Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eefje
#882592
demi is 2weken geleden wat ziek geweest en had wat dunne ontlasting.
vorige week gingen haar anaalklieren vervelend opzwellen,en toen zijn we na het weekend naar de da gegaan want het werd maar groter en wilde niet vanzelf open.
DA heeft het opengemaakt en nu moeten we het open houden en het vuil eruit knijpen :-X zo vies.
Maar het blijft erg hard eronder,dus de zwelling neemt niet af,en iedere keer dat we het vuil eruit halen is het ook echte bagger die eruit komt.
Nou weet ik dus niet of de anaalklier zelf gewoon wat dikker en geirriteerd is waardoor het lijkt of er niks gebeurd of dat het gewoon nog niet goed open is.
Demi bijt ons als we eraan moeten zitten dus dat is elke dag een gevecht en ik hoop dan ook maar dat ze er snel vanaf is maar misschien hebben hier op het forum mensen dit ook wel eens aan de hand gehad bij hun hond en dan ben ik erg benieuwd hoe het bij jullie eruit zag/voelde en hoe lang het duurde.

groetjes eefje
Door [email protected]
#882599
Mijn dwergkees heeft het al een keer of 3 gehad, en het duurt best een tijdje voordat de zwelling weg is.
Je moet goed zorgen dat het open blijft, en flink spoelen met badedas/soda.
Ik zette haar in bad met badedas en daarna was het ook niet meer zo hard, dus kon de troep er makkelijk uit.
Je moet ook uitkijken met de haren erom heen.Ik knipte het weg zodat het niet in de wond kon komen.
Door eefje
#882612
demi is de bulldog en die haren die er zaten zijn inmiddels weg want het was zo opgezwollen dat de haartjes gewoon los gingen zitten.
Badedas heb ik wel in huis,ik zal eens kijken of ik een teiltje kan versieren waar ze in past,ik heb geen bad helaas.
Het vuil komt er wel uit hoor,en ik stop pas met knijpen tot er helder bloed uit komt maar het doet haar best pijn en er zit gewoon enorm veel troep in,elke keer......maar goed die klier blijft natuurlijk gewoon werken dus dat zal ook niet raar zijn.

groetjes eefje
Gebruikersavatar
Door Billie
#882620
Mijn Sheltie heeft het niet zo lang geleden gehad.
De Da heeft het uitgeknepen, niet via de normale weg maar via de ontsteking.  Ze bijt nooit maar in dit geval moest ze een muilkorf om.   Ze kreeg een spuit antibiotica en een heftige dosis mee voor 10 dagen.
Toen we na een week terug waren bij de Da voor contole was het zo goed als geheeld.
Ik hoefde het niet uit te knijpen, maar ik waste haar wel als we thuis kwamen van een wandeling met een lauw warme hand douche, heel voorzichtig want het deed haar gruwelijk pijn.  Het was echt een nare krater die vuur rood zag.  Door al het haar heb ik het gewoon veel te laat gezien  :'(
Door eefje
#882645
Billie schreef: Mijn Sheltie heeft het niet zo lang geleden gehad.
De Da heeft het uitgeknepen, niet via de normale weg maar via de ontsteking.  Ze bijt nooit maar in dit geval moest ze een muilkorf om.   Ze kreeg een spuit antibiotica en een heftige dosis mee voor 10 dagen.
Toen we na een week terug waren bij de Da voor contole was het zo goed als geheeld.
Ik hoefde het niet uit te knijpen, maar ik waste haar wel als we thuis kwamen van een wandeling met een lauw warme hand douche, heel voorzichtig want het deed haar gruwelijk pijn.  Het was echt een nare krater die vuur rood zag.  Door al het haar heb ik het gewoon veel te laat gezien  :'(
nou ik moet het bij demi helaas eruit knijpen want hij heeft het alleen met een naald opengeprikt,meer was er ook niet nodig want het stond al op klappen,maar ik ben te onzeker om zelf dan te gaan prikken.....en hij weet meestal wel wat ie doet tenslotte.
Demi heeft ook een spuit ab en pillen meegekregen en zalf,dat doen we dus trouw en we zijn ook pas 3dagen bezig maar ik vind het zo zielig voor haar,ze is helemaal van streek door al dat gedoe......en als ze me bijt krijgt ze een grote mond en dan word ze bang maar dat is mijn reactie,door de schrik schiet dat er dan uit :'(
Door haar korte snoetje hoef je ook niet aan een muilkorf te denken,dus nu leg ik haar tussen mijn benen zodat ze niet bij mijn handen kan komen.
Maar goed het is gewoon balen en bij demi was het in 3dagen dus zo'n grote knobbel,dat ging echt razendsnel zeg.
Door Nynke
#883320
Wat ontzettend vervelend Eefje !!! Kun je haar niet ter voorkoming van het jou bijtentijdelijk  een mooncollar omdoen? Of zo'n lampenkap van de DA ?

Bij Gunnar zijn, toen hij nog jong was, zijn anaalklieren operatief verwijderd omdat ze altijd ontstoken waren. Er werd toen wel gewaarschuwd dat hij lekkerder zou kunnen ruiken voor andere reuen, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.

Sterkte met Demi !!!
Door eefje
#883430
Nynke F schreef: Wat ontzettend vervelend Eefje !!! Kun je haar niet ter voorkoming van het jou bijtentijdelijk  een mooncollar omdoen? Of zo'n lampenkap van de DA ?

Bij Gunnar zijn, toen hij nog jong was, zijn anaalklieren operatief verwijderd omdat ze altijd ontstoken waren. Er werd toen wel gewaarschuwd dat hij lekkerder zou kunnen ruiken voor andere reuen, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.

Sterkte met Demi !!!
dank je!
het lijkt erop dat het beter gaat,de bult word minder en ook komt er bijna geen pus en vuil meer uit,denk dus dat we op de goede weg zijn.
demi heeft het opgegeven en omdat het steeds beter gaat en sneller vind ze het nu niet meer zo'n heel groot drama,dus we houden nog even vol.
Bij demi heb ik dit nog niet eerder gehad,ze heeft al van alles gemankeert maar dit is denk ik echt het gevolg van de dagen dat ze niet lekker was.

groetjes eefje
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#883523
goh, bij weirdo is 2 keer zijn anaalklieren uitgeknepen, stonk giga maar kreeg niets mee van ab, ook niet het advies het na te kijken.
Kijk hier een beetje van op van deze verhalen, bij hem was het uitknijpen en daarna heb ik er niets meer aangedaan.
Heb ik (of da) iets nagelaten?
ellen
Door eefje
#883616
als ze vol zitten hoeven ze volgens mij niet persee ontstoken te zijn.
bij demi was het echt enorm  en kon ook niet gewoon even uitgeknepen worden maar moest echt opengeprikt worden, en wat er uitkwam was ook niet echt lekker om te zien en ruiken maar niet zoals het hoort dus vandaar de ab kuur.
als ik kon kiezen had ze die ook niet gehad maar goed,het lijkt wel enorm te helpen want het gaat echt stukken beter.
ik denk niet dat jij of je da iets hebben nagelaten hoor,zal gewoon de situatie geweest zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door