Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Wicka
#882695
Wicka krijgt 2x in de week een dag kvv, de rest nog brokken om ze op te maken. Nu is het zo dat ze op de Kvv dag redelijk dunne ontlasting heeft. Hoe zou dat kunnen? Ze is ook aan het wisselen maar op de brokdagen  heeft ze goede ontlasting.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#882737
Dan reageeert ze (nog) niet goed op de kvv. Kan een kwestie van wennen zijn, maar net zo goed dat dit merk niet in goede aarde valt en je wellicht een ander merk zou moeten proberen.
Door K&D
#882747
Je kunt om Wicka te laten wennen aan rauw, de kvv overgieten met gekookt water. Even af laten koelen uiteraard, voor je het geeft. Na een paar dagen doe je dat met de helft en de andere helft rauw erdoor mengen. Hopelijk gaat het dan beter.
#882763
Misschien komt het ook omdat ze de andere dag weer brok krijgt!
Dan krijgen de darmen misschien niet zo goed de kans om eraan te wennen. ;)

Een idee om misschien eerst een dag of vijf enkel Kvv te geven, al dan niet met wat gekookt water overgoten.
En als dan de ontlasting goed is,, gewoon weer afbouwen naar twee dagen in de week.
:)
Door Laura2004
#882988
Ik zou helemaal stoppen met het geven van brokken, zodat de maag van je hond niet iedere keer een optater krijgt. En als de ontlasting dan nog te dun blijft zou ik kijken of hij er minder last van heeft op een ander merk.

En je kan natuurlijk ook gaan barfen, dat lijkt mij de beste oplossing. Dan kan je zelf beslissen of je hond wat meer bot krijgt of wat minder orgaan etc. En dan kun je zo het perfecte menu voor je hond samenstellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door