Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yvonne K
#877300
Hallo,
Ik weet niet precies onder welk kopje ik dit onderwerp moet zetten.
Mijn hond is bang voor vuurwerk.
Ik hoorde van een DAP halsband. Is nog wel pas op de markt maar ik vraag me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Ook heb je DAP verdamper en DAP spray.
Ook ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen met deze middelen.
Bedankt alvast.
Yvonne
Door pallas
#877332
Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen, dit jaar wil ik Nox een steuntje in de rug geven met oud en nieuw.
Door Yvonne K
#877340
Ik weet in ieder geval wel dat je een paar weken van tevoren deze middelen moet gebruiken.
Ik wil aankomende week een DAP halsband bij Saban omdoen.
Door brutus 05
#877349
Ik heb het net nog even opgezocht, maar in september is er op dit forum onder het kopje :angst voor vuurwerk; aandacht aan besteed.
Er staat veel informatie, ik denk dat je er wel wat aan hebt.

Veel succes !!
Door Saskia C.
#877354
Ik heb zowel de D.A.P. verstuiver gekocht als de D.A.P. halsband. De verstuiver gaat morgen het stopcontact in en hopelijk dat Bowie dit jaar dan beter tegen de vuurwerkstress kan. De halsband heb ik gekocht voor Belle, omdat het een ramp is om met haar een autotocht te maken en aangezien we in janauri emigreren naar Zweden moet ze heel wat uren in de auto zitten. Hopelijk dat die halsband haar daar iets rustiger in kan krijgen. Die halsband werkt in ieder geval op lichaamswarmte kon de leverancier me vertellen.
Door Nynke
#877359
Ik heb wel over de DAP halsband en verdamper gehoord, maar voor Jeppe's vuurwerkangst ga ik nu Rust Compositum geven. Als dit niet afdoende helpt wil ik volgend jaar de DAP verdampe proberen.

Je hebt dus niets aan me :-X :-[ :-\
Door Saskia C.
#877748
Nynke F schreef: Ik heb wel over de DAP halsband en verdamper gehoord, maar voor Jeppe's vuurwerkangst ga ik nu Rust Compositum geven. Als dit niet afdoende helpt wil ik volgend jaar de DAP verdampe proberen.

Je hebt dus niets aan me :-X :-[ :-\
De Rustcomplex ga ik er ook nog bijgeven en op het moment supreme ook nog Rescue druppels, als hij dan nog heel erg angstig dan weet ik het ook niet  :D
Door Nynke
#877783
Ik heb vorig jaar Jeppe advocaat aangeboden, maar dat lustte hij niet. Het idee daarachter was dat een aangeschoten/teut hondje zich niet zo druk zou maken om vuurwerk. Ik heb van veel mensen gehoord dat het bij hun hond wel hielp ::) :beerchug:   :D :D  ;)
Door Yvonne K
#877888
Bedankt voor jullie reacties!!
Brutus 05: bedankt voor de topic over angst over vuurwerk.
Voor Saban is ook erg belangrijk dat ik hem niet negeer. Hij heeft steun nodig en haalt dat uit gewoon naast mij te zitten/liggen en te volgen waar ik ga. En hij krijgt bijvoorbeeld een knipoog of klopje op zijn borst als hij rustig gaat liggen. Verder doe ik de dingen waarvan ik weet dat dat hem kalmeert. Zo redt hij het net tot na oud en nieuw. De halsband lijkt me een steuntje voor hem waardoor ik hoop dat hij niet geheel in de angst schiet. Vorig jaar zat hij daar nog tegen aan. Het jaar daarvoor ben ik 1 week weggeweest. Daar werd wel carbit afgeschoten waar hij niet bang voor was. Het is alleen het licht en de knallen van vuurwerk. Zijn angst is in zijn 1ste ervaring met vuurwerk toen hij net 1 jaar was ontstaan. Toen was hij panisch en wilde bijna niet meer naar buiten.
Dus het wordt wel ieder jaar minder maar het is net naadje. Dus hoop ik dat de halsband hem net dat steuntje om kalm te blijven kan geven.
Ik hou jullie op de hoogte. En jullie mij ook hoop ik met je ervaringen.
Ik heb de halsband trouwens vanochtend omgedaan.
Het is net een donkerbruine vlooienband. Wel een moeilijke sluiting.
Saskia C: ik ben beniewd naar de werking van de verdamper. Omdat Saban ook buiten angst voor vuurwerk heeft, heb ik de halsband genomen.
Door Eef+Stippels
#878379
Ik heb goede ervaring met de DAP stekker. Je moet hiermee nderdaad wel twee weken van te voren beginnen.

Verder kun je bij vuurwerk ook nog prodier nervositeit gebruiken.
Door Kynida
#880266
Ik gebruik nu een DAP spray in de auto voor een uitlaathond die nerveus gedrag vertoonde in de auto met spugen erbij. Bij deze hond werkt het echt super! met DAP spray hoor ik hem niet en hij houdt alles binnen!!
Door pallas
#880320
Vandaag voor Nox haar heup naar de da. geweest.
Ook even over het vuurwerk gesproken. Ik heb van haar een setje van Puur Natuur meegekregen.
Het setje bestaat uit rustcompositum, Puur nervositeit en bach rescue remedy.
Vandaag zijn we begonnen met de  rustcompositum 4gr per dag volgende week Puur nervositeit erbij en bij de echte drukke dagen  de rescue druppels.
De DAP heb ik nog niet gekocht.
Wat denken jullie? Toch nog die DAP erbij of eerst maar zonder dit jaar?

Ik ben wel heel benieuwed hoe Nos erop zal reageren, voor ons is dit de eerste keer dat we met deze middelen werken.

Oja voor haar heup heeft ze glucosamine van groene os gekregen.
Door evds
#880328
Ik heb vorig jaar een DAP verdamper gebruikt en ik moet zeggen mijn bange hondje was minder panies, voor het eerst, nog wel bang hoor maar niet die absolute paniek!. Ik ben wel benieuwd naar die dap halsband, dan dragen ze het steeds mee en hoeven mijn andere, totaal soicijnse honden  ;D, niet ook steeds in een  DAP ruimte  ;) al kan het natuurlijk geen kwaad.  Beter zo dicht mogelijk in de buurt van Fleertje.
Door Staftime
#880685
Ik ben ook wel nieuwsgierig of dit helpt.
De hond van een vriendin van mij is ook heel erg bang voor vuurwerk.
Mijn honden vinden het gelukkig juist heel erg leuk allemaal.

Maar ik wens iedereen met een angstige hond alvast sterkte, lijkt me echt vervelend.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door