Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cylke
#879822
Zoals jullie waarschijnlijk al weten hebben we d'er een kitten bij  :D

Deesje heeft deze morgen z'n eerste hapjes blikvoer gegeten, joepie!!! Dat is de eerste stap hé  :)

Deesje staat heel mager, en is te klein voor z'n leeftijd (dus ga'k hem "vetmesten"  ;)) het is uiteindelijk de bedoeling om hem Carnibest te geven (zoals Folle bijna volledig krijgt) maar hij zal meer moeten krijgen zeker?
Gebruikersavatar
Door koekje
#879840
ik zou hem naar behoefte laten eten, dus zoveel als dat hij opkan.
wss is dat ergens tussen de aanbevolen richtlijn, of daarboven.
dan komt hij vanzelf aan  :)

je kan hem iedere week op het zelfde moment en op dezelfde weegschaal (digitale keukenweegschaal) wegen. als hij rond de 100 gram per week aankomt, doet hij het erg goed.
Door Mieuw
#879996
Wat is op dit moment z'n leeftijd en gewicht?

Inderdaad naar behoefte laten eten, zoveel hij op kan.

Ik heb sinds een maandje ook een nieuw katje erbij (weliswaar was hij al 4 maanden oud omdat hij uit Denemarken kwam, maar hij woog slechts 1500 gram) en ik ben heel voorzichtig begonnen met het omzetten naar rauw voer (omdat hij bij de fokker enkel brokjes kreeg) maar meneer vond het rauw blijkbaar een stuk lekkerder want na een half dagje zat hij zich tegoed te doen aan de CB van de andere katten. Toen ik door had dat z'n darmen er ook geen moeite mee hadden mocht hij van het een op andere moment direkt met de rest mee-eten. Moraal van dit verhaal; probeer gewoon is of het kleintje ook CB oid wil eten. Wellicht vind hij het heerlijk en kan je je zelf een moeilijk omzettingproces besparen.

Honderd gram gewichtstoename per week is idd het minimale, maar mijn monster krijgt het voor elkaar om per week zo'n 300 gram aan te komen :o
Door flin
#880050
misschien nog iets van probiotica erbij;
'k las dattie aan de pilletjes tegen niesziekte zat?

houd in elk geval goed z'n ontlasting in de smiezen
Mieuw schreef: Honderd gram gewichtstoename per week is idd het minimale, maar mijn monster krijgt het voor elkaar om per week zo'n 300 gram aan te komen :o
so hee! hoe groot gaat die worden?
Door cylke
#880253
Vandaag effe geprobeerd: mixje van blik met Cb: de Cb ging er eerst uit, dan volgde vlot het blik  ;) :D
Door Mieuw
#880494
flin schreef: so hee! hoe groot gaat die worden?
Tja, het is een Noor (Noorse Boskat) en dat is wel een van de grotere kattenrassen. Net zoals Maine Coons groeien ze door tot ze zo'n 3-4 jaar oud zijn. Kijkend naar dit kereltje z'n voorouders mag ik er van uit gaan (en dat hoop ik ook!) dat hij zo'n 8 kilo gaat worden. Dussuhhh, hij is lekker op weg :D
cylke schreef: Vandaag effe geprobeerd: mixje van blik met Cb: de Cb ging er eerst uit, dan volgde vlot het blik ;) :D
Mooi zo, volgende keer ook gewoon eens zonder het blik proberen ;) (wel z'n ontlasting even in de gaten blijven houden)
Door cylke
#880542
Deesje eet vollop Carnibest (deze morgen heeft hij zowat 125g weggekuist  :D) met heel veel smaak, super om hem te zien genieten  :)

Zijn ontlasting is goed.
Door Mieuw
#880769
cylke schreef: Deesje eet vollop Carnibest (deze morgen heeft hij zowat 125g weggekuist :D) met heel veel smaak, super om hem te zien genieten :)

Zijn ontlasting is goed.
Nou super toch!? Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan :biggrin2:
Door cylke
#881363
Ooooow, ben er zo trots op, hij vreet Cb  :D en tja, hij is aan het verdikken  :beerchug: :biggrin2: :circle:

Folle daarentegen...ik geef hem nu weer wat meer blik tss Cb, heeft wat last van "er is een nieuwe kat in huis, die meer eet dan ik, maar ik ben zo geen Cb fan  ::) :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door