Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#883264
Bambi is pas 7,5 maar heeft al een paar jaar een slappe achterhand. Ze 'zwabbert' als ze loopt en kan niet meer op stoelen e.d. springen. Ze loopt nog wel goed mee, ook lange stukken, en de volgende dag heeft ze dan niet merkbaar meer last. Het wordt niet erger maar ook niet beter. Acupunctuur en fysiotherapie/hydrotherapie gecombineerd met een trainingsprogramma hebben geen effect gehad. Ik houd het nu op voldoende beweging maar zit te denken om er nog een middel bij te geven dat de spieropbouw bevordert. Ik geef overigens al een halfjaar Sacha's Blend, zonder resultaat.

Ik zat de samenstelling van Sacha's Blend en Spiersupport van de Groene Os te vergelijken en zag dat de hoofdbestanddelen overeenkomen. Om nu te voorkomen dat ik een zoveelste duur supplement ga aanschaffen dat geen uitwerking heeft, zou ik graag willen weten wat Spiersupport kan toevoegen wat Sacha's Blend niet heeft.

Is er iemand die deze vraag kan beantwoorden?
Door Anna Penta
#883268
Samenstelling: Sasha’s Blend® bevat extracten van de mosselsoort Perna canaliculus (groenlipmossel), de schelpensoort Haliotis iris (Abalone, zeeoor) en kraakbeen van haaien. Haaienkraakbeen bevat glycosaminoglycanen waarvan chondroïtine sulfaat het belangrijkste bestanddeel is. Groenlipmossel bevat chondroïtine sulfaat, omega 3 vetzuren, aminozuren (glutamine en methionine), vitaminen (Vit E en Vit C) en mineralen (zink, koper en mangaan) (Bierer en Bui, 2002).

http://www.sashasblend.nl/article.php
Door Lizzy
#883285
En dit in spiersupport:

Samenstelling
Glucosaminesulfaat, Chondroïtinesulfaat (90%), MSM, Calciumcitraat, Magnesiumcitraat, Creatine monohydraat, vitaminen B6 (pyridoxine HCl), vitamine C (ascorbinezuur, gebufferd), Feruline zuur, Octacosanol, Gamma oryzanol, A, D, E (d-alpha tocopherylacetaat), B1, B2, B3, B5, B12. Foliumzuur, Paba, Biotine, Choline bitartraat, Inositol, Hesperidine, Bioflavonoiden, , Calciumfosfaat, Kiezelzuur, Fosfor (calcium-), IJzer (gluconaat), Kalium (aminozuur gebonden), Chroom (picolinaat), Selenium (L-Selenomethionine), Zinkcitraat, Mangaan (aminozuur gebonden), Jodium (kelp), Koper (gluconaat), L-Lysine (HCl).

Volgens mij is het vetgedrukte wat in spiersupprt zit en niet in Sascha's Blend. Creatine is ook erg belangrijk bij de ontwikkeling van spiermassa. Bovendien is spiersupport niet zo dieronvriendelijk als Sascha's Blend....
Door Anna Penta
#883288
Het haaienkraakbeen in Sasha's Blend is een restproduct van de vangst op de hondshaai, die sowieso doorgaat om er chips oid voor menselijke consumptie van te maken. Sasha's Blend heeft hiervoor een milieuprijs ontvangen. Vergeleken met veel andere glucosaminepreparaten (waaronder, zo heb ik vernomen van ingewijden, het veelgeprezen Solgar) doet Sasha's Blend het dus zo slecht nog niet. In elk geval zou ik nooit een glucosaminepreparaat kopen afkomstig van haaienkraakbeen waarvan ik niet zeker ben hoe die wordt verkregen.

Wil niet zeggen dat ik niet liever een plantaardig product heb...
Door Anna Penta
#883297
Zit een eerder topic (van enkele jaren geleden) door te lezen over Sasha's Blend en haaienkraakbeen. Pffff, wat een gedoe. Tuurlijk moet je geen haaien vangen, maar ja, ik heb net zoveel bezwaar, of zelfs nog meer, tegen glucosamine gehaald uit 'gewoon slachtafval'. Ach, toen ik deze pot kocht dacht ik nog dat er in elk geval over was nagedacht. Maar nee, eigenlijk wil ik ook helemaal geen dierenleed in potjes. Voor mij geen haaienspul meer in glucosamine, maar ook geen ander dierenspul (denk niet dat glucosamine plantaardig te krijgen is).

En zo worden we langzaam wijzer :)
Door Anna Penta
#883327
Aha! Da's goed om te weten. Bam heeft geen artrose dus hopelijk heb ik heel lang geen glucosaminecomplex meer nodig, maar wie weet hoe zich dat nog eens gaat ontwikkelen. Ga morgen toch maar even een pot Spiersupport halen, zou geweldig zijn als haar spieren weer wat sterker zouden worden.
Door Lizzy
#883463
Anna Penta schreef: Is er trouwens iemand die positieve ervaringen heeft met Spiersupport of een soortgelijk middel? Of die het gebruikt heeft zonder resultaat?
Ik. Brutus heeft een rugprobleem waardoor de spieren in zijn achterhand alsmaar slechter worden. Als we pech hebben zal hij 1 of 2 verlamde achterpoten gaan krijgen. Met spiersupport zijn de spieren in zijn achterpoten weer een beetje beter en sterker geworden. Ook zijn conditie is veel beter. Hij gedraagd zich af en toe als een vent van 7 (hij is 11,5). Kijk, beter wordt hij niet meer, het probleem zit in zijn rug en is degeneratief. Maar zijn moeder had op deze leeftijd al een verlamd achterpootje. Brutus loopt nog op 4 poten.

Hij krijgt trouwens nog Corta Flx voor zijn artrose en Puur Spondy, Puur Rug en Puur Artrose.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#883465
Ik heb veel goede resultaten gezien met Spiersupport en een enkele keer geen resultaat. Je moet wel ook veel (blijven) bewegen. Het helpt alleem maar als je spieren ook traint.
Is er ook al eens naar Bambi´s rug gekeken door een chiroparctor of orthomanueel therapeut?
Door Anna Penta
#883496
Hitam schreef: Ik heb veel goede resultaten gezien met Spiersupport en een enkele keer geen resultaat. Je moet wel ook veel (blijven) bewegen. Het helpt alleem maar als je spieren ook traint.
Is er ook al eens naar Bambi´s rug gekeken door een chiroparctor of orthomanueel therapeut?
Tja, ik twijfelde omdat Sasha's Blend (dezelfde hoofdbestanddelen als in Spiersupport) ook helemaal niets doet. Ik loop veel met haar, soms ben ik bang te veel maar dat is erg lastig inschatten. Maar ze ontziet haar achterpoten en brengt alle gewicht naar haar voorpoten. Haar achterpoten staan wijd uiteen.
Op haar derde is ze ook al verlamd geweest aan de achterpoten, met drie acupunctuurbehandelingen was ze daar weer bovenop. Ze heeft een heel korte rug, waarschijnlijk klopt er anatomisch gezien iets niet. Ik heb geen chiropractor of o.t. gezien, wel opnieuw een acupuncturist en ze heeft fysio/hydro gehad gecombineerd met een strak trainingsprogramma om haar achterpoten sterker te krijgen. Het heeft allemaal niets uitgehaald, daarom heb ik het geaccepteerd zoals het is en wilde ik hooguit nog blijven bewegen in combinatie met spiersupport.
Door Anna Penta
#883499
Lizzy schreef: Ik. Brutus heeft een rugprobleem waardoor de spieren in zijn achterhand alsmaar slechter worden. Als we pech hebben zal hij 1 of 2 verlamde achterpoten gaan krijgen. Met spiersupport zijn de spieren in zijn achterpoten weer een beetje beter en sterker geworden. Ook zijn conditie is veel beter. Hij gedraagd zich af en toe als een vent van 7 (hij is 11,5). Kijk, beter wordt hij niet meer, het probleem zit in zijn rug en is degeneratief. Maar zijn moeder had op deze leeftijd al een verlamd achterpootje. Brutus loopt nog op 4 poten.

Hij krijgt trouwens nog Corta Flx voor zijn artrose en Puur Spondy, Puur Rug en Puur Artrose.
Misschien dat Puur Spondy ook nog iets zou zijn om te geven. Ze heeft in elk geval geen pijn, dat zou ik hebben gemerkt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#883641
Sasha´s Blend en andere glucosamine middelen werken puur op de gewrichten, niet zozeer op de spieren. Dus dat ze daar niet op reageert verbaasd me niet echt. Spiersupport werkt echt op de spieren in.

Puur spondy zou ook nog wel kunnen helpen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door