Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dunja
#883058
Ik heb ergens op show een folder mee gekregen over een kvv genaamd nature diet.  Het wordt niet op dieren getest en word niet ingevroren, maar vacuum getrokken. Ze hebben ook veel variaties, dus het leek mij wel wat. Kent iemand dit product, of heeft er iemand hier ervaring mee?
Door dunja
#883092
Het is licht gestoomd, is dat hetzelfde als blikvoer dan?Ik heb er even naartoe gebeld. En er werd mij verteld dat het vlees enkele seconden gestoomd werd, dit omdat de enzymen dan beter bewaard zouden blijven dan dmv rauw vlees invriezen. Iemand ook enig idee of dit klopt?
Door Laura2004
#883095
Er gaat niets boven rauw vlees. Voor mij is het gewoon een soort sjiek blikvoer en volgens mij denken de meeste mensen er zo over hier op bp. Het moet in ieder geval genoeg gestoomd zijn, zodat je het buiten de koeling kan bewaren... Ik geloof niet dat dit goede voeding is, ik zie er de toegevoegde waarde niet van.
Door Laura2004
#883099
Ik citeer dit van de website:

'Het voedsel wordt door middel van stoom zachtjes verhit in de eigen sappen. Dit minimale (zeer kortstondige) productieproces garandeerd de beschikbaarheid van alle biologische ingredienten (enzymen) en het behoud van alle natuurlijke en gezonde voedingsstoffen'.

Volgens mij is stomen wat anders dan verhitten in de eigen sappen, dat is volgens mij gewoon koken en er staat niets over enkele seconden, maar hoe dan ook verhit is verhit en dat is voor mij gewoon een soort blikvoer, misschien met iets hoogwaardiger ingrediënten, maar verder is het in mijn ogen geen geschikt voer voor een hond.
Door dunja
#883102
Daar heb je wel weer een punt ja, als t zolang buiten de koelkast gehouden kan worden.
aan mij werd het toen gepresenteerd als kvv, en aangezien ik er nog nooit van gehoord had was ik wel benieuwd.
Door Laura2004
#883104
[quote="dunja"]
Daar heb je wel weer een punt ja, als t zolang buiten de koelkast gehouden kan worden.
aan mij werd het toen gepresenteerd als kvv, en aangezien ik er nog nooit van gehoord had was ik wel benieuwd.
[/quote]
Wel meer mensen krijgen dit idee, ik las op de website en begon ook te twijfelen, want ze hebben het wel iedere keer over versvlees, maar volgens mij hebben ze het in de reclame van Benefull  (brokken van Purina)ook over versvlees en verse groentes ::)
Door dunja
#883108
;D ja da's waar!! Wel jammer, het klonk zo mooi. Versvlees in allerlei smaken, omega 3,kruiden, niet op dieren getest,holistish, het klonk echt mooi.
Sommige dingen zijn ook te mooi om waar te zijn!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#883350
[quote="dunja"]
;D ja da's waar!! Wel jammer, het klonk zo mooi. Versvlees in allerlei smaken, omega 3,kruiden, niet op dieren getest,holistish, het klonk echt mooi.
Sommige dingen zijn ook te mooi om waar te zijn!!
[/quote]

Vooral dat vind ik altijd een wereldkreet ;D

Holistisch voer....wauw ;D ;D
Door Fynn
#883447
Bij de meeste mensen is het ook erg geliefd voor mee te nemen op vakantie.
Ik heb het een keer gekregen van een collega ,wiens hond was overleden, en ze had het nog staan.
Ik trok dat bakje open en de lucht en hoe het eruit zag was voor mij voldoende om het daarna absoluut nooit  zelf te kopen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door evenstar
#883872
Ik vind het beter  dan blikvoer . Het ziet er ook anders uit dan blikvoer maar je ziet geen vlees zitten  . Als ik het goed heb zit er alleen rijst in en geen graan. Nature diet is niet te vergelijken met rauw of kkv. Een van mijn honden heeft het een tijdje gegeten in de zoektocht naar waar ze het beste op deed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door