en kippennekken.
Door Staftime
#883749
ik ga ook naar de da, daar moet ik zo naartoe.
Ik maak me echt zorgen, dan ga ik natuurlijk niet afwachten.
Door chamourel
#883752
heel veel sterkte. :-[
verstandig hoor om meteen de DA te bellen.
laat je ons wat weten als je terug bent met hem  :-*
Door Staftime
#883758
Ja, natuurlijk laat ik het weten.
Maar ik weet alleen niet hoe lang het gaat duren, en of ik nog naar Ridderkerk zal moeten voor eventuele foto's.

Arm kereltje...hij staat er zo zielig bij.
Het breekt echt mijn hart om hem zo te moeten zien.
Zelfs Julia heeft door dat er iets is, zij laat hem nu echt met rust.
Terwijl ze normaal gesproken flink aan het etteren is of aandacht aan hem vraagt.
Door Staftime
#883826
Ik ben net terug, en hij blijkt beginnende arthrose te hebben.
Dus toch zijn heup, wat ik in eerste instantie eigenlijk dacht.
Maar omdat hij reageerde toen ik hem onder zijn buik optilde, dacht ik dat het toch in zijn darmen zat.

Ik kreeg al weer een halve preek van de dierenarts dat rauwe botten gevaarlijk zijn.
Dus ik en Linda zeggen tegen hem, dat rauwe botten niet gevaarlijk zijn, mits je begint met zachte delen etc.
Zegt hij weer: kippenbotten kunnen gaan splinteren.
Dus wij weer: nee, want de structuur van een gaar bot is veranderd, en dat splintert, rauwe botten niet.
Hij keek ons heel stom aan.
Toen begon hij ook nog over salmonella.
Dus Linda zegt: honden zijn carnivoren, die krijgen geen salmonella als ze volledig rauw eten.
Zegt hij: nou, ik heb genoeg kalfjes gezien die besmet waren.
We begonnen zowat te lachen, want hij zegt dus doodleuk eigenlijk: een dier is een dier, en een bot is een bot.

Linda zei heel brutaal: Wij weten het beter

Haha, sorry dat ik zo moet lachen, maar ik ben opgelucht dat het 'alleen maar' arthrose is, omdat ik dit vermoeden eerder ook al had doordat mensen op het hondenforum me hier al eens op hadden gewezen.

En daarnaast de onkunde van die dierenarts: ga terug naar school zou ik zeggen!
Door Staftime
#883838
Laura2004 schreef: Pfoeh, gelukkig valt het mee ;) Wat kunnen ze je laten schrikken hè.
Nou idd, en ik ga altijd van het ergste uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door