Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#882201
Zelda heeft een snee aan haar voetzooltje
en ze loopt daardoor mank

ik heb in huis van dat spray leukoplast(pleister)
zou dat verstandig zijn om dat erop te spuiten?, ivm vuil die erin kan?
maar aan de andere kant als er vuil in zit kan er ook niet meer uit
Door *Natasja*
#882203
Ik heb die spray voor mezelf gebruikt (ergens gratis gekregen) en vind het geen succes. In eerste instantie prikt het enorm, en daarna blijft er een plakkerig laagje achter. Als je bang bent dat er vuil in komt, zou ik haar een babysokje aantrekken als je gaat lopen.
Door Bobo
#882246
Wij hebben speciale schoentjes hiervoor (omdat Bobby zijn zooltjes weleens sloopt) endaar heb je ook hele goedkope versies van. Een sokje is hier snel uit.... :-\
Door Do
#882308
[quote="Bobo"]
Wij hebben speciale schoentjes hiervoor (omdat Bobby zijn zooltjes weleens sloopt) endaar heb je ook hele goedkope versies van. Een sokje is hier snel uit.... :-\
[/quote]
hier ook :-\
Door zurca
#882478
Tous heeft eens in glas gestaan en ook een snee in zijn voetzool.
Dat heb ik ontsmet en toen met wandelen een sokje erover. Nou dat was geen succes dus gewoon zonder sok en na elke wandeling even in de soda en daarna ontsmetten met Calendulawondspray.
Door Eef+Stippels
#882499
Wij gebruiken nu voor yindra ook een hondenschoentje (om over de tape te doen, anders wordt dat zo vies), een sok blijft ook absoluut niet zitten, en dit schoentje wel.

Ik zou het dus goed schoonmaken, evt groene leem wondpasta erop,  en  buiten een schoentje aan doen.
Door eefje
#882588
ik heb harley toen een drukverbandje aangelegd toen ie zijn voetzool in 2en had gesneden op strand,na een dag ging het al dicht,en doordat ik behoorlijk wat tape had gebruikt kreeg hij het er niet af.
Na een dag eraf en na de wandelingen goed schoonmaken,na een week was het dicht.
En ik was toen nog niet op de hoogte van alle wondhelende middeltjes dus die heb ik toen ook niet gebruikt.
Door K@rin
#882593
Mijn methode:

schoon en droog houden, buiten een schoentje aan ..........
sneetje met honingzalf insmeren
Gebruikersavatar
Door koekje
#882639
ik zou het ook iedere dag en na iedere wandeling met soda of biotex wassen, en dan goed afdrogen.

sokjes zijn snel nat en vies. ik zou eerder voor leren babyslofjes kiezen.
je hebt ze in zwart, maar misschien ook in leuke roze kleurtjes (past leuk bij haar loopsbroekje  :D)
Door Do
#882918
aangewien Zelda ook "Boom Chicka Wah Wah"is
doen we gewoon zwart
het gaat al beter met haar voetje
het is ongelofelijk hoe mank ze kunnen lopen om vervolgens de dag erna weer goed te lopen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door