Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door paula66
#883062
Hoi,

Sinds ongeveer 2 maanden krijgt onze Duitse Herder (4
jaar) Carnibest eend/rijst. Dit op aanraden van onze
dierenarts i.v.m. allerlei allergieen.

Het advies was om dit 6 weken te geven en daarna
eventueel op iets anders over te stappen. In die 6
weken, ging het op een gegeven moment niet zo goed en
nu heeft ze een kuur Prednoral van 4 weken.

Mijn vraag is wat ik haar ik nu het beste kan geven
i.p.v. de eend/rijst. Graag wil ik nog even zeggen dat
ze het eten fantastisch vindt; ze is altijd een
moeilijke eter geweest, maar dat is nu wel over! Ze is
weer super vrolijk, speels en heeeft geen last meer
van haar huid. Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer
tevreden ben over Carnibest.

Ik hoor graag van jullie.

Paula
Door Laura2004
#883069
Ik neem aan dat je de Carnibest eend/rijst als eliminatiedieet hebt gegeven...? Ben je er al achter waar je hond allergisch voor is? Ik begrijp dus dat ze het goed doet op Carnibest eend/rijst.
Als ik jou was zou ik beginnen met het geven van andere soorten vlees, maar dan per soort, dus je kan bijvoorbeeld beginnen met het geven van kip en dit dan twee weken volhouden om te kijken hoe ze hierop reageert als ze hier goed op reageert weet je dat ze hier niet allergisch voor is en zo kan je het doen met alle soorten vlees. Tenzij je er al achter bent voor welke voedingsstoffen ze allergisch is dan moet je alleen opletten dat je niet iets geeft waar ze allergisch voor is.

Je zou natuurlijk ook over kunnen gaan op BARF, dan weet je precies wat je hond eet, dat vind ik het prettigst met allergische honden.
Door Laura2004
#883082
Even nog een aanvulling op mijn vorige bericht, krijgt je hond nu nog steeds prednoral? Het zou dan kunnen dat ze daardoor geen klachten meer heeft....
Door paula66
#883109
Deze week krijgt ze nog om de dag 1 tabletje en daarna moet ik ermee stoppen.

Het is inderdaag moeilijk te bepalen waarom het nu zo goed gaat; komt het door Carnibest of door de medicijnen? Dat wordt dus afwachten als we daar volgende week mee stoppen..
Door maddoc
#883260
dan zou ik dus voorlopig nog doorgaan met de carn. eend. de 6wkn periode moet je tellen vanaf het eind vd prednisonkuur, en 6wkn is ook de kortste periode, vaak is langer nodig voordat je het effect kunt beoordelen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door