Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Yorick
#88114
Daarmee bedoel ik dus de jaarlijkse inentingen hé!

Normaal gezien zou Beatel, nu 3,5 jaar, zijn spuitje moeten krijgen in mei. Zowel Beatel als Oxo zijn binnenhuiskatten, ze komen enkel buiten in een speciaal voor hen gebouwde ren. Carnibest eten ze nog steeds niet. Nu dé vraag: moet de enting gegeven worden of niet?? Ze hebben geen noemenswaardige problemen ondanks de brokken die ze niet willen afzweren, een haarbal af en toe maar dat is het dan ook.

Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#88138
pvd :o jij kunt iemand laten schrikken met de naam van het onderwerp !

Maar goed, ik heb hier twee huiskatten die wel CB eten maar nooooooit buiten komen en ik wilde ze niet meer gaan enten. Echte argumenten heb ik hier niet voor maar ik heb ook geen argumente om ze wel te enten en door de info hier op BP neig ik dus naar niet enten en dat heb ik tot zover dan ook niet gedaan (had al wel "gemoeten").
Door geer
#88140
Mijn katten zijn nu drie, komen ook niet buiten en hebben alleen de eerste inentingen gehad...daarna niets meer... ik ben ook niet meer van plan ze te laten enten..
Door poesiemauw
#88143
ik heb 2 katten.eentje is er alleen als kitten geent en de ander is helemaal niet geent.ik laat ze ook niet meer enten.t zijn allbij binnenkatten.
Door laura
#88146
De kat eerder bij mijn ouders thuis kreeg nooit een enting. Het beest was vaker buiten dan binnen te vinden....

Waarom? Ach paps vond t te duur (die vindt echt alles te duur) en mams vond t altijd maar een eind rijden met 't beestje!
Uiteindelijk is het dier nooooooiiit ziek geweest....

De paarden werden ook nooit geent.

Wil natuurlijk niet alles zeggen.... Onze hond wordt ook niet regelmatig ingeent... Gewoon luiheid denk ik, want ik ben er niet echt op tegen.

Wij hebben dus nog nooit een ziekte bij de dieren gehad die voorkomen had kunnen worden met een enting.... Dan vraag jeje af hoevaak die ziekten voorkomen.
Door zurca
#88147
Ik dacht ook "spuitje..ohoh.." ;)

Ik heb hier dus vier binnenkatten..Twee van hen gaan wel eens mee op vakantie en komen dan wel eens buiten, verder kunnen ze hier alleen op het balkon..
Ik ent mijn katten niet. De oudste twee komen uit het asiel en zijn daar voor het laatst geent. De jongste twee hebben hun kittenentingen gehad en misschien dat ik die nog een keertje laat enten als het tijd is voor de jaarlijkse herhaling.
Ik ent dus verder niet omdat ik denk dat in dit geval het middel erger is dan de kwaal zelf..
Gebruikersavatar
Door sylvia
#88157
Boris heeft zijn kitten enting gehad ,ik laat hem nog 1 keer herenten met een jaar en dat is zijn laatste enting die hij krijgt.

Mijn oudere honden worden al 6 jaar niet meer geent.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#88162
sylvia schreef: Boris heeft zijn kitten enting gehad ,ik laat hem nog 1 keer herenten met een jaar en dat is zijn laatste enting die hij krijgt.

Mijn oudere honden worden al 6 jaar niet meer geent.




Ook waar je mee fokt,Sylvia ;) ;)
Door Mayka
#88165
Ik heb ze tot vorig jaar allemaal jaarlijks laten enten. Dit jaar is alles anders ............ Geen entingen meer voor de katten. Ze zijn overdag veel buiten, maar slapen 's nachts binnen. (Tenminste meestal ;D)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#88182
Van mijn katten is onbekend of ze ooit geënt zijn. Ik heb het zelf nooit gedaan. Ze zijn nu ongeveer 12.
Door Yorick
#88199
Bedankt voor deze duidelijke reacties!!

Ik geef toe dat het ook een klein beetje uit financieel aspect is dat ik deze vraag stel alhoewel de gezondheid van mijn beestjes op nr 1 staat natuurlijk maar waarom geld geven aan een inenting vraag ik me dan af ....

Eten al de katten die jullie niet enten enkel versevleesvoeding of ook brokken als de mijne (spijtig genoeg)?
Door poesiemauw
#88200
mijn katten aten (tot 3 dagen terug) alleen brokken.op dit moment eten ze barf.
Door Mayka
#88211
Tot half februari 2004 brokjes, daarna:

één nog steeds alleen maar brokjes (hoop opgegeven :(),
één die het liefst alleen maar ééndagskuikens eet (en met moeite beetje Cb met blik >:(),
en twee eten Carnibest, ééndagskuikens, kippennekken, vleugeltjes, vis, runderlever enz. ;D
Door zurca
#88232
Hier eet 1 kat volledig versvlees sinds een jaar..
De twee jongste eten van alles, versvlees, vlees/bot/pens en af en toe brokken..
En eentje eet alleen brokken.
Katten en eten.. ::) :-X ;)
Door Carlijn
#88281
Mijn beide katten hebben alleen hun eerste kitten enting gehad. Moest volgens mij na een aantal weken terug komen voor de vervolg enting, maar daarvoor ben ik nooit meer terug gegaan.
Het zijn binnenkatten (maar ze zijn wel altijd in aanraking geweest met honden en de bagger die ik zelf meeneem van de paarden en het asiel ;D ).
Tot een maand geleden hebben ze eigenlijk 8 jaar lang uitsluitend brokken gegeten en geen van beide is ooit ziek geweest.
Ontwormt zijn ze ook alleen toen ze nog een kitten waren, daarna nooit meer gedaan....
Groetjes,Carlijn
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door