Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Rebel
#87954
Hoi,

Rebel is nu bijna 7 weken en ik geef hem sinds dat hij in huis is (vorige week vrijdag) Energique voor pups. 50 gram per kilogewicht, dus 1,5 burger. Maar nu vind ik dat Rebel toch wel een stukje slanker is geworden en ben ik nog iets meer Energique gaan voeren. Ook krijgt hij er nog pupmelk naast.
Nu is het wel zo dat de dierenarts toen de pups 6 weken oud waren gezegd heeft dat de pups flink aan de maat waren (ze kregen toen ...kuch...Bonzo.
Verder gaat het goed met Rebel hij is goed actief tussendoor en heeft hij mooie vaste ontlasting.
Waarschijnlijk maak ik me voor niks ongerust, maar ik wilde het toch even voor de zekerheid vragen ;)
Laatst gewijzigd door Rebel op wo 28 apr 2004, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#87957
ik denk niet dat je je zorg moet maken, als je hem genoeg voert.
Honden worden "opgepomt"door slecht voer, ze hebben geen spiermassa maar ze zijn pafferig.
Door het vers wordt dat pafferig slappespier omgezet in echte spiermassa, en de meeste honden die over gezet worden, gaan eerst vermageren om daarna echte spieren te krijgen.
Maar nogmaals, dit alleen als je genoeg voert, hoeveel geef je hem nu? en hoeveel weegt hij?
Door Rebel
#87961
Hij weegt 3 kilo en ik voer hem 1,5 burger, maar ik zat door die onzekerheid wel te denken om hem 2 burgers per dag te gaan voeren.
Ze waren inderdaad allemaal nogal pafferig met 6 weken (mensen vinden al gauw dat dat bij een pup hoort hé) en nu vind ik dat na bijna een week kvv gegeven te hebben dat dat pafferige bij Rebel inderdaad een beetje verdwenen is.
Door Lupa
#87971
op zich zitje goed met de hoeveelheid, maar ik zou zeggen gaan naar de 2 shuiven, mischin heeft je hond dat nodig, maar blijf hem in de gaten houden, als hij voor jou gevoel dik wordt gewoon terug naar de oude portie.
vers voer je met je ogen er is een basis kwantiteit maar de ene heeft meer nodig dan de andere, en heeft ook met de merk te maken.
Door Rebel
#88043
Het is natuurlijk zo'n vastgeroest beeld dat een pup mollig (pafferig) moet zijn (ook in mijn eigen hoofd) dat ik daardoor ging twijfelen aan het kvv.
Maar ik ga zeker door hoor, hij glimt, is actief, ik ga hem voorlopig 2 burgers per dag geven.
Het zal als hij één van z'n broertjes weer ziet wel een groot verschil zijn, want die krijgt nog steeds Bonzo en Rebel was al de kleinste van het nest ;)
Bedankt voor het geruststellen :)
Door qyan
#88215
hoi rebel,
ik heb qyan als pup bewust nooit mollig gehouden.
kreeg met puppycursus dan ook vaak te horen dat ik hem eens meer te eten moest geven, want eeen pup moet mollig.
nu is een dober een groot ras met helaas veel problemen, dus ik heb het bewust gewoon nooit gedaan.
hoe slanker, hoe minder gewicht ze op hun nog tere gewrichtjes dragen in mijn ogen.
maar dat is mijn mening hoor.
als je echt denkt dat je pup te mager wordt, dus overduidelijk de ribben kan zien, gewoon iets meer voeren.
voer met je ogen. denk je te dun, dan iets meer, denk je te dik, dan minder ;)

gr wendy
Door Rebel
#88227
Dus als zijn ribben te zien zijn is hij pas te mager?
Dan maak ik me weer zorgen om niks want die zijn echt niet te zien bij hem :)
Door qyan
#88230
[quote="Rebel"]
Dus als zijn ribben te zien zijn is hij pas te mager?
Dan maak ik me weer zorgen om niks want die zijn echt niet te zien bij hem :)
[/quote]

nou ja, ik wil wel graag licht de ribben zien bij qyan, maar die heeft poot problemen.
maar een graadmeter is dat je ze niet moet zijn, maar wel moet kunnen voelen bij lichte druk ;)
Door Helen
#88284
Ik wil ook graag ribben zien en mijn hond heeft geen problemen. Een gezonde hond behoort eruit te zien als een atleet. Strak en gespierd en dat houdt dus in dat als een hond zich ook maar een beetje strekt je zijn ribben behoort te zien. Ook bij een pup vind ik het belangrijk dat hij goed slank is.

groetjes Helen
Door alies2
#89848
[quote author=Helen
Ik wil ook graag ribben zien... Strak en gespierd en dat houdt dus in dat als een hond zich ook maar een beetje strekt je zijn ribben behoort te zien.
groetjes Helen
[quote][/quote]
Ja, bij een kortharige hond kan dat, bij een langharige is het toch echt een kwestie van voelen.
Alies
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door